Nej för fan! Ser framemot att citera allt och alla när vi lirar slutspel i vår

Enig om det. Det behöver tränas hårt på försvarsspelet, främst i egen zon. Förstår inte hur det kan få vara så enkelt för motståndarna att få stå framför mål och få hugga på returer.dr111DIF skrev: ↑2025-09-26 06:13:46 Verkligen högt och lågt i inledningen! Vi har typ konsekventa problem i presspel alla zoner. I egen zon tycker jag vi försöker så hårt att inte bli puckstirrande att vi helt enkelt glömmer bort att ta pucken. Två spelare kan mosa gubben men pucken blir liggande till motståndares understödjare. En hel del att jobba på innan vi kan börja ha mer kontrollerat eget spel. Känns som vi har väldigt lite anfallstid men....jäklar vad vasst det är när vi väl har det. Då radar vi typ upp chanser och gör även mål, PP ser också ut som en rund miljon.
Verkar finnas två lägen. Antingen är pucken en handgranat som man vill undvika eller göra sig av med. Går in i det fysiska och hoppas att någon annan tar pucken.dr111DIF skrev: ↑2025-09-26 06:13:46 Verkligen högt och lågt i inledningen! Vi har typ konsekventa problem i presspel alla zoner. I egen zon tycker jag vi försöker så hårt att inte bli puckstirrande att vi helt enkelt glömmer bort att ta pucken. Två spelare kan mosa gubben men pucken blir liggande till motståndares understödjare. En hel del att jobba på innan vi kan börja ha mer kontrollerat eget spel. Känns som vi har väldigt lite anfallstid men....jäklar vad vasst det är när vi väl har det. Då radar vi typ upp chanser och gör även mål, PP ser också ut som en rund miljon.
Sen kan vi också glädjas åt Hellberg. Håller oss kvar i två urusla inledningar vilket gett oss 6/9 poäng. Jävla viktigt att vi tar poäng trots att det bitvis ser oroväckande ut. Arbetsro, jobba vidare, bli bättre.
Ja, han är femjävligt bra, det bästa jag sett från DIF på år å dar i den åldernJanzoo skrev: ↑2025-09-26 00:33:45 Jag vet att det bara gått fem matcher, men fuck allt och alla, Viggo är det bästa som har hänt DIF de senaste åren. Han slåss när folk slår honom, han vänder matcher mot topplag, han skiter i allt. Han kommer under säsongen få uppleva sitt första pubishår, och jag hoppas att Frondell och Eklund följer med honom i det
Verkar som om du är Patrik, skriver av dig på forumet för det du inte får spelarna att göraPraetori skrev: ↑2025-09-26 09:57:53Verkar finnas två lägen. Antingen är pucken en handgranat som man vill undvika eller göra sig av med. Går in i det fysiska och hoppas att någon annan tar pucken.dr111DIF skrev: ↑2025-09-26 06:13:46 Verkligen högt och lågt i inledningen! Vi har typ konsekventa problem i presspel alla zoner. I egen zon tycker jag vi försöker så hårt att inte bli puckstirrande att vi helt enkelt glömmer bort att ta pucken. Två spelare kan mosa gubben men pucken blir liggande till motståndares understödjare. En hel del att jobba på innan vi kan börja ha mer kontrollerat eget spel. Känns som vi har väldigt lite anfallstid men....jäklar vad vasst det är när vi väl har det. Då radar vi typ upp chanser och gör även mål, PP ser också ut som en rund miljon.
Sen kan vi också glädjas åt Hellberg. Håller oss kvar i två urusla inledningar vilket gett oss 6/9 poäng. Jävla viktigt att vi tar poäng trots att det bitvis ser oroväckande ut. Arbetsro, jobba vidare, bli bättre.
Eller så är det naiv vilja att vara kreativ och hantera pucken mer än rådligt, och blir av med den och ställer kamraterna.
Backar som backar men med för dålig gap-control för att fiska upp pucken när motståndarna checkas eller kluddar. Ex flera icke-situationer för Luleå där vi bara borde tagit pucken och vänt spelet men där alla hamnar på sekundmellis och motståndarna kan återerövra en herrelös puck och skapa farliga chanser.
Inte bara det utan man ger bort en chans att vända momentum och vila lite med puck. Istället blir det som en mini-turnover och motståndarna kan komma i ytterligare en våg helt i onödan. Och flera av gångerna mot Skellefteå, Växjö, Frölunda och Luleå så blev vi dessutom straffade för det.
Det har stundvis sett betydligt bättre ut. Sista 2 perioderna mot Luleå förekom det betydligt mer sällan. Även en period i första mot Frölunda, i andra mot Skellefteå och delsr av 2a tredje mot Luleå såg det bättre ut men det har funnits tendenser som gör att vi återfaller.
Nu menar jag främst försvarsspelet när vi hamnar på hälarna. Det tjyvas och man går på fel sida, tar ett lite för stort avstånd för att inte bli dragen eller låter hjärnan jobba före fötterna vilket gör att man hamnar på efterhand. Stress helt enkelt. Det kommer säkert bli bättre under säsongen men det finns grejer att gnugga på. Grabbarna KAN ju för det ser inte likadant ut hela tiden utan man spelar studvis utan de problemen.
Snively, Hellberg och Björck är mina favoriter hittills. Tycker Hudon är jävligt osynlig tyvärr, förutom hans ramträffar i PP. Han har lika mycket pucktid som Grewe, men dubbla istiden!klintan85 skrev: ↑2025-09-26 14:47:21 Snivley är en av de som har imponerat mest hittills. 6 poäng på 5 matcher och fortsätter på samma nivå som han gjorde i Ahl. Tycker han är en mycket bättre passare än Klasen var förra säsongen. Det är lite tempo i hans passningar, han står inte och fumlar på blå och tappar till farliga kontringar. Snivley och Hudon ska spela tillsammans. Perfekt passare till en perfekt målskytt.
Det är inte Hudon som är dålig, det är Grewe som är bra!tadaa123 skrev: ↑2025-09-26 16:57:15Snively, Hellberg och Björck är mina favoriter hittills. Tycker Hudon är jävligt osynlig tyvärr, förutom hans ramträffar i PP. Han har lika mycket pucktid som Grewe, men dubbla istiden!klintan85 skrev: ↑2025-09-26 14:47:21 Snivley är en av de som har imponerat mest hittills. 6 poäng på 5 matcher och fortsätter på samma nivå som han gjorde i Ahl. Tycker han är en mycket bättre passare än Klasen var förra säsongen. Det är lite tempo i hans passningar, han står inte och fumlar på blå och tappar till farliga kontringar. Snivley och Hudon ska spela tillsammans. Perfekt passare till en perfekt målskytt.
Jag bryr mig på tok för mycket om hockey än vad som nog är hälsosamt. Försöker hålla ett sunt avstånd till allt som kliar när det kommer till inflytande i föreningar, delägarskap, supporterskap för jag vet att det skulle käka upp mig och min tid och mentala hälsa.#10 skrev: ↑2025-09-26 15:40:47Verkar som om du är Patrik, skriver av dig på forumet för det du inte får spelarna att göraPraetori skrev: ↑2025-09-26 09:57:53Verkar finnas två lägen. Antingen är pucken en handgranat som man vill undvika eller göra sig av med. Går in i det fysiska och hoppas att någon annan tar pucken.dr111DIF skrev: ↑2025-09-26 06:13:46 Verkligen högt och lågt i inledningen! Vi har typ konsekventa problem i presspel alla zoner. I egen zon tycker jag vi försöker så hårt att inte bli puckstirrande att vi helt enkelt glömmer bort att ta pucken. Två spelare kan mosa gubben men pucken blir liggande till motståndares understödjare. En hel del att jobba på innan vi kan börja ha mer kontrollerat eget spel. Känns som vi har väldigt lite anfallstid men....jäklar vad vasst det är när vi väl har det. Då radar vi typ upp chanser och gör även mål, PP ser också ut som en rund miljon.
