Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008
Jag tycker dom kan låta Josefson ta Linkans plats i förstakedjan om Linkan inte lirar. Fatta vilken boost för hans självförtroende.
Mmm.. Blir säkert varmt och mysigt bland alla skyddensthlm_1 skrev:Imorgon blir det varg till middag för DIF. Enkel seger med 5-2. Färjestads målvakt får en magsjukeattack på plan och skiter ner sig.![]()

3'e raka och det är bästa inledningen sen 2000 

Klart det är en boost men samtidigt finns redan en center i den formationen. Dessutom är kedjan med Henrik, Calle och Josefsson samspelta sen J20.Enbom skrev:Jag tycker dom kan låta Josefson ta Linkans plats i förstakedjan om Linkan inte lirar. Fatta vilken boost för hans självförtroende.
5500 då kan det ju bli över 7000 ikväll då kanske.
Om det är 200 kvar i klacken hur många är sålda då?
Om inte jag missminner mig så är det 499 platser. Verkar märkligt med tanke på att det ska vara nästan 400 säsongare där...Stocky skrev:5500 då kan det ju bli över 7000 ikväll då kanske.
Ja precis det jag tänkte på, borde ju max vara hundra. Eller har dom utökar sektionen redan?odburt skrev:Om inte jag missminner mig så är det 499 platser. Verkar märkligt med tanke på att det ska vara nästan 400 säsongare där...Stocky skrev:5500 då kan det ju bli över 7000 ikväll då kanske.
Verkar som att Wesslau står idag istället för Riddarn, hoppas att han får en bra start och spikar igen.
Född till sportchef.
http://www.hockeyligan.se/index.php?pregame=414android skrev:Verkar som att Wesslau står idag istället för Riddarn, hoppas att han får en bra start och spikar igen.
Matchguiden säger att Riddarn ska stå.
Den som lever får se.
P.S. Snälla! Kan inte ni Djurgårdare hämta hem "Jojje" ifrån vårt Forum.
Han är bannad så jag tror inte det går.FBK:are skrev: P.S. Snälla! Kan inte ni Djurgårdare hämta hem "Jojje" ifrån vårt Forum.
KROSSA FBK!
- Remy Lebeau
Det känns som en riktigt spännande match. Lite jobbigt med Linkan borta, men det ska även bli intressant att se Ahlén tillsammans med Honken och Tim.
Har dessvärre ingen bra magkänsla med Wesslau i målet. Han ser ganska så stel ut, och släpper en hel del farliga returer. Blir även intressant att se våra backar mot ett lag som är betydligt bättre än luleå och Brynäs.
Har dessvärre ingen bra magkänsla med Wesslau i målet. Han ser ganska så stel ut, och släpper en hel del farliga returer. Blir även intressant att se våra backar mot ett lag som är betydligt bättre än luleå och Brynäs.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Håller helt med dig, vi ses på Hovet ikväll gottfolk!Remy Lebeau skrev:Det känns som en riktigt spännande match. Lite jobbigt med Linkan borta, men det ska även bli intressant att se Ahlén tillsammans med Honken och Tim.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Förstår inte riktigt varför Riddarn vilas i denna match. Killen har varit bra så här långt och han skall knappast behöva vila pga av trötthet efter att bara spelat 2 matcher på en vecka. Hoppas innerligt inte att de fått för sig att man skall rotera målvakterna för det är INGET bra upplägg alls. Vill promt ha en uttalad 1:a keeper annars finns risken att man sänker båda målvakternas självförtroende fullständigt.
Skall dock bli intressant att se om Wesslau håller på denna nivå. Själv är jag tveksam till detta.
Skall dock bli intressant att se om Wesslau håller på denna nivå. Själv är jag tveksam till detta.
DIF vill ha igång båda målvakterna samtidigt som Wesslau varit bra under försäsongen, där han gjorde sin bästa match mot just kvällens motståndare Fbk.
Härligt att Mikael Ahlén får chansen ihop med Tim & Holmqvist när han ersätter en skadad Linkan.
Härligt att Mikael Ahlén får chansen ihop med Tim & Holmqvist när han ersätter en skadad Linkan.
- Lee Harvey Oswald
Känner mig också tveksam till målvaktsbytet då Ridderwall startat så pass bra.Kall-El skrev:Förstår inte riktigt varför Riddarn vilas i denna match. Killen har varit bra så här långt och han skall knappast behöva vila pga av trötthet efter att bara spelat 2 matcher på en vecka. Hoppas innerligt inte att de fått för sig att man skall rotera målvakterna för det är INGET bra upplägg alls. Vill promt ha en uttalad 1:a keeper annars finns risken att man sänker båda målvakternas självförtroende fullständigt.
Klart att Wesslau ska få spela, hemmadebut mot Saik 30/9 hade väl passat som handsken..?
Försäsong är ALLTID försäsong, tror det spelar mindre roll att DIF spöat FBK med just Wesslau i mål.
Ikväll lär det bli åka av...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan