Säsongen 2025/26: Återkomsten
Jag hade nog hoppats på att spelet skulle vara betydligt tajtare än det vi hittills visat upp. Tänk Timo Lahtinens "Äckligt disciplinerat" från 90-talet...
Ja, denna disco-hockey är bara naiv och korkad. Sämst PK i Europa just nu och Hävelid kan inte rädda en badboll och de enda två som driver spelet ska snart åka på JVM. För lite muskler och allt ovan är otroligt off brand för Wikegård.
Man har inte saknat den här ångesten.
- Jim Morrison
Det är en väldig nackdel att vara sent ute på marknaden. Då får man ett lag där hälften är HA-spelare och resterande är lite leftovers. LaLeggia hade ju aldrig spelat hos oss säsong två till exempel. Man får lite broken toys som är en bra i en del av spelet.
Jag är faktiskt lite orolig över hur illa det faktiskt sett ut. Ser inte heller några tendenser att det är på väg mot det bättre utan snarare tvärtom.
Jag är faktiskt lite orolig över hur illa det faktiskt sett ut. Ser inte heller några tendenser att det är på väg mot det bättre utan snarare tvärtom.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-10-03 13:08:41, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Inte konstigt att laget inte levererar. Vår kapten är ingen toppspelare i SHL längre. Klasen är skadad. Brodin är bänkad mer än han spelar. Och dessa lär väl ha över 600k i månaden tillsammans?
Seda har vi Josefson som inte spelat på 4 år (gör det förvisso bra) och Rensfeldt spelar förmodligen en säsong för länge.
Seda har vi Josefson som inte spelat på 4 år (gör det förvisso bra) och Rensfeldt spelar förmodligen en säsong för länge.
Avskaffa tre mot tre.
Vi har hört flera ggr att "Vi lär oss" av förlustmatcherna, men i min värld är en det endast en lärdom om man faktiskt inte gör om samma fel nästa match. Jag börjar mer och mer luta åt att det är mer systemfel än brist på rätt spelare.Jim Morrison skrev: ↑2025-10-03 12:58:05 Det är en väldig nackdel att vara sent ute på marknaden. Då får man ett lag där hälften är HA-spelare och resterande är lite leftovers. LaLeggia hade ju aldrig spelat hos oss säsong två till exempel. Man får lite broken toys som är en bra i en del av spelet.
-
Påstås ju att både Hudon och Emilio kan lira c. Dax att testa den av dom som hanterar rollen bäst?
-
Håller med i stort men vårat problem är ju att spelarna som skulle varit bäst ”på pappret” är ju inte det.Jim Morrison skrev: ↑2025-10-03 12:58:05 Det är en väldig nackdel att vara sent ute på marknaden. Då får man ett lag där hälften är HA-spelare och resterande är lite leftovers. LaLeggia hade ju aldrig spelat hos oss säsong två till exempel. Man får lite broken toys som är en bra i en del av spelet.
Alla var livrädda för att ha LaLeggia i laget men han är ju bättre över hela banan än både Lindström och Holm?
Det oroar mig mest.
Samma på forwardssidan. Det är roligt att juniorerna går så bra men det är ju knappast Frondell och Björck man ska luta sig mot.
Spelare som ska vara bäst behöver steppa upp.
Exakt så. Laleggia är typ en av våra minsta problem defensivt. Problemet är att våra tilltänkta "stjärnbackar" Lindström och Holm typ är sämst i laget. Speciellt igår när Pulli inte var med. Våra HA-killar Sissons, Berg och tom Blixt gör mindre skada.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-10-03 14:00:04Håller med i stort men vårat problem är ju att spelarna som skulle varit bäst ”på pappret” är ju inte det.Jim Morrison skrev: ↑2025-10-03 12:58:05 Det är en väldig nackdel att vara sent ute på marknaden. Då får man ett lag där hälften är HA-spelare och resterande är lite leftovers. LaLeggia hade ju aldrig spelat hos oss säsong två till exempel. Man får lite broken toys som är en bra i en del av spelet.
Alla var livrädda för att ha LaLeggia i laget men han är ju bättre över hela banan än både Lindström och Holm?
Det oroar mig mest.
Samma på forwardssidan. Det är roligt att juniorerna går så bra men det är ju knappast Frondell och Björck man ska luta sig mot.
Spelare som ska vara bäst behöver steppa upp.
Lägg därtill centrar som Salsten så är det inte konstigt att markeringsspelet havererar. Som sagt, ser inte att Salsten skulle platsat ens ifjol. Weigel kunde lika gärna fått stanna.
- Jim Morrison
Hudon
Krüger
Josefson
Rensfeldt
Hade velat testa denna centeruppsättning. Tror det skulle ge oss bäst djup och balans.
Krüger
Josefson
Rensfeldt
Hade velat testa denna centeruppsättning. Tror det skulle ge oss bäst djup och balans.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Enig. Alternativt testa Björck istället för HudonJim Morrison skrev: ↑2025-10-03 14:43:28 Hudon
Krüger
Josefson
Rensfeldt
Instämmer helt, Hudon är alldeles för osynlig på isen med tanke på att han värvades för att vara en målsprutare. Kan ju inte bli värre av att han testar center liksom.Jim Morrison skrev: ↑2025-10-03 14:43:28 Hudon
Krüger
Josefson
Rensfeldt
https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
- Kimby är nöjd med starten på säsongen
- Hade varit förvånad om vi spelat bättre
- Tycker att vi är ett hockeylag som inte släpper till så många chanser
- Ingen av Josef, Grewe eller Jesse spelar imorgon
- Jim Morrison
Tredje punkten är ju väldigt märklig. Vi släpper väl till flest farliga lägen i ligan?DRC skrev: ↑2025-10-03 16:07:56 https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
Bara igår släppte vi väl typ 3-4 frilägen..Jim Morrison skrev: ↑2025-10-03 16:36:21Tredje punkten är ju väldigt märklig. Vi släpper väl till flest farliga lägen i ligan?DRC skrev: ↑2025-10-03 16:07:56 https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
Jag håller med Kimby. Jag tycker att det i vissa matcher har sett riktigt bra ut. Man trodde aldrig att jag DIF skulle åka till Luleå och dominera eller att man skulle haft 4 vinster efter de 8 första. Mål framåt har ju inte varit något problem alls och både Hudon och Snivley har varit bra i inledningen. Snivley har ju samlat ihop massa poäng redan och Hudon offrar sig mycket i försvarsspelet och sätter lägen när han får dem. Jag litar på processen att det kommer bli bättre och bättre. Det har gått 8 matcher, säsongen har nyss börjat.DRC skrev: ↑2025-10-03 16:07:56 https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz