Säsongen 2025/26: Återkomsten
-
Målvaktspar och centersida. Vilka lag har sämre ( min 2 lag så är jag nöjd )?
Hoppas JJ, Kruger och Hellberg klarar att lira runt 40 matcher.
Det är backarna som är det största problemet. Släpper in mest mål av alla lag hittills.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:03:23 Målvaktspar och centersida. Vilka lag har sämre ( min 2 lag så är jag nöjd )?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Har inte "tränar öga". Men tycker det ser svagt ut på center sidan med.klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:23:16Det är backarna som är det största problemet. Släpper in mest mål av alla lag hittills.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:03:23 Målvaktspar och centersida. Vilka lag har sämre ( min 2 lag så är jag nöjd )?
Våra tränare är ju oerfarna med på denna nivå. Hoppas dom får stöttning, gällande erfarenhet.
Jo det finns mycket problem som det brukar vara i en nykomling. Men jag tycker att de första man ska åtgärda är backarna.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:29:11Har inte "tränar öga". Men tycker det ser svagt ut på center sidan med.klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:23:16Det är backarna som är det största problemet. Släpper in mest mål av alla lag hittills.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:03:23 Målvaktspar och centersida. Vilka lag har sämre ( min 2 lag så är jag nöjd )?
Våra tränare är ju oerfarna med på denna nivå. Hoppas dom får stöttning, gällande erfarenhet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Pratar vi specifikt backarna eller det defensiva spelet?klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:33:01Jo det finns mycket problem som det brukar vara i en nykomling. Men jag tycker att de första man ska åtgärda är backarna.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:29:11Har inte "tränar öga". Men tycker det ser svagt ut på center sidan med.klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:23:16Det är backarna som är det största problemet. Släpper in mest mål av alla lag hittills.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:03:23 Målvaktspar och centersida. Vilka lag har sämre ( min 2 lag så är jag nöjd )?
Har inte öga för att läsa spelet fullt ut, men det är frustrerande ofta vi inte får stopp i mittzon. Vi lyckades bra första 10-12 minuter igår och då ser det genast mycket bättre ut. Därefter backar vi hem, ställer upp och försöker hålla hoten på utsidan. Genast kaos, slarv och individuella misstag. Salsten går bort sig på första målet, Pettersson skapar situationen på andra, Pulli är för långt från hotet på tredje (PP) och Hellberg ska givetvis ta fjärde.
Poff. Matchen körd då vi inte heller skapar tillräckligt framåt för att störa.
Ibland funkar det, som mot Timrå. Ibland slarvar motståndarna ännu mer, som SAIK, LHC och Lule. Men "normala" matcher kommer bli väldigt jobbiga framöver, är känslan.
Tycker vi är otroligt lättlästa också och vi har plockat vinster p.g.a lag är inte vana vid vår spelstil och vi drar ned dem till vår nivå.supreme skrev: ↑2025-10-01 15:03:52Pratar vi specifikt backarna eller det defensiva spelet?klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:33:01Jo det finns mycket problem som det brukar vara i en nykomling. Men jag tycker att de första man ska åtgärda är backarna.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:29:11Har inte "tränar öga". Men tycker det ser svagt ut på center sidan med.klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:23:16Det är backarna som är det största problemet. Släpper in mest mål av alla lag hittills.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:03:23 Målvaktspar och centersida. Vilka lag har sämre ( min 2 lag så är jag nöjd )?
Har inte öga för att läsa spelet fullt ut, men det är frustrerande ofta vi inte får stopp i mittzon. Vi lyckades bra första 10-12 minuter igår och då ser det genast mycket bättre ut. Därefter backar vi hem, ställer upp och försöker hålla hoten på utsidan. Genast kaos, slarv och individuella misstag. Salsten går bort sig på första målet, Pettersson skapar situationen på andra, Pulli är för långt från hotet på tredje (PP) och Hellberg ska givetvis ta fjärde.
Ibland funkar det, som mot Timrå. Ibland slarvar motståndarna ännu mer, som SAIK, LHC och Lule. Men "normala" matcher kommer bli väldigt jobbiga framöver, är känslan.
PP går ut på att passa runt tills Hudon får skottläge - vad hände med LaLeggia och hans skott? Han skjuter aldrig längre..
När vi anfaller kommer vi knappt förbi mittlinjen och då dumpar vi puck så fort vi kan och hoppas motståndarna snubblar i egen zon. Inget koordinerat uppspel alls.
Backarna låter motståndarna åka in i våran zon helt gratis så de kan snurra runt hur mycket de vill och vi blir hönsgård.
Spelare som har varit hetast är för det mesta våra juniorer och HA-spelare, med undantag för typ Snively och Hellberg. Hur fan är detta ens möjligt?
Våra tränare är oerfarna på denna nivå, ja. Men varför väljer man då att förlänga så jävla länge med alla? Och när ska man börja kolla runt på marknaden för någon erfaren att styra om skeppet?
Exakt så! Vi har varit det sämre laget i större delen av alla matcher än så länge. Levt på misstag och bra utdelning. Men det märks att vi är nykomlingar och måste få en säsong att etablera oss för att ruska om laget nästa år.supreme skrev: ↑2025-10-01 15:03:52Pratar vi specifikt backarna eller det defensiva spelet?klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:33:01Jo det finns mycket problem som det brukar vara i en nykomling. Men jag tycker att de första man ska åtgärda är backarna.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:29:11Har inte "tränar öga". Men tycker det ser svagt ut på center sidan med.klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:23:16Det är backarna som är det största problemet. Släpper in mest mål av alla lag hittills.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:03:23 Målvaktspar och centersida. Vilka lag har sämre ( min 2 lag så är jag nöjd )?
