Bara vi inte stressar in Krüger för tidigt nu så att det blir ett längre bakslag. Att Wiken inte nämnde något om vår kapten i förra infon säger att det kanske är värre än befarat. Hoppas inte.aljb10 skrev: ↑2025-09-24 20:55:34Håller med. Jag tror vi kommer att se en ursinnig Hellberg imorgon. Han har i många stunder visat en riktigt bra förmåga, men det blir jävligt svårt när backarna faller ned sig så mycket som de har gjort.Babek skrev: ↑2025-09-24 19:43:19Nu är läget som det är men fan vi behöver ju inte spekulera kring ev konsekvenser ifall motståndarna gjort fler mål eller oroa sig för matcher som spelas om 2 månader.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:38:01Njaa, säger jag på den
Växjös styrka är att krympa isen, spela fysiskt, vara täta bakåt och bygga därifrån, dom saknar en sylvass offensiv.
Tror faktisk dom gick på full maskin hela matchen mot oss
Däremot om SAIK haft lite medstuds i period ett i premiären tror jag vi fått en skrattmatch direkt.
Och just SAIK borta blir inte kul, domarna har historiskt sett alltid haft lätt att hitt PP år hemmalaget, då kan det också sticka iväg
Off topic, sorry
Oroväckande är det såklart hittills men ingen av backparen har spelat tillsammans tidigare så inte jättekonstigt om det kan svaja till en början. Sedan har vi släppt en hel del puckar som slipsarna ska ta. Hugo släppte 4 på 23 skott mot Växjö och igår hade vi totalt 11 insläppta på 39 skott. Förhoppningsvis står Hugo få matcher och tror inte Hellberg gör många fler såna bottennapp.
Hellberg spikar igen imorgon!
Hellbergs blick i båset sa allt för mig, han tänker aldrig låta detta ske igen.
Enligt HN var kryckan med hela träningen idag (om jag tolkar dem rätt). Då har vi förhoppningsvis en center som kan möta sig med de andra. Köper att JJ inte är där ännu. Han kommer växa in i det och bli bättre. Tekningar är en råvara. Men oroar mig för båda våra tänkta toppcentrars skadeförmåga..
Problemen tycker jag har kommit i tredje perioden varje match. Saik, lhc, Växjö och fiskrensarna. Försvaret har en del att jobba på, punkt.
Silly Season 2025/26
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Ja bra! Både viktigt för spelet och i omklädningsrummet.aljb10 skrev: ↑2025-09-24 20:55:34Håller med. Jag tror vi kommer att se en ursinnig Hellberg imorgon. Han har i många stunder visat en riktigt bra förmåga, men det blir jävligt svårt när backarna faller ned sig så mycket som de har gjort.Babek skrev: ↑2025-09-24 19:43:19Nu är läget som det är men fan vi behöver ju inte spekulera kring ev konsekvenser ifall motståndarna gjort fler mål eller oroa sig för matcher som spelas om 2 månader.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:38:01Njaa, säger jag på den
Växjös styrka är att krympa isen, spela fysiskt, vara täta bakåt och bygga därifrån, dom saknar en sylvass offensiv.
Däremot om SAIK haft lite medstuds i period ett i premiären tror jag vi fått en skrattmatch direkt.
Och just SAIK borta blir inte kul, domarna har historiskt sett alltid haft lätt att hitt PP år hemmalaget, då kan det också sticka iväg
Off topic, sorry
Oroväckande är det såklart hittills men ingen av backparen har spelat tillsammans tidigare så inte jättekonstigt om det kan svaja till en början. Sedan har vi släppt en hel del puckar som slipsarna ska ta. Hugo släppte 4 på 23 skott mot Växjö och igår hade vi totalt 11 insläppta på 39 skott. Förhoppningsvis står Hugo få matcher och tror inte Hellberg gör många fler såna bottennapp.
Enligt HN var kryckan med hela träningen idag (om jag tolkar dem rätt). Då har vi förhoppningsvis en center som kan möta sig med de andra. Köper att JJ inte är där ännu. Han kommer växa in i det och bli bättre. Tekningar är en råvara. Men oroar mig för båda våra tänkta toppcentrars skadeförmåga..
Problemen tycker jag har kommit i tredje perioden varje match. Saik, lhc, Växjö och fiskrensarna. Försvaret har en del att jobba på, punkt.
Lhc och Ifk Göis håller jag med om 3e perren. Igår bara katastrof och Lhc kändes mer som ett coachmisstag att vi tappade matchen. Men Saik tycker jag 3e var vår bästa perre förutom sista 5 och Växjö stoppade vi iaf blödningen i tredje.
Men ja försvaret behöver höja sig ett par snäpp men även framåt i 5v5. Tror jag räknade till 8 gjorda i 5v5 och då har Grewe 2, Berg 2 och Pettersson 2. 2st backar och en Grewe som brukar göra 3-4 mål per säsong, står alltså för 6 av dom 8 målen.
Silly Season 2025/26
Den kedjan hade varit ännu bättre med Viggo, Eklund har inte hittat rätt ännu, snubblar mest omkring och väger sjukt lätt i alla situationer. Men japp, Grewe and the kids rockar, kedjan man var mest nojig över skulle ha issues i SHL.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-24 17:08:39Eklund har varit lagets bästa forward tillsammans med Frondell sett till underliggande statistik. Faktiskt så är den kedjan den enda som varit bra.captcash skrev: ↑2025-09-24 15:04:33Håller med, en kedja med Grewe, Frondell och Björck hade funkat dubbelt så bra om Eklund och Viggo bytte med varandra.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-09-24 14:46:14 Frondell(size matters) dock ok i kedjan den som har det absolut svårast är Eklund som just nu är för liten för SHL och jag vet inte om vi har råd att vänta 10 till 15 matcher på att han ska fatta hur han ska spela för just nu är det för mycket 40 kilos över honom då tycker jag Björk bättre kommit in i det hela
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2025/26
Snabbt svar! Fint att se. Idag såg generellt allt bättre ut. Pulli har svårt i egna hörn och han ser lite seg ut. Men jag tycker mig ändå se generella förbättringar. Hellberg stabil, inget att göra åt något av målen.
Vi jobbar oss åt rätt håll. Nästan skrattretande hur många stolpar Hudon kan träffa, men det släpper
Vi jobbar oss åt rätt håll. Nästan skrattretande hur många stolpar Hudon kan träffa, men det släpper

Silly Season 2025/26
Kryckan tränade i vanliga färger igår tydligen, så har vi tur kanske han kör redan på lördag? Annars säkert nästa vecka.Philly Flu skrev: ↑2025-09-24 21:09:50Bara vi inte stressar in Krüger för tidigt nu så att det blir ett längre bakslag. Att Wiken inte nämnde något om vår kapten i förra infon säger att det kanske är värre än befarat. Hoppas inte.aljb10 skrev: ↑2025-09-24 20:55:34Håller med. Jag tror vi kommer att se en ursinnig Hellberg imorgon. Han har i många stunder visat en riktigt bra förmåga, men det blir jävligt svårt när backarna faller ned sig så mycket som de har gjort.Babek skrev: ↑2025-09-24 19:43:19Nu är läget som det är men fan vi behöver ju inte spekulera kring ev konsekvenser ifall motståndarna gjort fler mål eller oroa sig för matcher som spelas om 2 månader.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:38:01Njaa, säger jag på den
Off topic, sorry
Silly Season 2025/26
Eklund var den enda forwarden utöver Viggo som gjorde bra saker när vi blev rövknullade i förstaperioden idag.captcash skrev: ↑2025-09-25 07:49:29Den kedjan hade varit ännu bättre med Viggo, Eklund har inte hittat rätt ännu, snubblar mest omkring och väger sjukt lätt i alla situationer. Men japp, Grewe and the kids rockar, kedjan man var mest nojig över skulle ha issues i SHL.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-24 17:08:39Eklund har varit lagets bästa forward tillsammans med Frondell sett till underliggande statistik. Faktiskt så är den kedjan den enda som varit bra.captcash skrev: ↑2025-09-24 15:04:33Håller med, en kedja med Grewe, Frondell och Björck hade funkat dubbelt så bra om Eklund och Viggo bytte med varandra.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-09-24 14:46:14 Frondell(size matters) dock ok i kedjan den som har det absolut svårast är Eklund som just nu är för liten för SHL och jag vet inte om vi har råd att vänta 10 till 15 matcher på att han ska fatta hur han ska spela för just nu är det för mycket 40 kilos över honom då tycker jag Björk bättre kommit in i det hela
Silly Season 2025/26
Gick Lindström av skadad idag ? Eller delade han istiden med Berg ?
-
Silly Season 2025/26
Fullt förståeligt om Lindström bänkas en del. Svag hittills.
Vad finns det för spännande centrar att värva? Tänker om det skulle dröja med Kruger. För är ju väldigt tyst kring status för honom.
Vad finns det för spännande centrar att värva? Tänker om det skulle dröja med Kruger. För är ju väldigt tyst kring status för honom.
Silly Season 2025/26
Känns lite oroande minst sagt när man hör Wikegårds plan att ersätta Klasen med Stockselius från J20. Hade gärna sett man hittade någon mer etablerad spelare. Dessutom slår JVM hårt mot vårt lagbygge då säkert tre spelare försvinner i 3 veckor. Hur löser man det tappet på en tunn marknad. Finns lite frågetecken o jobba med.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Klasen var väl ändå inte tänkt att ha en cementerad plats i lineup utan snarare en bonus? Känns rimligt att plocka upp juniorer då, speciellt med tanke på framgångarna vi haft där.Doyle 1 skrev: ↑2025-09-30 07:42:29 Känns lite oroande minst sagt när man hör Wikegårds plan att ersätta Klasen med Stockselius från J20. Hade gärna sett man hittade någon mer etablerad spelare. Dessutom slår JVM hårt mot vårt lagbygge då säkert tre spelare försvinner i 3 veckor. Hur löser man det tappet på en tunn marknad. Finns lite frågetecken o jobba med.
Under JVM kan jag tänka mig att Brodin, Costmar, Nordmark och Stockselius kommer ha större roller. Även Krüger har ju varit utanför inledningsvis och han kommer att spela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Såg Dicken på Nacka Forum i helgen, han såg fräsch ut, byt mot Klasen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2025/26
Lill-DIF får utökning i form av Hammarlund
Silly Season 2025/26
hurricanes släppte precis Kylington från hans PTO, frågan är om han får något nytt där borta nu.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem