Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av pekka21 »

Andersson verkar bli hockeyns svar på fotbollens Enrico, det kommer inte spela någon roll vad han gör utan han kommer få skit oavsett. Säg vad ni tycker om honom face to face istället men det klart, lättare att kasta skit på någon anonym istället. Lider med Andersson nu och Edvin ifjol.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

pekka21 skrev:Andersson verkar bli hockeyns svar på fotbollens Enrico, det kommer inte spela någon roll vad han gör utan han kommer få skit oavsett. Säg vad ni tycker om honom face to face istället men det klart, lättare att kasta skit på någon anonym istället. Lider med Andersson nu och Edvin ifjol.
Jag tycker man kan kräva lite av en spelare som spelar i elitserien inte minst i DIF.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tror att du Pekka förskönar din egen bild av Andersson p.ga. du är från samma stad som honom. Kanske du känner han också?
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Har inte påstått att man inte ska kräva något av en spelare som spelar i elitserien.

Var i min text har jag förskönat min egen bild av herr Andersson? Jag tycker bara det är så onödigt att spelare blir påhoppade, vad hjälper det? Att vi båda kommer från Norrtälje förstår jag inte riktigt vad har med saken att göra, Andrè Mattsson kommer också härifrån och inte tycker jag att han är speciellt bra.

Och nej jag känner inte honom personligen.
Senast redigerad av pekka21 den 2008-09-28 09:27:19, redigerad totalt 1 gånger.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

odburt skrev:Känns onödigt att starta en tråd, men skulle ändå vilja se en liten ranking.
Om du fick ranka dina 5 drömvärvningar till DIF under serien, vilka skulle de vara?

Murray in, Andersson ut
Ossi in, Deilert ut
Mackan in, Anger ut
Ekman in, CG ut
Rudslätt in, Henke ut

(som ni märker är det lite inom "rimlighetens" gränser)
Hoppas du inte menar Henke Eriksson skulle aldrig byta bort han mot en 35(?) årig gubbe.
Ossi mot Deilert nej tack heller. Han gjorde exakt en sån säsong som Bjurling gjorde hos oss, va riktigt bra i grundserien värdelös i slutspelet. Och han har vi ju spottat på sen dess.
Kalle

Inlägg av Kalle »

Ge N. Andersson fler matcher än 4 innan ni dömmer ut honom totalt. Det är inte lätt att vänja sig vi ett högre tempo, ge honom iaf några fler matcher innan köttsågen kommer fram.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Inte lätt för Ossi att prestera i slutspelet när han spelade skadad.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

odburt skrev:Känns onödigt att starta en tråd, men skulle ändå vilja se en liten ranking.
Om du fick ranka dina 5 drömvärvningar till DIF under serien, vilka skulle de vara?

Murray in, Andersson ut
Ossi in, Deilert ut
Mackan in, Anger ut
Ekman in, CG ut
Rudslätt in, Henke ut

(som ni märker är det lite inom "rimlighetens" gränser)
Varför vill du ha bort två av våra bästa juniorer? Kedjan CG-Josefsson-Henke kommer att bli vår bästa om ett-två år, onödigt att bara behålla en av dem. Henke är nye Jimmie.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Diffe89 skrev:Varför vill du ha bort två av våra bästa juniorer? Kedjan CG-Josefsson-Henke kommer att bli vår bästa om ett-två år, onödigt att bara behålla en av dem. Henke är nye Jimmie.
Fast bättre. Henrik Eriksson är faktiskt en hyfsat bra avslutare och han har som spelare en potential att göra många viktiga mål. Föregående år gjorde han ett riktigt viljemål på övertid, som avgjorde kvartfinalsserien mot HV71 (j20). Henrik är född 1990 och han är tre årskullar yngre än Dick och Andreas Engqvist. Visst ska man inte dra för stora växlar på Henkes fyra första matcher. Två mål på två matcher på raken gör iallafall mig imponerad.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det är ju verkligen svinkul att juniorerna går så bra. Drog William Wallen till usa? Har aldrig sett honom spela men har bara hört bra om den killen, synd att vi tappade honom isåfall. Djurgårn måste göra allt för att behålla dom bästa juniorerna. Att få dom utlånade till sig av NHL klubbarna (Larsson, Dick, Bengan?) tycker jag är ett bra koncept att använda på unga spelare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Jo jag undrar också vart William Wallén tagigt vägen. Den killen var ju riktigt grym i J20. Han hade lätt varit en kille för A-laget ,typ, nästa säsong.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Palmgren skrev:Jo jag undrar också vart William Wallén tagigt vägen. Den killen var ju riktigt grym i J20. Han hade lätt varit en kille för A-laget ,typ, nästa säsong.
Han har lämnat för spel i OHL.

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=4737
Användarvisningsbild
Don_T

Andreas Holmqvist

Inlägg av Don_T »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3424450.ab

Kanske dags att plocka hem Andreas Holmqvist till DIF. Hoppas ekonomin finns!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Stocky

Re: Andreas Holmqvist

Inlägg av Stocky »

Don_T skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3424450.ab

Kanske dags att plocka hem Andreas Holmqvist till DIF. Hoppas ekonomin finns!
Han vore riktigt rolig att se i DIF, båda brorsorna är ju lite halv galna så dom passar bra hos oss!
seb_82
Medlem: Ja, ständig medlem

Andreas Holmqvist till DIF..!?

Inlägg av seb_82 »

Tycker DIF borde agera och hämta hem Andreas Holmqvist nu när han är fri och lämnat Frölunda. Så han kan visa vad en riktig Järnkamin går för!
Låst