In Wikegård we trust!
-
Wikegård var lite väll snabb att förlänga kontrakt med ass tränarna. Kunde ju väntat till jul iallafall. Frågan är hur mycket en erfaren back coach, hade kunnat "trolla" med försvaret?tadaa123 skrev: ↑2025-10-01 17:21:37Tycker vi är otroligt lättlästa också och vi har plockat vinster p.g.a lag är inte vana vid vår spelstil och vi drar ned dem till vår nivå.supreme skrev: ↑2025-10-01 15:03:52Pratar vi specifikt backarna eller det defensiva spelet?klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:33:01Jo det finns mycket problem som det brukar vara i en nykomling. Men jag tycker att de första man ska åtgärda är backarna.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:29:11Har inte "tränar öga". Men tycker det ser svagt ut på center sidan med.
PP går ut på att passa runt tills Hudon får skottläge - vad hände med LaLeggia och hans skott? Han skjuter aldrig längre..
När vi anfaller kommer vi knappt förbi mittlinjen och då dumpar vi puck så fort vi kan och hoppas motståndarna snubblar i egen zon. Inget koordinerat uppspel alls.
Backarna låter motståndarna åka in i våran zon helt gratis så de kan snurra runt hur mycket de vill och vi blir hönsgård.
Spelare som har varit hetast är för det mesta våra juniorer och HA-spelare, med undantag för typ Snively och Hellberg. Hur fan är detta ens möjligt?
Våra tränare är oerfarna på denna nivå, ja. Men varför väljer man då att förlänga så jävla länge med alla? Och när ska man börja kolla runt på marknaden för någon erfaren att styra om skeppet?
Patrik Andersson har framtiden för sig, men har inte hur mycket tid som helst i DIF. För att lära sig.
Pulli i pk igår. Passar upp till motståndare på blå. Fick man lära sig som junis att det fungerar inte!
Tycker vi inte lyckas stoppa i mittzon, är för mesiga i egen zon som att ingen vågar. Sen något så djävulskt långsamma i uppspelen så motståndarna står alltid samlade och dödar vår fart redan vid mittlinjen. Vi vill forechecka men vågar inte åka så då backar man hem och låter motståndarna skapa fart.
Och efter att du var junis och lärde dig det. Hur långt kom du i din karriär?Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 17:54:23Wikegård var lite väll snabb att förlänga kontrakt med ass tränarna. Kunde ju väntat till jul iallafall. Frågan är hur mycket en erfaren back coach, hade kunnat "trolla" med försvaret?tadaa123 skrev: ↑2025-10-01 17:21:37Tycker vi är otroligt lättlästa också och vi har plockat vinster p.g.a lag är inte vana vid vår spelstil och vi drar ned dem till vår nivå.supreme skrev: ↑2025-10-01 15:03:52Pratar vi specifikt backarna eller det defensiva spelet?klintan85 skrev: ↑2025-10-01 14:33:01Jo det finns mycket problem som det brukar vara i en nykomling. Men jag tycker att de första man ska åtgärda är backarna.Osten östlund skrev: ↑2025-10-01 14:29:11
Har inte "tränar öga". Men tycker det ser svagt ut på center sidan med.
Patrik Andersson har framtiden för sig, men har inte hur mycket tid som helst i DIF. För att lära sig.
Pulli i pk igår. Passar upp till motståndare på blå. Fick man lära sig som junis att det fungerar inte!
Alla är så negativa. Jag håller med om att det finns saker att göra. Något kanske man vill värva, något handlar om att gnugga detaljer. Så jäkla oerfarna är inte staben.
Det finns troligen en budget och en plan att förhålla sig till.
Om jag får drömma lite, så en ny stabil center för att bromsa motståndarna i mittzon.
Backarna borde vi lägga mer istid på toppen så de lite sämre bara avlastar. Kanske en Armalis kan komma billigt som andre keeper? Sen tackar jag ju inte nej om McDavid skulle bli tillgänglig
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Rutten bestraffning vad hände med Varning och Rättelse
Djurgården trotsade förbudet och lät Klasen spela. Tävlingsnämnden har nu beslutat att bötfälla klubben med 25 000 kronor. Dessutom tappar man den poäng man tog mot Leksand, så 2–1-förlusten efter förlängning görs om till förlust med 5–0.
Djurgården trotsade förbudet och lät Klasen spela. Tävlingsnämnden har nu beslutat att bötfälla klubben med 25 000 kronor. Dessutom tappar man den poäng man tog mot Leksand, så 2–1-förlusten efter förlängning görs om till förlust med 5–0.
The DIF ONE
Det här ser inte bra ut, tyvärr. Vi är just nu det sämsta laget i SHL spelmässigt och kommer att vara favoriter att åka ur om vi inte vänder det spelmässiga och börjar jämna ut spelet i matcherna. Tycker verkligen att det behövs förstärkas med minst en men förmodligen två på backen och en center till. Hade inte skadat med en keeper till. Men det som framförallt står ut är att vi ser väldigt oorganiserade ut i försvarsspelet. Här måste coacherna verkligen jobba hårt med laget.