SHL 25/26 Djurgårdens IF - Frölunda 23/9
- Jim Morrison
Hur mycket ska jag tjata om försvarsspelet? Vad är det frågan om?!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mmm, jobbigt... Frölunda vägrar ju slappna av och vara lite snälla i 3:e! 

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Det ska inte ens va en puck där. Den ska redan vara fast i famnen på Hellbergsauron skrev: ↑2025-09-23 19:49:37Vi är ju trea på den pucken... Inte för att det spelar någon större roll ikväll, men...Knickedick skrev: ↑2025-09-23 19:28:57Skämtar du?? Du tycker inte han ska hålla den pucken?
Nog för att han inte får hjälp på returen. Men han ska inte släppa den returen
Byt målvakt. Det spelar ingen roll ändå backarna gör ju inte sitt jobb.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Hävelid på torsdag, försöka hålla nere siffrorna. Satsa på en 3:a på lördag. Centersidan är aldeles för svag. Salsten och Frondell behöver tid.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vi saknar struktur i försvarsspelet. Spelarna måste veta vad de ska göra och just nu är det ingen som vet det. Varken försvarare eller anfallare.Andspe skrev: ↑2025-09-23 19:40:21 Jag kan inte sätta fingret på vad vi saknar. Tycker att vår trupp ser ganska bra ut nu iom Holm. Forwards ser spännande ut & Hellberg är grym oavsett utfall ikväll. Han har haft lite oflyt, men sättet han tävlar på och är påkopplad är unikt.
Visst vi saknar Kruger och Salsten är knappt en tredjecenter kvalitetsmässigt, så det är ju det.. Vi bli såklart bättre med Kruger tillbaka. Men inte tillräckligt mycket bättre.
En till back? Ja..gärna men det är ju inte totalförändrande. En till center? Ja.. men tror inte det heller är någon stor kvalitetshöjning. Särskilt när vi ska hitta en sådan nu.
Det enda som jag ser kan vara värt är en bra andramålvakt i tex Mantas. Så får vi hoppas på att sno lite matcher här och där och låta gruppen utvevklas.
Det är genant. Och naivt så det förslår.
- Lee Harvey Oswald
Nej, det gjorde vi inte.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-23 19:41:43
Jag vet inte om det är naivitet eller bara kvalitetsskillnad men jag vet inte ens om vi släppte till så här mycket farliga chanser året vi åkte ur.
Vi åkte ju ur då med en SHL-mässig trupp för iaf ett mittenlag.
Nu har vi ett hopplock några legendarer blandat med juniorer och ...kanske...lite AHL-spets som inte spelat ihop sig än.
Så, stor skillnad, svårt att jämföra
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bara titta på puckbehandlingen mellan lagen, vissa i vårat lag kan inte ta imot en puck
Det här lär bli tvåsiffrigt.
Vårt jävla försvarsspel håller inte HA-klass just nu.
Vårt jävla försvarsspel håller inte HA-klass just nu.
- Lee Harvey Oswald
Fan vad vi tittar puck, 3st blå framför mål som konstaterar att, -Ja, detta lär ju bli mål
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Exakt detta. Jämför när vi ska försöka ta oss över deras blå med hur lätt de kommer in och börjar snurra i våran zon..-daniel- skrev: ↑2025-09-23 19:53:52Vi saknar struktur i försvarsspelet. Spelarna måste veta vad de ska göra och just nu är det ingen som vet det. Varken försvarare eller anfallare.Andspe skrev: ↑2025-09-23 19:40:21 Jag kan inte sätta fingret på vad vi saknar. Tycker att vår trupp ser ganska bra ut nu iom Holm. Forwards ser spännande ut & Hellberg är grym oavsett utfall ikväll. Han har haft lite oflyt, men sättet han tävlar på och är påkopplad är unikt.
Visst vi saknar Kruger och Salsten är knappt en tredjecenter kvalitetsmässigt, så det är ju det.. Vi bli såklart bättre med Kruger tillbaka. Men inte tillräckligt mycket bättre.
En till back? Ja..gärna men det är ju inte totalförändrande. En till center? Ja.. men tror inte det heller är någon stor kvalitetshöjning. Särskilt när vi ska hitta en sådan nu.
Det enda som jag ser kan vara värt är en bra andramålvakt i tex Mantas. Så får vi hoppas på att sno lite matcher här och där och låta gruppen utvevklas.
Det är genant. Och naivt så det förslår.
La leggia kommer då inte dö för skölden i alla fall.
Slappaste jag sett. Bänka!
Slappaste jag sett. Bänka!
Jag för att lösa upp pengar. Jag tyckte det var dålig stil av honom redan förra säsongen när han inte var bättre förberedd så de fick sätta honom på hårdträning för att han skulle komma ikapp. Det tycker jag är dålig stil både mot laget och supportrar när man är en professionell hockey spelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz