SHL 25/26 Djurgårdens IF - Rögle 2/10
Lärpeng för laget. Bjud inte på mål.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja bara att ta in j20 målis istället för Hävelid är ingen SHL målvakt knappt HA.diftobbe89 skrev: ↑2025-10-02 20:25:54 Jag fattar inte. Vi har äntligen köpt en bra målvakt, men vi envisas med att spela en hockeyallsvensk målvakt. Vi kommer inte vinna några matcher med Hävelid. Gör vi fem mål framåt kommer motståndaren göra 6-7. Sluta med det här experimentet nu vi har inte råd med sånt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känner lite likadant. Men det är många som är så klena. Ingen vinner en närkamp, och i egen zon är det hönsgård.Knickedick skrev: ↑2025-10-02 20:26:01 Idag klarar jag inte mer av Colby Sissons. Inge mer istid på han nu
-
Det var inte Hävelids fel iallafall.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
Det var riktigt usel tredje. Hur kan man komma ut så jävla uddlösa och räddhågset när det är 3-3 inför en sista period.
Lägga sig på rygg direkt. Den inställningen har jag riktigt svårt för. Anledningen till det måste hittas och ändras på
Lägga sig på rygg direkt. Den inställningen har jag riktigt svårt för. Anledningen till det måste hittas och ändras på
Mest nervös att det ska infinna sig någon typ av nervositet nu så det är början på en rejäl slump.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Visst laget spelar inte på topp! men vi måste bygga bakifrån, jag ser en klar skillnad när laget känner en trygghet bakåt!
Rögle är bra! Men det är vi också!'
Har sett väldig många matcher med DIF, och tex förr gången vi gick upp, första året, då var vi ett ren stryklag! I år tycker jag vi har ett mycket bättre lag och ledning! vi kan verkligen när vi "vill"! + att Wiken är en del av ryggraden!
Det här laget kan definitivt gå långt, med en stabilitet bakifrån!
Denna match var ett rån likt Växjö matchen!
Rögle är bra! Men det är vi också!'
Har sett väldig många matcher med DIF, och tex förr gången vi gick upp, första året, då var vi ett ren stryklag! I år tycker jag vi har ett mycket bättre lag och ledning! vi kan verkligen när vi "vill"! + att Wiken är en del av ryggraden!
Det här laget kan definitivt gå långt, med en stabilitet bakifrån!
Denna match var ett rån likt Växjö matchen!
Du menar att spelare X inte är en del av laget? Eller att hockey är en individuell idrott? Kan vara svårt att bedöma för folk var främsta merit är att komma två i fickpingis. Men vi finns här för dig.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bägge våra målvakter har ju släppt in för många mål men när det ofta ser ut som en hönsgård i egen zon är kanske inte det så konstigt....
Hjärnblödning delux på det här laget just nu, inte ett jävla piss som fungerar...
Ja ni detta ser inte jätte bra ut, vi spelar hyfsat i 2 perioder sen dör vi helt börjar backa hem funkar inte riktigt så.
- Lakrisal
- Säsongskort: Ja
Sämsta 3:e på länge samtidigt som Rögle gör det bra. 4-3 målet och just hur det sker känns som dödsstöten. Vi hade inget innan men det blev inget efter heller. Urusel period.
Katastrofalt försvarsspel oräkneliga gånger med Hävelid kliver aldrig upp heller, precis som i HA. Vi kan vinna matcher trots att vi spelar honom men kommer aldrig vinna för att vi spelar honom.
Nu bryter vi ihop och kommer igen
Katastrofalt försvarsspel oräkneliga gånger med Hävelid kliver aldrig upp heller, precis som i HA. Vi kan vinna matcher trots att vi spelar honom men kommer aldrig vinna för att vi spelar honom.
Nu bryter vi ihop och kommer igen
- Jim Morrison
Spelar nog ingen roll vem som står i mål när vi släpper till så mycket chanser eller till och med ger bort dom. Vi höjer väl våra chanser med Hellberg men det är fan marginellt alltså.
Samma matchbild gång efter annan.
Samma matchbild gång efter annan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.