Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2025-09-15 14:58:14
mb81 skrev: 2025-09-15 14:50:39
Manijock skrev: 2025-09-15 13:48:21
mb81 skrev: 2025-09-15 10:22:04
Manijock skrev: 2025-09-14 12:22:08

Så fort de fick Grewe med sig hände något. Innan va de väldigt bleka. Albins grit taggade helt klart igång pojkarna. Men fan vet om inte Viggo är bäst av juniorerna igår...

Men PP ska de lira så lite som möjligt.
Tycker nog de ska få lite mer chans än 45 sekunder i första matchen i PP. De har spetsegenskaperna att få ett bra PP. Men finns väl många som kan spela i ett andra PP. På point nån av Holm, Sissons eller Lindström. Sen har vi Klasen, Frondell, Emilio, Josefson, Viggo, Fimpen. Många alternativ. Ge det tid så kommer det bli bra. Fantastiskt att se första PP. Borde kunna vara en av de bästa i SHL över hela säsongen.

Viggo såg väldigt fin ut också. En fjärde med Viggo, Blomman och Ludde skulle vara fin.
Det är alldeles för stressat i PP där. De vrider upp tempot till en nivå de inte längre kan hantera det. Saknar(helt förståeligt med tanke på åldern) förmåga att sänka tempot igen för att sen vrida upp. Sådant killar som Klasen, Josefson, Snively, Laleggia osv är bra på. Även Grewe faktiskt som jag gärna skulle vilja ha i en PP-roll.

Denna egenskap är direkt avgörande för att få ett framgångsrikt PP. Därför vi hade snuskigt fina siffror ifjol där alla hade den här otroliga kylan.
Tar inte det het på ålder eller rutinkonto även fast de kommer bli ännu bättre i PP i framtiden. Men varken Fimpen eller Frondell är några playmaker som ska styra ett PP. I första finns Hudon, Snively, Laleggia och i nån mån Krycken/Josef som har de egenskaperna. Får de spela med Klasen och Josf till exempel så ska det ng kunna bli bra!

Sen kan det bli en del konkurrens om platserna när spelare kommer tillbaka.
Viggo kanske utmanar Fimpen som högerskytt. Vem ska spela point av Sissons/Holm/Lindström?
Hoppas på Sissons. Ser varken Holm eller Lindström ha samma point-toppar som Colby. Björck har jag svårt att se PP-plats åt i år. Med fullt lag kanske:

Laleggia - Hudon - Krüger - Snively -Ylönen

Sissons - Klasen - Josefson - Frondell - Eklund

Där kanske Eklund-Frondells svagheter inte blir lika blottade? Med både Klasen och Josefson som lugnar ner.
Viggo verkar redan nu ingå i PP2 enligt HN. Kul!

Fast det gjorde han redan i premiären fast jag bommade det på plats.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

mb81 skrev: 2025-09-18 09:56:00
Manijock skrev: 2025-09-15 14:58:14
mb81 skrev: 2025-09-15 14:50:39
Manijock skrev: 2025-09-15 13:48:21
mb81 skrev: 2025-09-15 10:22:04

Tycker nog de ska få lite mer chans än 45 sekunder i första matchen i PP. De har spetsegenskaperna att få ett bra PP. Men finns väl många som kan spela i ett andra PP. På point nån av Holm, Sissons eller Lindström. Sen har vi Klasen, Frondell, Emilio, Josefson, Viggo, Fimpen. Många alternativ. Ge det tid så kommer det bli bra. Fantastiskt att se första PP. Borde kunna vara en av de bästa i SHL över hela säsongen.

Viggo såg väldigt fin ut också. En fjärde med Viggo, Blomman och Ludde skulle vara fin.
Det är alldeles för stressat i PP där. De vrider upp tempot till en nivå de inte längre kan hantera det. Saknar(helt förståeligt med tanke på åldern) förmåga att sänka tempot igen för att sen vrida upp. Sådant killar som Klasen, Josefson, Snively, Laleggia osv är bra på. Även Grewe faktiskt som jag gärna skulle vilja ha i en PP-roll.

Denna egenskap är direkt avgörande för att få ett framgångsrikt PP. Därför vi hade snuskigt fina siffror ifjol där alla hade den här otroliga kylan.
Tar inte det het på ålder eller rutinkonto även fast de kommer bli ännu bättre i PP i framtiden. Men varken Fimpen eller Frondell är några playmaker som ska styra ett PP. I första finns Hudon, Snively, Laleggia och i nån mån Krycken/Josef som har de egenskaperna. Får de spela med Klasen och Josf till exempel så ska det ng kunna bli bra!

Sen kan det bli en del konkurrens om platserna när spelare kommer tillbaka.
Viggo kanske utmanar Fimpen som högerskytt. Vem ska spela point av Sissons/Holm/Lindström?
Hoppas på Sissons. Ser varken Holm eller Lindström ha samma point-toppar som Colby. Björck har jag svårt att se PP-plats åt i år. Med fullt lag kanske:

Laleggia - Hudon - Krüger - Snively -Ylönen

Sissons - Klasen - Josefson - Frondell - Eklund

Där kanske Eklund-Frondells svagheter inte blir lika blottade? Med både Klasen och Josefson som lugnar ner.
Viggo verkar redan nu ingå i PP2 enligt HN. Kul!

Fast det gjorde han redan i premiären fast jag bommade det på plats.
gillar hur vi släpper fram junisarna och låter dom spela utefter sina förutsättningar. Annars kan det finnas tendenser att när junisar ska vara med å se å lära så blir dom satta i nån 4e brunkarkedja el dyl som inte alls passar deras skillz
djuuuu

Inlägg av djuuuu »

Tankar kring Brodin i år? Åter en säsong med att nöta bänk?
Grämer en som alltid gillat Brodda..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

djuuuu skrev: 2025-09-18 21:42:45 Tankar kring Brodin i år? Åter en säsong med att nöta bänk?
Han får sjukt svårt att få speltid. Han var 12-13 bäste forward i laget i HA ifjol. Nu får han inte speltid när vi saknar tre gubbar. Ska oerhört mycket till för att han ska få mer än dom 18 sekunderna han fick idag, och dessvärre var inne på baklängesmål direkt.
Expert.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

SirDIFalot skrev: 2025-09-18 23:57:02
djuuuu skrev: 2025-09-18 21:42:45 Tankar kring Brodin i år? Åter en säsong med att nöta bänk?
Han får sjukt svårt att få speltid. Han var 12-13 bäste forward i laget i HA ifjol. Nu får han inte speltid när vi saknar tre gubbar. Ska oerhört mycket till för att han ska få mer än dom 18 sekunderna han fick idag, och dessvärre var inne på baklängesmål direkt.
Han får väl vänta till jul, när Frondell, Victor och Viggo drar på jvm. Helt sjukt att en hel tredjekedja i stort sett försvinner för oss i kanske 10 matcher.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nypovich skrev: 2025-09-19 05:20:02
Han får väl vänta till jul, när Frondell, Victor och Viggo drar på jvm. Helt sjukt att en hel tredjekedja i stort sett försvinner för oss i kanske 10 matcher.
Ja, det kommer bli ett kännbart tapp.
Men vi får se till att fortsätta den fokuserade och påkopplade inledning vi visat hittills, så inte ett lägre poängsnitt under denna period slår så hårt mot oss.

Jag vet, november kommer, men jag är positivt överraskad hittills av signalerna denna DIF-upplaga skickar.
Och jag gillar verkligen ingångsvärdet i varje match, att detta kommer bli tufft, får vi med oss poäng är jag glad, till skillnad mot B-Svenskan där skam och besvikelse ligger nära (efter poängtapp borta mot random icke-lag från vischan)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-09-19 07:57:26
Men vi får se till att fortsätta den fokuserade och påkopplade inledning vi visat hittills, så inte ett lägre poängsnitt under denna period slår så hårt mot oss.

Jag vet, november kommer, men jag är positivt överraskad hittills av signalerna denna DIF-upplaga skickar.
Och jag gillar verkligen ingångsvärdet i varje match, att detta kommer bli tufft, får vi med oss poäng är jag glad, till skillnad mot B-Svenskan där skam och besvikelse ligger nära (efter poängtapp borta mot random icke-lag från vischan)
Helt klart fördelaktigt att vara underdogs varje match med allt att vinna snarare än allt att förlora. Upplever också en stor önskan från de andra lagen att slå det dryga laget från Stockholm som inte ska tro att dom är något. Det kan skapa en stress och fokus på onödiga saker.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Babek

Inlägg av Babek »

Jim Morrison skrev: 2025-09-19 08:59:25
Lee Harvey Oswald skrev: 2025-09-19 07:57:26

Helt klart fördelaktigt att vara underdogs varje match med allt att vinna snarare än allt att förlora. Upplever också en stor önskan från de andra lagen att slå det dryga laget från Stockholm som inte ska tro att dom är något. Det kan skapa en stress och fokus på onödiga saker.
Jaa känslan generellt är över förväntan. Lite ojämna prestationer och haft en del flyt + Hellberg som stängt igen under våra sämre perioder under matcherna. Men det är inte heller konstigt med tanke på spelaromsättningen.
Gillar verkligen kroppsspråket och generella inställning hittills på plan. Att vända matchen mot Saik när vi var så utspelade i första är förtroendegivande.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vrana avföljt Lhc på Instagram :lol:
Babek

Inlägg av Babek »

#10 skrev: 2025-09-19 14:09:35 Vrana avföljt Lhc på Instagram :lol:
Haha herregud. Gäller att värdera karaktären o inte bara spelaren när man värvar också hehe.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Babek skrev: 2025-09-19 14:14:46
Haha herregud. Gäller att värdera karaktären o inte bara spelaren när man värvar också hehe.
Ja, man börjar ju mer och mer inse hur viktig karaktär är i värvningsarbetet. Så att inte hela schabraket faller omkull vid minsta lilla vindpust.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Skicka ned Leffe Boork till Linköping så det blir lite pli på Vrana. Rädd för lite skog...
Sent på torsdagskvällen kom uppgifter från Radiosporten om att LHC:s stjärnvärvning Jakub Vrana vägrat teambuilding-aktiviteter. I stället ska han ha hotat med att packa trucken, och därmed lämna klubben.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Jim Morrison skrev: 2025-09-19 14:26:52
Ja, man börjar ju mer och mer inse hur viktig karaktär är i värvningsarbetet. Så att inte hela schabraket faller omkull vid minsta lilla vindpust.
Precis det Wikegård har tryckt på hela förra säsongen när diverse tyckonomer skrek om att det behövde värvas x, y och z. Svaret var att man söker rätt spelare. Både för laget och föreningen. Jag tror helhjärtat på det.

Alla som pysslat med idrott som yngre kan nog minnas tillbaka till hur det är att ha divor i laget som drar ner alla i skiten om det inte går som den vill.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Babek

Inlägg av Babek »

Jim Morrison skrev: 2025-09-19 14:26:52
Verkligen! Där har Wiken gjort det riktigt bra hittills med sina värvningar. Knappt en felrekrytering hittills.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Rojk skrev: 2025-09-19 14:32:09 Skicka ned Leffe Boork till Linköping så det blir lite pli på Vrana. Rädd för lite skog...
Sent på torsdagskvällen kom uppgifter från Radiosporten om att LHC:s stjärnvärvning Jakub Vrana vägrat teambuilding-aktiviteter. I stället ska han ha hotat med att packa trucken, och därmed lämna klubben.
Ja en klassisk huggormsmåltid hade nog gjort susen
Skriv svar