Vikas skrev: ↑2025-10-04 10:02:19
Malmö har 5 raka vinster och vi har fortfarande inget grundspel.
Gamla klyschan - det enda som talar för poäng är att inget gör det.
Mmh, det är ungefär så optimistiskt jag klarar av att vara just nu.
Malmö är jobbiga, fysisk starka, uppträder som ett kollektiv och har bra utdelning i PP hittills.
Tror kanske inte vi blir överkörda, men hemmaplansfördel översatt i spelövertag för DIF tror jag vi kan glömma, vi kommer se små ut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Marmelind i mål för Malmö. Han har bara stått en match hittills och då släppte han in 6 mål. Hoppas att självförtroendet spökar lite där och att han är ringrostig.
För vår egen del så hoppas jag att vi börjar lugnt och kontrollerat, växer in i det och spelar med tålamod, inte planlöst tuta och köra.
Vi behöver vinst idag. 1 vecka utan matcher sedan.
4 forwards borta, 2 junisar går före. Tråkigt/ovärdigt när det blir så här för Brodda. Hoppas han kan hitta en ny klubb inom kort. Samt vi blir av med lite kostnad.
Manijock skrev: ↑2025-10-04 13:16:57
Stockselius före Brodin? Kan väl aldrig stämma? Då måtte Kimby tappat det förstånd han hade kvar.
Speciellt med tanke på att man hellre startar urusla Pettersen.
Ska man vara hård så har Brodin gjort typ 4 bra matcher de senaste 3 säsongerna (senast mot Rögle inkluderat). Så det är väl inte superkonstigt? Om Stockselius inte levererar så hoppar Brodin in.
Osten östlund skrev: ↑2025-10-04 13:33:47
Vi behöver vinst idag. 1 vecka utan matcher sedan.
4 forwards borta, 2 junisar går före. Tråkigt/ovärdigt när det blir så här för Brodda. Hoppas han kan hitta en ny klubb inom kort. Samt vi blir av med lite kostnad.
Hoppas vi kan hitta någon form utav kemi och passningar som connectar.
Vi behöver att Krüger visar att han faktiskt är den vi tror att han är på den här nivån.
Vi saknar vår absolut viktigaste och mest betydelsefulla spelare i den här gruppen Albin Grewe.
Laget har känts betydligt mer uddlöst på alla sätt utan Grewe. Hoppas någon kan fylla den rollen och visa lite kraft och attityd både med och utan puck.
Ni som fattar hockey mer än mig, varför får inte Brodin mer istid, tycker att efter vad jag har sett att han inte har gjort bort sig, vi behöver ju verkligen någon som motståndarna oroar sig för om personen ligger i ryggen. Men ge mig gärna en bra förklaring, så jag inte sitter och blir irriterad varje match.