Marcus Ragnarsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
jensa öhling

Marcus Ragnarsson

Inlägg av jensa öhling »

Tre matcher spelade och jag måste säga att Ragnarsson överträffat alla mina förväntningar. Gubben är grym. Kan bara vara Kenny Jönsson som kan vara i nivå med Ragnar i serien.

I dag lirade han över 29 minuter och det har inte varit mycket mindre tidigare.

Just ovanstående är lite bekymmersamt, att vi är så beroende av Ragnar. Men man får väl hoppas att Timmy, Eklund och Ronnie kan komma tillbaka och avlasta Ragge lite.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ragnarsson

Inlägg av -daniel- »

Kung Ragge regerar.

Men som du säger är det fruktansvärt jobbigt att vara så beroende av en spelare; går karln sönder så står vi där med det blåskitna skägget i brevlådan.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Ragge är den bästa backen jag sett i DIF sen, ja jag vet inte när.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Don66

Inlägg av Don66 »

Emil Svelander skrev:Ragge är den bästa backen jag sett i DIF sen, ja jag vet inte när.
...sen Ossi förra säsongen...? :wink:

Ossi är inte lika bra som Ragge. Inte en chans. Han var en klippa i försvaret, men hade ingen vidare offensiv. Ragge har båda!
jjonas

Inlägg av jjonas »

Ragge är riktigt het just nu. Han kommer bli otroligt viktig när det börjar närma sig slutspel.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Ja frågan är vad man gör om "Ragge" skadar sig, för DIF är väldigt beroende utav honom just nu med de backarna vi har att tillgå i dagsläget. Men iofs så hinner väl Timmy och Ronnie komma tillbaka innan Ragnarsson hinner skada sig (om han gör det någon gång) och dessutom anländer Schneider i oktober.

Men skulle "Ragge" bli skadad mot till exempel Modo på lördag, ja då kan det bli tungt och tunnt i backuppsättningen.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Palmgren skrev:Ja frågan är vad man gör om "Ragge" skadar sig, för DIF är väldigt beroende utav honom just nu med de backarna vi har att tillgå i dagsläget. Men iofs så hinner väl Timmy och Ronnie komma tillbaka innan Ragnarsson hinner skada sig (om han gör det någon gång) och dessutom anländer Schneider i oktober.

Men skulle "Ragge" bli skadad mot till exempel Modo på lördag, ja då kan det bli tungt och tunnt i backuppsättningen.
Den dagen den sorgen. Vi behöver inte spekulera i sånt innan det händer. Tror Ragge är den bäst och mest rätt tränade spelaren vi har i dagens trupp, krävs nog en hel del för att gubben ska gå sönder. Han är gjord utav rätt virke.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Vad var det jag sa....

När det blev klart att Ragge kritat på och jag jublade och hävdade att han lätt skulle bli9 en av Elitseriens vassaste backar (kanske till och med den vassaste) fick man ta emot mycket skit... Gubben var ju gammal, slut eller hade aldrig varit särskilt bra. Omotiverad, avdankad med dålig fisyik - yeah right...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Andy skrev:Vad var det jag sa....

När det blev klart att Ragge kritat på och jag jublade och hävdade att han lätt skulle bli9 en av Elitseriens vassaste backar (kanske till och med den vassaste) fick man ta emot mycket skit... Gubben var ju gammal, slut eller hade aldrig varit särskilt bra. Omotiverad, avdankad med dålig fisyik - yeah right...
Killen har varit vår i särklass bäste back så här långt.
När serien blir tightare så kommer han att bli än viktigare och något beskymmer med att spela dubbla byten har han ju inte heller.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ragnarsson är en riktig järnkamin. Stor, stark,lirare och hjärtat på rätt ställe. Hoppas att juniorerna tar efter honom. Tendensen är ju så i alla fall. Kom igen nu Djurgårn.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vad jag dessutom skarpt gillar med karln är hans förmåga att mana på andra spelare, såg flertalet exempel på det igår när han klappade om lagmedlemmar och (antagligen) kom med stöttande kommentarer.
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Suverän. Ttill och med bättre än man vågat hoppas på!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Gillar inte jämförelsen med Ossi. De är bra på olika saker.

Jag ÄLSKAR Ossi och kommer så alltid att göra. Hans inställning både på och framförallt utanför isen var mycket bra. Ossi är mer spektakulär, han står upp bättre än Ragge och har lite högre fart. Ragge å sin sida har en bättre spelförståelse och är bättre med puck. Ragge kan tackla men är också rätt så lättacklad i egen zon. Där regerade Ossi.
Sen är det klart att man saknar Ossis tacklingar. Minns framförallt en på Kim Staal i 4-0-matchen i Linköping som var helt klockrehn.

Ragge är en enormt stor spelare för DIF. Men hittills är Ossi större för mig. Hans kärlek till oss fans utanför isen och hans förmåga att ställa upp på reportage och hans otroligt trevliga stil gjorde att det kändes så jävla rätt att han blev årets järnkamin förra året.

Okej, han var inte bäst i slutspelet, men för mig är en spelare mer än en man på skridskor. (Tilläggas kan att Ragge också är en bra person utanför isen vad jag vet.)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Absolut Odburt, Ossi är fortfarande hur härlig som helst; Det visade han från allra första början när han valde kärlek, anrikhet och stolthet i DIF framför själlöshet och pengar i horköping.

Det är klart man saknar Ossi, men i just det avseendet att han inte behövs så enormt mycket på isen saknas han inte.

Men förstå... Hade Ossi stannat hade nog Ragge kritat på ändå. Snacka om riktiga härförare på isen! Jag ryser när jag tänker på det. Brent Seabrook och Duncan Kieth kan slänga sig i väggen!

Jag hoppas verkligen för DIFs skull att Ossi floppar i NHL och vänder tillbaka till Stockholm. Tyvärr så gör jag det, och jag tror många av er andra gör det också. Det, och att Ragge kör ett år till i samma fina form är topp 5 på önskelistan inför nästa säsong.
Säg den glädje som varar
Lucas

Inlägg av Lucas »

DIF_Soldier skrev:Absolut Odburt, Ossi är fortfarande hur härlig som helst; Det visade han från allra första början när han valde kärlek, anrikhet och stolthet i DIF framför själlöshet och pengar i horköping.

Det är klart man saknar Ossi, men i just det avseendet att han inte behövs så enormt mycket på isen saknas han inte.

Men förstå... Hade Ossi stannat hade nog Ragge kritat på ändå. Snacka om riktiga härförare på isen! Jag ryser när jag tänker på det. Brent Seabrook och Duncan Kieth kan slänga sig i väggen!

Jag hoppas verkligen för DIFs skull att Ossi floppar i NHL och vänder tillbaka till Stockholm. Tyvärr så gör jag det, och jag tror många av er andra gör det också. Det, och att Ragge kör ett år till i samma fina form är topp 5 på önskelistan inför nästa säsong.
Word, även om det bara är vårat dagliga önsketänkande. Tänk sen när vår älskade Murray kommer hem.. Wow.. Bara för skojs skull så sätter vi ihop Murray + Ossi. Jag får fan rysningar. Sätt samtidigt in Jimmie + Fimpen och NJUT av underbara tacklingar!
Skriv svar