Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Enbom »

Jag tycker dom kan låta Josefson ta Linkans plats i förstakedjan om Linkan inte lirar. Fatta vilken boost för hans självförtroende.
Användarvisningsbild
Pinnen

Inlägg av Pinnen »

sthlm_1 skrev:Imorgon blir det varg till middag för DIF. Enkel seger med 5-2. Färjestads målvakt får en magsjukeattack på plan och skiter ner sig. :D :D
Mmm.. Blir säkert varmt och mysigt bland alla skydden :)
peppe

Inlägg av peppe »

3'e raka och det är bästa inledningen sen 2000 :)
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Enbom skrev:Jag tycker dom kan låta Josefson ta Linkans plats i förstakedjan om Linkan inte lirar. Fatta vilken boost för hans självförtroende.
Klart det är en boost men samtidigt finns redan en center i den formationen. Dessutom är kedjan med Henrik, Calle och Josefsson samspelta sen J20.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

5500 då kan det ju bli över 7000 ikväll då kanske.
Om det är 200 kvar i klacken hur många är sålda då?
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Stocky skrev:5500 då kan det ju bli över 7000 ikväll då kanske.
Om inte jag missminner mig så är det 499 platser. Verkar märkligt med tanke på att det ska vara nästan 400 säsongare där...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

odburt skrev:
Stocky skrev:5500 då kan det ju bli över 7000 ikväll då kanske.
Om inte jag missminner mig så är det 499 platser. Verkar märkligt med tanke på att det ska vara nästan 400 säsongare där...
Ja precis det jag tänkte på, borde ju max vara hundra. Eller har dom utökar sektionen redan?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Verkar som att Wesslau står idag istället för Riddarn, hoppas att han får en bra start och spikar igen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
FBK:are

Inlägg av FBK:are »

android skrev:Verkar som att Wesslau står idag istället för Riddarn, hoppas att han får en bra start och spikar igen.
http://www.hockeyligan.se/index.php?pregame=414

Matchguiden säger att Riddarn ska stå.
Den som lever får se.

P.S. Snälla! Kan inte ni Djurgårdare hämta hem "Jojje" ifrån vårt Forum.
jjonas

Inlägg av jjonas »

FBK:are skrev: P.S. Snälla! Kan inte ni Djurgårdare hämta hem "Jojje" ifrån vårt Forum.
Han är bannad så jag tror inte det går.

KROSSA FBK!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det känns som en riktigt spännande match. Lite jobbigt med Linkan borta, men det ska även bli intressant att se Ahlén tillsammans med Honken och Tim.

Har dessvärre ingen bra magkänsla med Wesslau i målet. Han ser ganska så stel ut, och släpper en hel del farliga returer. Blir även intressant att se våra backar mot ett lag som är betydligt bättre än luleå och Brynäs.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Remy Lebeau skrev:Det känns som en riktigt spännande match. Lite jobbigt med Linkan borta, men det ska även bli intressant att se Ahlén tillsammans med Honken och Tim.

Har dessvärre ingen bra magkänsla med Wesslau i målet. Han ser ganska så stel ut, och släpper en hel del farliga returer. Blir även intressant att se våra backar mot ett lag som är betydligt bättre än luleå och Brynäs.
Håller helt med dig, vi ses på Hovet ikväll gottfolk!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Förstår inte riktigt varför Riddarn vilas i denna match. Killen har varit bra så här långt och han skall knappast behöva vila pga av trötthet efter att bara spelat 2 matcher på en vecka. Hoppas innerligt inte att de fått för sig att man skall rotera målvakterna för det är INGET bra upplägg alls. Vill promt ha en uttalad 1:a keeper annars finns risken att man sänker båda målvakternas självförtroende fullständigt.

Skall dock bli intressant att se om Wesslau håller på denna nivå. Själv är jag tveksam till detta.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIF vill ha igång båda målvakterna samtidigt som Wesslau varit bra under försäsongen, där han gjorde sin bästa match mot just kvällens motståndare Fbk.

Härligt att Mikael Ahlén får chansen ihop med Tim & Holmqvist när han ersätter en skadad Linkan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Förstår inte riktigt varför Riddarn vilas i denna match. Killen har varit bra så här långt och han skall knappast behöva vila pga av trötthet efter att bara spelat 2 matcher på en vecka. Hoppas innerligt inte att de fått för sig att man skall rotera målvakterna för det är INGET bra upplägg alls. Vill promt ha en uttalad 1:a keeper annars finns risken att man sänker båda målvakternas självförtroende fullständigt.

Skall dock bli intressant att se om Wesslau håller på denna nivå. Själv är jag tveksam till detta.
Känner mig också tveksam till målvaktsbytet då Ridderwall startat så pass bra.
Klart att Wesslau ska få spela, hemmadebut mot Saik 30/9 hade väl passat som handsken..?

Försäsong är ALLTID försäsong, tror det spelar mindre roll att DIF spöat FBK med just Wesslau i mål.
Ikväll lär det bli åka av...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar