Nej men han höll ju för fan upp armen när vi hade pucken utan att blåsa…
SHL 25/26 Växjö - Djurgårdens IF 20/9
Nån som vill onanera lite över att Hugo är bra?...
Senast redigerad av captcash den 2025-09-20 18:05:33, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
God natt... "Win some, loose some it's all a game to me... "
It's the hope that kills you.
Vakna nu Kimby. Timeout och målvaktsbyte, väck laget
Det blir så när osäkerhet sprids i laget. Och varför sprids det tro?Jim Morrison skrev: ↑2025-09-20 18:01:06 Måste tighta till spelet nu. Försvarsspelet är ju öppna spjäll
Det är ju som sagt backsidan som alla har varnat för inför den här säsongen att den inte är tillräckligt bra. Och har man då en målvakt som inte hjälper till så blir det extra tydligt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Som någon som frekventerar andra forum och "lurkar" vill jag påstå att vi, åtminstone bland storlagen är ganska unika på den punkten. Det gnälls överlag väldigt lite på målvakter.klintan85 skrev: ↑2025-09-20 18:01:19Tror nog att alla supportar i alla klubbar skulle ha reagerat på exakt samma sätt när man har en målvakt som släpper samma typ av tavlor hela tiden. Det är inte bara detta forum.Túrin Turambar skrev: ↑2025-09-20 17:57:26Absolut, på den senare punkten håller jag absolut med dig. Det har ju funnits en lång tradition på forumet av att 1-3 spelare blir ständiga syndabockar, oavsett situation.Praetori skrev: ↑2025-09-20 17:53:21Andra målet är bra läst och sämre agerat. Han hinner ändå dit men när förflyttningen är klar bör en målvakt vara tät mellan kropp och arm. Med det sagt är det inget kasst skott. Såna där går in ganska ofta även på NHL-nivå.Túrin Turambar skrev: ↑2025-09-20 17:46:16Jag håller i princip alltid med dig i de här utbytena på forumet, men andra målet är väl ändå ett klart sämre ingripande än något av det som Hellberg har släppt in? Visst, det är en sidledsförflyttning men skottet går ju genom Hävelid där.Praetori skrev: ↑2025-09-20 17:41:30
Det är nog en diagnos att följa Difhockey och ytterligare en att hänga härinne. Jag är garanterat inte bättre men man tänkte ju ändå att folk skulle vara lite mer stabila efter en bortavinst mot Malmö i fotbollen innanför västen.
Men när Hugo släpper två som på inget sätt är mer spektakulära än någon av Hellbergs och på inget sett några uppenbara "tabbar" och folk ändå fullständigt tappar koncepten blir jag lite orolig för hur folk mår på riktigt.
Men betänk hur ingen får samma psykbryt över att vi har några enorma målchanser åt andra hållet och misslyckas med att sätta den, tom i öppen kasse. Ingen flippar på samma sätt. Att vi bjuder på frilägen och närskott som "borde" varit mål alla dagar i veckan men som Hugo räddar med kanoninsatser är ingenting.
Psykologiskt är det rent fascinerande hur ett par av "the usual suspects" får spader i utvalda ämnen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
En introduktionskurs till SHL. Välkomna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Hörde även att Sånemyr sa att vi budgeterat med ca 5 miljoner minus ( är inga pengar, ifall vi inte åker ut ).Andspe skrev: ↑2025-09-20 18:02:41Vi värvade ju Holm sen. Så där gick nog en del pengar. Sånemyr sa ju även i dif-podden att vi inte har avsatt någon budget för om Hellberg skulle gå sönder.Osten östlund skrev: ↑2025-09-20 17:57:03 Gillar Wiken osv.
Men man sa att JJ ( förövrigt gjort det sjukt bra ) att han inte räknades in i truppen. Om han nu inte gjort det. Måste ju funnits pengar för en c. Eller var tanken att lira Blomgren som c?
Förmodligen löste man Holm med "rika supportrar "!
Skulle förvåna mig ifall inte Blixt eller Ragge försvinner snart. Sen måste man lösa det med Brodda, går inte att ha en gubbe med top 6 lön. Som saftblandare.
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-09-20 18:07:23, redigerad totalt 1 gånger.
Välkomna till verkligheten.
Klarar vi oss kvar så blir Hellberg årets MVP.
Klarar vi oss kvar så blir Hellberg årets MVP.
Saknar M.K och kungen Klasen 
-
Hur många matcher är kursen?
Fast just ikväll är kritiken relativt befogad, borde haft en eller två av de (hittills) insläppta.Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:06:05Som någon som frekventerar andra forum och "lurkar" vill jag påstå att vi, åtminstone bland storlagen är ganska unika på den punkten. Det gnälls överlag väldigt lite på målvakter.klintan85 skrev: ↑2025-09-20 18:01:19Tror nog att alla supportar i alla klubbar skulle ha reagerat på exakt samma sätt när man har en målvakt som släpper samma typ av tavlor hela tiden. Det är inte bara detta forum.Túrin Turambar skrev: ↑2025-09-20 17:57:26Absolut, på den senare punkten håller jag absolut med dig. Det har ju funnits en lång tradition på forumet av att 1-3 spelare blir ständiga syndabockar, oavsett situation.Praetori skrev: ↑2025-09-20 17:53:21Andra målet är bra läst och sämre agerat. Han hinner ändå dit men när förflyttningen är klar bör en målvakt vara tät mellan kropp och arm. Med det sagt är det inget kasst skott. Såna där går in ganska ofta även på NHL-nivå.Túrin Turambar skrev: ↑2025-09-20 17:46:16
Jag håller i princip alltid med dig i de här utbytena på forumet, men andra målet är väl ändå ett klart sämre ingripande än något av det som Hellberg har släppt in? Visst, det är en sidledsförflyttning men skottet går ju genom Hävelid där.
Men betänk hur ingen får samma psykbryt över att vi har några enorma målchanser åt andra hållet och misslyckas med att sätta den, tom i öppen kasse. Ingen flippar på samma sätt. Att vi bjuder på frilägen och närskott som "borde" varit mål alla dagar i veckan men som Hugo räddar med kanoninsatser är ingenting.
Psykologiskt är det rent fascinerande hur ett par av "the usual suspects" får spader i utvalda ämnen.
It's the hope that kills you.
Andra supportar har inte haft en Hävelid. Men om de hade haft det så hade det nog låtit samma.Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:06:05Som någon som frekventerar andra forum och "lurkar" vill jag påstå att vi, åtminstone bland storlagen är ganska unika på den punkten. Det gnälls överlag väldigt lite på målvakter.klintan85 skrev: ↑2025-09-20 18:01:19Tror nog att alla supportar i alla klubbar skulle ha reagerat på exakt samma sätt när man har en målvakt som släpper samma typ av tavlor hela tiden. Det är inte bara detta forum.Túrin Turambar skrev: ↑2025-09-20 17:57:26Absolut, på den senare punkten håller jag absolut med dig. Det har ju funnits en lång tradition på forumet av att 1-3 spelare blir ständiga syndabockar, oavsett situation.Praetori skrev: ↑2025-09-20 17:53:21Andra målet är bra läst och sämre agerat. Han hinner ändå dit men när förflyttningen är klar bör en målvakt vara tät mellan kropp och arm. Med det sagt är det inget kasst skott. Såna där går in ganska ofta även på NHL-nivå.Túrin Turambar skrev: ↑2025-09-20 17:46:16
Jag håller i princip alltid med dig i de här utbytena på forumet, men andra målet är väl ändå ett klart sämre ingripande än något av det som Hellberg har släppt in? Visst, det är en sidledsförflyttning men skottet går ju genom Hävelid där.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz