Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Mattias_87 skrev: 2025-09-23 21:24:14 Lönebudgeten lär väl ändå vara spräckt efter man värvade Holm?
I en intervju med Sånemyr så sa han att budgeten inte var spräckt (oklart om det var innan eller efter Holm). Plus att man budgeterar för -5miljoner. Borde finnas en del kapital kvar med andra ord. Frågan är mer vad det finns på marknaden som kan lyfta det
Här laget.
In Wikegård we trust!
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Nypovich skrev: 2025-09-23 21:09:28
Vikas skrev: 2025-09-23 21:05:28 Vår centersida är genant dåligt ihopvärvad måste man faktiskt erkänna. Wikegård har gjort bort sig rejält där.

De sa på förhand att Josefson skulle vara en bonus och var inte tänkt som del av lagbygget. Så då skulle vi alltså ställa upp med den här centeruppsättningen:

Kruger
Salsten
Frondell
Rensfeldt

Salsten var värvad för Hockeyallsvenskan och är absolut inte redo för SHL. Frondell är junior och kan inte lasta ett så stort ansvar. Rensfeldt är okej för en fjärdekedja men inte mer. Kruger är främst en defensiv center och är väldigt skadebenägen - hursomhelst inget för en förstakedja.

Wikegård kan inte på fulla allvar ha tänkt sig att det här räcker för att överleva SHL.
Hade det varit
Ny toppcenter
Krüger
JJ/Frondell/Salsten
Rensfeldt

Då hade man varit nöjd.
Nu är det liksom Costmar man står och väntar på.
När man insåg att Josef verkade hålla och man inte hittade en toppcenter tog vi in Hudon. En superspets som ändå kan centra vid behov. Vet ej om vi blivit bättre med en ny förstacenter men utan Hudon. Finns ju inte obegränsat med stålar så nånstans måste.man göra dessa val.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

mb81 skrev: 2025-09-24 07:59:19
Vikas skrev: 2025-09-23 21:05:28 Vår centersida är genant dåligt ihopvärvad måste man faktiskt erkänna. Wikegård har gjort bort sig rejält där.

De sa på förhand att Josefson skulle vara en bonus och var inte tänkt som del av lagbygget. Så då skulle vi alltså ställa upp med den här centeruppsättningen:

Kruger
Salsten
Frondell
Rensfeldt

Salsten var värvad för Hockeyallsvenskan och är absolut inte redo för SHL. Frondell är junior och kan inte lasta ett så stort ansvar. Rensfeldt är okej för en fjärdekedja men inte mer. Kruger är främst en defensiv center och är väldigt skadebenägen - hursomhelst inget för en förstakedja.

Wikegård kan inte på fulla allvar ha tänkt sig att det här räcker för att överleva SHL.
Hade det varit
Ny toppcenter
Krüger
JJ/Frondell/Salsten
Rensfeldt

Då hade man varit nöjd.
När man insåg att Josef verkade hålla och man inte hittade en toppcenter tog vi in Hudon. En superspets som ändå kan centra vid behov. Vet ej om vi blivit bättre med en ny förstacenter men utan Hudon. Finns ju inte obegränsat med stålar så nånstans måste.man göra dessa val.
Fast Hudon gjorde man ju klart med innan Josef ens testat att gå på is. Att då chansa att han håller som förstacenter (som är läget just nu) är bra riskabelt. Sen är det klart att Wiken hellre satsar på Hudon som är en vinge av den bästa kalibern när vi sitter på Salsten, Kryckan, Frondell, Costmar och Renen. Men där borde man också inse hur skör våra centeruppställning är.
In Wikegård we trust!
mb81

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Nypovich skrev: 2025-09-24 09:13:22
mb81 skrev: 2025-09-24 07:59:19

Kruger
Salsten
Frondell
Rensfeldt

Hade det varit
Ny toppcenter
Krüger
JJ/Frondell/Salsten
Rensfeldt

Då hade man varit nöjd.
Fast Hudon gjorde man ju klart med innan Josef ens testat att gå på is. Att då chansa att han håller som förstacenter (som är läget just nu) är bra riskabelt. Sen är det klart att Wiken hellre satsar på Hudon som är en vinge av den bästa kalibern när vi sitter på Salsten, Kryckan, Frondell, Costmar och Renen. Men där borde man också inse hur skör våra centeruppställning är.
Men valet vi gjorde iaf. Hudon kan spela center också men man har väl tyckt det här var bäst att ha honom som vinge. Vi har förutom de som centrat Hudon, Emilio, Viggo, Costmar och Kryckan som kan centra. Den är väl svag som den ser ut nu möjligen men vi kan väl byta ut Salsten mot Hudon så är den väl på pappret stark.

Tyvärr är det svårt att vara komplett på alla positioner som nykomling. Dessutom med två toppforwards skadade.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Övertygad om att det kommer in en center till framöver. Centersidan är för svag. Salsten behöver gå ner i HA, få tid och växa. Costmar, Rensfeldt och Frondell tävlar om 3:e och 4: center. Hudon ska spela där han är bäst, är väl vinge?

Wiken får be om 3 mille. Eller så får Sånemyr trixa med budgeten. Att det inte finns ngr pengar. Köper jag inte. Finns massvis med supportrar och företag som är redo. Ifall rätt spelare finns tillgänglig.

Oavsett är det inga pengar. Kontra kriga i botten, samt ev. åka ut!
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2025-09-24 14:18:46 Övertygad om att det kommer in en center till framöver. Centersidan är för svag. Salsten behöver gå ner i HA, få tid och växa. Costmar, Rensfeldt och Frondell tävlar om 3:e och 4: center. Hudon ska spela där han är bäst, är väl vinge?

Wiken får be om 3 mille. Eller så får Sånemyr trixa med budgeten. Att det inte finns ngr pengar. Köper jag inte. Finns massvis med supportrar och företag som är redo. Ifall rätt spelare finns tillgänglig.

Oavsett är det inga pengar. Kontra kriga i botten, samt ev. åka ut!
JJ håller men han behöver Power bredvid sig. Vilka har power då? Grewe, Emilio , Frondell, Brodda?? Just nu är det JJ som forecheckar i den kedjan och det ska inte vara hans jobb.
Viggo har övertygat mig om att han ska ha en centerplats, så pass bra har han varit. Han kan ta Salstens plats för salsten tror jag gör sig bättre som vinge. Frondell kommer inte riktigt till sin rätt som Center, hans stora kvalitet sitter ju i skottet och det får man ut mer av om han är högervinge så jag tycker vi borde blanda upp lite så att varje kedja innehåller en Power-forchecker frågan är om vi har tillräckligt många som håller. Sen tror jag att Klasen hade kunnat ge oss ett lugn vi behöver då han klarar av att hålla i pucken och drar ned på tempot. Igår kändes det som att alla körde på utan tanke och finess
Donkels-3.0

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

Frondell(size matters) dock ok i kedjan den som har det absolut svårast är Eklund som just nu är för liten för SHL och jag vet inte om vi har råd att vänta 10 till 15 matcher på att han ska fatta hur han ska spela för just nu är det för mycket 40 kilos över honom då tycker jag Björk bättre kommit in i det hela
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2025/26

Inlägg av captcash »

Donkels-3.0 skrev: 2025-09-24 14:46:14 Frondell(size matters) dock ok i kedjan den som har det absolut svårast är Eklund som just nu är för liten för SHL och jag vet inte om vi har råd att vänta 10 till 15 matcher på att han ska fatta hur han ska spela för just nu är det för mycket 40 kilos över honom då tycker jag Björk bättre kommit in i det hela
Håller med, en kedja med Grewe, Frondell och Björck hade funkat dubbelt så bra om Eklund och Viggo bytte med varandra.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

15 insläpta mål på två matcher. Hade Växjö malt på lika mycket som Frölunda så hade siffran varit mycket högre där också. Detta var ett rejält uppvaknande och tillbaka till verkligheten igen efter de två första matcherna. Får man inte in fler backar så kommer det nog bli fler sånna matcher och stor risk att det händer igen imorgon.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

captcash skrev: 2025-09-24 15:04:33
Donkels-3.0 skrev: 2025-09-24 14:46:14 Frondell(size matters) dock ok i kedjan den som har det absolut svårast är Eklund som just nu är för liten för SHL och jag vet inte om vi har råd att vänta 10 till 15 matcher på att han ska fatta hur han ska spela för just nu är det för mycket 40 kilos över honom då tycker jag Björk bättre kommit in i det hela
Håller med, en kedja med Grewe, Frondell och Björck hade funkat dubbelt så bra om Eklund och Viggo bytte med varandra.
Eklund har varit lagets bästa forward tillsammans med Frondell sett till underliggande statistik. Faktiskt så är den kedjan den enda som varit bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
mforce

Silly Season 2025/26

Inlägg av mforce »

Jim Morrison skrev: 2025-09-24 17:08:39
captcash skrev: 2025-09-24 15:04:33
Eklund har varit lagets bästa forward tillsammans med Frondell sett till underliggande statistik. Faktiskt så är den kedjan den enda som varit bra.
Tar den statistiken i beaktande vilka deras kedja har fått spela emot? Har de haft starkare eller svagare formationer emot sig?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2025/26

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

klintan85 skrev: 2025-09-24 15:26:57 15 insläpta mål på två matcher. Hade Växjö malt på lika mycket som Frölunda så hade siffran varit mycket högre där också.
Njaa, säger jag på den

Växjös styrka är att krympa isen, spela fysiskt, vara täta bakåt och bygga därifrån, dom saknar en sylvass offensiv.
Tror faktisk dom gick på full maskin hela matchen mot oss

Däremot om SAIK haft lite medstuds i period ett i premiären tror jag vi fått en skrattmatch direkt.
Och just SAIK borta blir inte kul, domarna har historiskt sett alltid haft lätt att hitt PP år hemmalaget, då kan det också sticka iväg

Off topic, sorry
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-09-24 17:38:01
klintan85 skrev: 2025-09-24 15:26:57 15 insläpta mål på två matcher. Hade Växjö malt på lika mycket som Frölunda så hade siffran varit mycket högre där också.
Njaa, säger jag på den

Växjös styrka är att krympa isen, spela fysiskt, vara täta bakåt och bygga därifrån, dom saknar en sylvass offensiv.

Däremot om SAIK haft lite medstuds i period ett i premiären tror jag vi fått en skrattmatch direkt.
Och just SAIK borta blir inte kul, domarna har historiskt sett alltid haft lätt att hitt PP år hemmalaget, då kan det också sticka iväg

Off topic, sorry
Håller med även om Växjö är ovanligt offensiva i år är dom ändå efter Norrlandsgnaget och Fisk i det avseendet
Babek

Silly Season 2025/26

Inlägg av Babek »

Njaa, säger jag på den

Off topic, sorry
Nu är läget som det är men fan vi behöver ju inte spekulera kring ev konsekvenser ifall motståndarna gjort fler mål eller oroa sig för matcher som spelas om 2 månader.

Oroväckande är det såklart hittills men ingen av backparen har spelat tillsammans tidigare så inte jättekonstigt om det kan svaja till en början. Sedan har vi släppt en hel del puckar som slipsarna ska ta. Hugo släppte 4 på 23 skott mot Växjö och igår hade vi totalt 11 insläppta på 39 skott. Förhoppningsvis står Hugo få matcher och tror inte Hellberg gör många fler såna bottennapp.

Hellberg spikar igen imorgon!
aljb10

Silly Season 2025/26

Inlägg av aljb10 »

Babek skrev: 2025-09-24 19:43:19
Njaa, säger jag på den

Off topic, sorry
Nu är läget som det är men fan vi behöver ju inte spekulera kring ev konsekvenser ifall motståndarna gjort fler mål eller oroa sig för matcher som spelas om 2 månader.

Oroväckande är det såklart hittills men ingen av backparen har spelat tillsammans tidigare så inte jättekonstigt om det kan svaja till en början. Sedan har vi släppt en hel del puckar som slipsarna ska ta. Hugo släppte 4 på 23 skott mot Växjö och igår hade vi totalt 11 insläppta på 39 skott. Förhoppningsvis står Hugo få matcher och tror inte Hellberg gör många fler såna bottennapp.

Hellberg spikar igen imorgon!
Håller med. Jag tror vi kommer att se en ursinnig Hellberg imorgon. Han har i många stunder visat en riktigt bra förmåga, men det blir jävligt svårt när backarna faller ned sig så mycket som de har gjort.

Hellbergs blick i båset sa allt för mig, han tänker aldrig låta detta ske igen.

Enligt HN var kryckan med hela träningen idag (om jag tolkar dem rätt). Då har vi förhoppningsvis en center som kan möta sig med de andra. Köper att JJ inte är där ännu. Han kommer växa in i det och bli bättre. Tekningar är en råvara. Men oroar mig för båda våra tänkta toppcentrars skadeförmåga..

Problemen tycker jag har kommit i tredje perioden varje match. Saik, lhc, Växjö och fiskrensarna. Försvaret har en del att jobba på, punkt.
Skriv svar