SHL 25/26 Djurgårdens IF - Rögle 2/10
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tillbaka till Hovet där vi fortfarande är obesegrade.
Avskaffa tre mot tre.
Gissar på Hugo imorgon och Hellberg på lördag. Kämpa!
Enligt DIF-logik vinner vi imorgon. Låt oss!
Vi har redan tappat tre poäng den här veckan, föredrar att vi fortsätter med Hellberg trots något svagare insats senast. Han vill inte förlora två raka.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror samma. Spelar vi inte Hugo imorgon är det ju lika bra vi river plåstret och går för ny andraslips.
Perfekt vila en stor och tung Hellberg så här en mellanmatch.
Dumt köra slut på karln och riskera skador.
Litar vi inte på Hugo ska han bort, så ställ honom imorgon och testa honom.
Vi var numret för små senast mot "dom som är Örebro".
Dags att steppa upp imorgon. Vi behöver vara lika krispiga som vi var förstaperioden. Blir vi lika små som andraperren är vi rökta.
Gnetar vi till oss ett kryss, 3-3? Tror det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Står Hellberg: 2-4
Står Hävelid: 1-8
Har inte råd att vila Hellberg. Finns en chans till stöld om han står. En som vi däremot har råd att vila är Josefson och det hoppas jag att vi gör. Hade enorma problem mot Örebro innan skadan. Ylönen hoppas jag verkligen kan lira.
Står Hävelid: 1-8
Har inte råd att vila Hellberg. Finns en chans till stöld om han står. En som vi däremot har råd att vila är Josefson och det hoppas jag att vi gör. Hade enorma problem mot Örebro innan skadan. Ylönen hoppas jag verkligen kan lira.
- Lee Harvey Oswald
Mmmh.
Skåne-Bajen har spelmässigt varit minst en nivå över oss hittills, trots att det bara skiljer en poäng.
Deras defensiv påminner om Växjös, svårt att skapa bra lägen mot dom
Nu börjar "den grå SHL-Lunken" ta form, får lite november-vibbar redan.
Vi har sprattlat bra hittills men varit det icke spelförande laget i alla matcher, bortsett från någon del av en period i matcher.
Så detta är en tuff uppgift.
Högst troligt resultat är 1-4, om min torsdagsönskan faller in, 3-2 efter straffar (förutsatt att Hellberg står)
Skåne-Bajen har spelmässigt varit minst en nivå över oss hittills, trots att det bara skiljer en poäng.
Deras defensiv påminner om Växjös, svårt att skapa bra lägen mot dom
Nu börjar "den grå SHL-Lunken" ta form, får lite november-vibbar redan.
Vi har sprattlat bra hittills men varit det icke spelförande laget i alla matcher, bortsett från någon del av en period i matcher.
Så detta är en tuff uppgift.
Högst troligt resultat är 1-4, om min torsdagsönskan faller in, 3-2 efter straffar (förutsatt att Hellberg står)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sjukt svårt lag att möta, tror på torsk oavsett vem som står men för målskillnadens skull så ställ Hellberg... then again, vi kommer aldrig "vinna över ett annat lag" i tabellen pga målskillnad så vafan, in med Hugo och se om han kan ta 80% idag.
Smisk blir det, sen med fullsatt till helgen så kör vi över Malmö i reaktion till senaste 2 torskarna.
Smisk blir det, sen med fullsatt till helgen så kör vi över Malmö i reaktion till senaste 2 torskarna.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rögle är ett bättre lag än Örebro. Däremot gillade jag det man såg i första perioden sist. Är vi lika tighta (och effektiva) som mot Timrå kan det bli poäng.
I ur och skur!
I ur och skur!
Sväva i det blå
-
Rögle är ett top lag. Samt tror som ovan, Hugo imål.
Hoppas vi vinner!
Hoppas vi vinner!
Om Hugo står så känns det ju mer och mer som att Kimby ger upp vissa matcher på förhand men såklart är det inte sanningen.....men ändå.
Tror det blir förlust ikväll, 2-5
Motbevisa mig DIF!
Tror det blir förlust ikväll, 2-5
Motbevisa mig DIF!
Har inte samma usla magkänsla som mot Örebro. Tror däremot på förlängning som kan sluta hur som helst. Misstänker att Hävelid vaktar ikväll vilket oroar en smula.
Finns ingen anledning att ställa Hugo i mål. Efter lördagens match har vi en vecka spelledigt. Både matchen idag och på lördag är på hemmaplan, vilket ger mer tid till vila emellan.
- Philly Flu
Pulli får vila, Frondell på kant och Salsten center, Costmar tillbaka som center i tredje. Nu kör vi…
- Philly Flu
Hävelid i mål och Blixt sjundeback också. Det blir bra.