Eller så är det naiv vilja att vara kreativ och hantera pucken mer än rådligt, och blir av med den och ställer kamraterna.
Backar som backar men med för dålig gap-control för att fiska upp pucken när motståndarna checkas eller kluddar. Ex flera icke-situationer för Luleå där vi bara borde tagit pucken och vänt spelet men där alla hamnar på sekundmellis och motståndarna kan återerövra en herrelös puck och skapa farliga chanser.
Inte bara det utan man ger bort en chans att vända momentum och vila lite med puck. Istället blir det som en mini-turnover och motståndarna kan komma i ytterligare en våg helt i onödan. Och flera av gångerna mot Skellefteå, Växjö, Frölunda och Luleå så blev vi dessutom straffade för det.
Det har stundvis sett betydligt bättre ut. Sista 2 perioderna mot Luleå förekom det betydligt mer sällan. Även en period i första mot Frölunda, i andra mot Skellefteå och delsr av 2a tredje mot Luleå såg det bättre ut men det har funnits tendenser som gör att vi återfaller.
Nu menar jag främst försvarsspelet när vi hamnar på hälarna. Det tjyvas och man går på fel sida, tar ett lite för stort avstånd för att inte bli dragen eller låter hjärnan jobba före fötterna vilket gör att man hamnar på efterhand. Stress helt enkelt. Det kommer säkert bli bättre under säsongen men det finns grejer att gnugga på. Grabbarna KAN ju för det ser inte likadant ut hela tiden utan man spelar studvis utan de problemen.![]()
Ylönen har en nivå till som är rätt imponerande. NHL-takter som dock inte syns så ofta som man skulle vilja. Å andra sidan skulle han inte spela hos oss om så vore fallet.tadaa123 skrev: ↑2025-09-26 16:57:15Snively, Hellberg och Björck är mina favoriter hittills. Tycker Hudon är jävligt osynlig tyvärr, förutom hans ramträffar i PP. Han har lika mycket pucktid som Grewe, men dubbla istiden!klintan85 skrev: ↑2025-09-26 14:47:21 Snivley är en av de som har imponerat mest hittills. 6 poäng på 5 matcher och fortsätter på samma nivå som han gjorde i Ahl. Tycker han är en mycket bättre passare än Klasen var förra säsongen. Det är lite tempo i hans passningar, han står inte och fumlar på blå och tappar till farliga kontringar. Snivley och Hudon ska spela tillsammans. Perfekt passare till en perfekt målskytt.
Vad som bitvis fungerat bäst tycker jag är det långa spelet längs sarg rakt eller via rundeln, när vi inte kladdat utan gjort det tillräckligt snabbt och de inte hinner täppa.Praetori skrev: ↑2025-09-26 09:57:53Verkar finnas två lägen. Antingen är pucken en handgranat som man vill undvika eller göra sig av med. Går in i det fysiska och hoppas att någon annan tar pucken.dr111DIF skrev: ↑2025-09-26 06:13:46 Verkligen högt och lågt i inledningen! Vi har typ konsekventa problem i presspel alla zoner. I egen zon tycker jag vi försöker så hårt att inte bli puckstirrande att vi helt enkelt glömmer bort att ta pucken. Två spelare kan mosa gubben men pucken blir liggande till motståndares understödjare. En hel del att jobba på innan vi kan börja ha mer kontrollerat eget spel. Känns som vi har väldigt lite anfallstid men....jäklar vad vasst det är när vi väl har det. Då radar vi typ upp chanser och gör även mål, PP ser också ut som en rund miljon.
Nu menar jag främst försvarsspelet när vi hamnar på hälarna. Det tjyvas och man går på fel sida, tar ett lite för stort avstånd för att inte bli dragen eller låter hjärnan jobba före fötterna vilket gör att man hamnar på efterhand. Stress helt enkelt. Det kommer säkert bli bättre under säsongen men det finns grejer att gnugga på. Grabbarna KAN ju för det ser inte likadant ut hela tiden utan man spelar studvis utan de problemen.