SHL 25/26 Djurgårdens IF - Frölunda 23/9
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF spelar sin första match i nya Globen. Vi möter Frölunda som är det enda lag som är obesegrat hittils.
I princip slutsålt.
I princip slutsålt.
Avskaffa tre mot tre.
Vansinnigt svår match. Bästa laget utan tvekan i serien och bästa tränaren. Hoppas vi kan spela någorlunda jämt.
Jepp, säsongens nästsvåraste match, den svåraste är Fisklunda på bortaplan...
Hoppas vi kan knipa X iallafall, i sudden/straffar kan allt hända sen.
Hoppas vi kan knipa X iallafall, i sudden/straffar kan allt hända sen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Lee Harvey Oswald
Aah, ungefär lika svår som Luleå, SAIK, Växjö, FBK.
Med Hellberg i mål, hemmafördel, påkopplade från start (som mot LHC), och utdelning i PP, ja då har vi en bra chans.
Men svårt match....ja
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Näst bästa tränaren. Men annars ja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ledsen, ingenting slår Robban. Men Kimby kanske kan närma sig i framtiden. Hade vi bara prioriterat rätt på frn tiden hade Ohlsson fortfarande varit där han vill vara. Synd!
Hemmamatcherna är väldigt viktiga att vinna, särskilt i Globen när det är så mycket folk. DJUUUUUUUUUUUUUUUU
Nån som har koll på vårt Globen-facit?
Kanske har dåligt minne men känns inte som att det är särskilt bra.
Kanske har dåligt minne men känns inte som att det är särskilt bra.
Också avgörande SM-finalförlust mot just Frölunda. Å andra sidan var ju RO tränare för det förlorande laget då, så han får gärna fortsätta förlora matcher i Globen så länge han inte är hos oss

Jag frågade sAIda (fan vad jag är rolig) och så här slutar matchen:
DIF - Fisklunda 1-3 (0-1, 1-1, 0-1)
Känns rimligt men hoppas vi kommer ut som heta kaminer och kämpar ner Glennlunda.
DIF - Fisklunda 1-3 (0-1, 1-1, 0-1)
Känns rimligt men hoppas vi kommer ut som heta kaminer och kämpar ner Glennlunda.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Robban ser ut att ha lyckats bibehålla den stabila defensiven i Frölunda med bara tre insläppta hittills.. Hoppas vi lyckas få igång produktionen tidigt i matchen och kan rida på momentumet som kommer med påsar!
Åh, en sådan härlig dag, Djurgår´n vann
Förlust, ingen katastrof, allt annat än en upprepning av plastsjömatchen, helt OK, poäng, mycket bra, vinst, SM-GUUULD!
Om det är någon match vi ska kunna spela utan press och avslappnat så är det idag.
Jag är rätt lugn!
Om det är någon match vi ska kunna spela utan press och avslappnat så är det idag.
Jag är rätt lugn!
-
Efter 2 perioder i Småland så slog det mig att det är fan en pest att vara ett bottenlag i SHL.
Vi har inte blivit sådär utspelade på tre fulla säsonger och det slog mig hur otroligt tufft det är.
Även fast jag var beredd på att vi skulle hålla till på nedre halvan och att det skulle bli tufft så blev det något helt annat när man såg det framför sig.
En väckarklocka minst sagt.
Lär bli förlust här igen och man får påminna sig själv om att det inte är dessa lag vi ”ska” slå.
1-6
Vi har inte blivit sådär utspelade på tre fulla säsonger och det slog mig hur otroligt tufft det är.
Även fast jag var beredd på att vi skulle hålla till på nedre halvan och att det skulle bli tufft så blev det något helt annat när man såg det framför sig.
En väckarklocka minst sagt.
Lär bli förlust här igen och man får påminna sig själv om att det inte är dessa lag vi ”ska” slå.
1-6
-
Förstår vad du menar. Men egentligen borde vi kunna spela så samtliga matcher. Luleå och Timrå härnäst, är vi väll knappast favoriter som nykomling?
Vilka är vi egentligen favoriter mot?