Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av Mattias_87 »

AlltidDIF skrev: 2025-09-17 16:56:03 Kul med alla gissningar här.
Hoppas verkligen vi kan få hem Sören, ruskigt bra spelare . Måhända en sämre kapten men spelar Kruger och Josef så behöver han inte tänka på de.
Självklart är Sörensen välkommen, fruktansvärt bra spelare. Men när hans kontrakt går ut i NLA undrar jag om han kommer vara något att ha? En forward i 37-års åldern är inget att satsa på direkt om han inte vill göra det för en låg peng på 1-års kontrakt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Mattias_87 skrev: 2025-09-17 17:21:52
AlltidDIF skrev: 2025-09-17 16:56:03 Kul med alla gissningar här.
Hoppas verkligen vi kan få hem Sören, ruskigt bra spelare . Måhända en sämre kapten men spelar Kruger och Josef så behöver han inte tänka på de.
Självklart är Sörensen välkommen, fruktansvärt bra spelare. Men när hans kontrakt går ut i NLA undrar jag om han kommer vara något att ha? En forward i 37-års åldern är inget att satsa på direkt om han inte vill göra det för en låg peng på 1-års kontrakt.
Samtidigt är det värt att ha senaste säsongen i åtanke med äldre spelare än så :)

Sörensen är ju löjlig klass.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AlltidDIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidDIF »

Kontraktet går ut 2027? Fyller 35 då.
Olon

Silly Season 2025/26

Inlägg av Olon »

Jim Morrison skrev: 2025-09-17 12:38:06
mb81 skrev: 2025-09-17 12:29:19 Hur har Sörensen behandlats efter uttåget? Han fick väl kritik med rätta att han som kapten smet med svansen mellan benen och inte tog intervjuer efter fiaskot. Dessutom bröt han ett långt kontrakt hos oss redan långt innan vi rök. Men så jävla mycket kritik har han väl inte fått?
Tycker det har varit lite mer än lagom kritik och jag skulle gissa på att han nog fått rätt mycket skit i sina DMs i enlighet med dagens tidevarv. Men då spekulerar jag bara. Min poäng är att kritiken, oavsett om man tycker den är korrekt eller inte, kanske adderar till det faktum att SSK blir ett enklare val utan en infekterad startsträcka med supportrarna.

Trist med kontraktet men finns det klausuler så finns det. Han hade nog försvunnit oavsett degradering eller ej.
Enligt många med lite mer DIF-insyn, exempelvis Fimpen för att nämna en, så var Sörensen väldigt tydlig med att han bara ville skriva ett år, men blev övertalad av Jocke Eriksson att skriva på för flera år men med klausul att lämna för att skapa lite hausse efter den katastrofala sillyn inför den säsongen. Det var dock klart redan dag ett att han skulle utomlands efter den säsongen. Tråkigt att det framställts som att han smet när det började gå åt helvete.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Olon skrev: 2025-09-17 21:01:45
mb81 skrev: 2025-09-17 12:29:19 Hur har Sörensen behandlats efter uttåget? Han fick väl kritik med rätta att han som kapten smet med svansen mellan benen och inte tog intervjuer efter fiaskot. Dessutom bröt han ett långt kontrakt hos oss redan långt innan vi rök. Men så jävla mycket kritik har han väl inte fått?
Tycker det har varit lite mer än lagom kritik och jag skulle gissa på att han nog fått rätt mycket skit i sina DMs i enlighet med dagens tidevarv. Men då spekulerar jag bara. Min poäng är att kritiken, oavsett om man tycker den är korrekt eller inte, kanske adderar till det faktum att SSK blir ett enklare val utan en infekterad startsträcka med supportrarna.

Trist med kontraktet men finns det klausuler så finns det. Han hade nog försvunnit oavsett degradering eller ej.
Enligt många med lite mer DIF-insyn, exempelvis Fimpen för att nämna en, så var Sörensen väldigt tydlig med att han bara ville skriva ett år, men blev övertalad av Jocke Eriksson att skriva på för flera år men med klausul att lämna för att skapa lite hausse efter den katastrofala sillyn inför den säsongen. Det var dock klart redan dag ett att han skulle utomlands efter den säsongen. Tråkigt att det framställts som att han smet när det började gå åt helvete.
Håller med, gillade Sören. Dock skulle han aldrig varit kapten ( var inte mycket som fungerade i föreningen då ).

Vilket han säger själv.

"Ja, det tror jag. Där och då, man ville bara försvinna. Jag är inte nån mediekille heller så jag ville inte vara den som står först i ledet och pratar med media heller. Om jag får välja själv.

Men du var ju lagkapten?

Ja, jo jag vet. Absolut. Men man har egna känslor, framför allt då vi hade åkt ut, att ja. Man vill ju försvinna under jorden. Då är inte jag den som ställer sig i media. Även fast jag förstod i efterhand att folk hade uppskattat det. Det var tufft. Det var jävligt tufft"

https://hockeynews.se/nyheter/sorensen- ... -forsvinna
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Ja han skrev på för Schweiz långt innan vi rök.

Tycker aldrig kritik direkt till spelarna om det är i DMs eller om man springer på de på stan är ok, det är därför anonyma forum finns. :D
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Djurgården är på en helt annan plats idag under Wikegård. Nu uppskattas gamla klassiska Djurgårdsvärden igen medan man på den tiden försökte ta kål på precis allt sådant. Övertygad om att Sören kommer komma hem till oss om han fortfarande är kapabel. Det här osar onekligen märkligt!

Har också hört från en kompis som träffade Sörensen på en happening för ett par år sedan, att Marcus blev direkt känslosam över att han inte kunde stanna när vi åkte ur. Han uttryckte med eftertryck att han inte var klar i DIF, om det var upp till honom. Väldigt svårt att se honom göra en sån kovändning som sagt var. Speciellt till Ssk som han mer eller mindre bashat sönder offentligt.

Då har det verkligen skurit sig rejält någonstans.
mb81

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2025-09-18 07:50:06 Djurgården är på en helt annan plats idag under Wikegård. Nu uppskattas gamla klassiska Djurgårdsvärden igen medan man på den tiden försökte ta kål på precis allt sådant. Övertygad om att Sören kommer komma hem till oss om han fortfarande är kapabel. Det här osar onekligen märkligt!

Har också hört från en kompis som träffade Sörensen på en happening för ett par år sedan, att Marcus blev direkt känslosam över att han inte kunde stanna när vi åkte ur. Han uttryckte med eftertryck att han inte var klar i DIF, om det var upp till honom. Väldigt svårt att se honom göra en sån kovändning som sagt var. Speciellt till Ssk som han mer eller mindre bashat sönder offentligt.

Innan Jocke gick helt snett säsongen vi rök så var våra trupper nästan bara svenskar med majoriteten stockholmare/Djurgårdare. Vår trupp nu är det rätt mycket legoknektar. Sen fattar jag att vi behöver det som nykomling. Hudon, LaLeggia och Snively är svåra att hitta annars.

Jag vill gärna ha Sörensen tillbaka men var det så jävla mycket kritik mot honom då? Det var det jag var undrande till. Det är aldrig ok att skicka massa skit i dms osv men kritik kommer på köpet som hockeyproffs framförallt om man spelar ner DIF.
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2025-09-18 09:39:05
Manijock skrev: 2025-09-18 07:50:06 Djurgården är på en helt annan plats idag under Wikegård. Nu uppskattas gamla klassiska Djurgårdsvärden igen medan man på den tiden försökte ta kål på precis allt sådant. Övertygad om att Sören kommer komma hem till oss om han fortfarande är kapabel. Det här osar onekligen märkligt!

Innan Jocke gick helt snett säsongen vi rök så var våra trupper nästan bara svenskar med majoriteten stockholmare/Djurgårdare. Vår trupp nu är det rätt mycket legoknektar. Sen fattar jag att vi behöver det som nykomling. Hudon, LaLeggia och Snively är svåra att hitta annars.

Jag vill gärna ha Sörensen tillbaka men var det så jävla mycket kritik mot honom då? Det var det jag var undrande till. Det är aldrig ok att skicka massa skit i dms osv men kritik kommer på köpet som hockeyproffs framförallt om man spelar ner DIF.
Inte truppen främst jag menar bara. Det handlar om karaktärer och spelartyper. Skulle Sören komma nu så skulle han knappast behöva bära någon bokstav.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Man blir riktigt taggad när man är på besök i Sigtuna åkandes i bil och kommer till ett övergångsställe där Wiken ska gå över med sin hund. Rakryggad, glad och sprider stolthet där han går runt i en djurgårdströja.
In Wikegård we trust!
Pettsson

Silly Season 2025/26

Inlägg av Pettsson »

Vad finns det för lediga centrar på marknaden måntro? Vi är otroligt tunna med Krügers sköra kropp och Josefsson som bara är 1 smäll mot huvudet från permanent pension. Skulle gärna stärka upp centersidan med någon offensiv spets!
mb81

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Pettsson skrev: 2025-09-19 08:35:17 Vad finns det för lediga centrar på marknaden måntro? Vi är otroligt tunna med Krügers sköra kropp och Josefsson som bara är 1 smäll mot huvudet från permanent pension. Skulle gärna stärka upp centersidan med någon offensiv spets!
Vi har vunnit de två första utan Kryckan. Men blir han borta längre lär vi stärka upp. Låt nuvarande få chansen nu. Annars in med Hudon som center om det inte håller.

Vi valde ta in superspets på forwardsidan i Hudon och Snively då får vi leva med de centrarna vi har(som dessutom är av hög klass).
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

mb81 skrev: 2025-09-19 09:49:35
Pettsson skrev: 2025-09-19 08:35:17 Vad finns det för lediga centrar på marknaden måntro? Vi är otroligt tunna med Krügers sköra kropp och Josefsson som bara är 1 smäll mot huvudet från permanent pension. Skulle gärna stärka upp centersidan med någon offensiv spets!
Vi har vunnit de två första utan Kryckan. Men blir han borta längre lär vi stärka upp. Låt nuvarande få chansen nu. Annars in med Hudon som center om det inte håller.

Vi valde ta in superspets på forwardsidan i Hudon och Snively då får vi leva med de centrarna vi har(som dessutom är av hög klass).
Tycker också det ser bra ut så länge alla är friska. Men definitivt truppens stora riskområde med tanke på Krüger och JJs stora betydelse och skadehistorik. Sen vill man inte göra en Peter Holland-miss.

Är hittils inte såld på Salsten som annat än temporär lösning/backup som center dock. Svårbalanserat att hantera risken vi står med. JJ kan väl likaväl spela 52 matcher som 24 eller 10. Allt som krävs är en måttligt stark huvudtackling.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Holtz har skrivit ett tryout-kontrakt med Vegas. Vad det innebär vet jag inte, men det är ju rätt fullt på deras högersida. Antar att han ska bevisa under försäsongen att han är värd ett bättre kontrakt eller snor en plats i lineup. Antar att han själv inte är så sugen på AHL och därför sajnar ett PTO istället för att inte vara låst?

Finns mer information och spekulationer i länken nedan.

https://vendettasportsmedia.com/alexand ... n-knights/
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-09-19 12:22:00, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2025-09-19 11:28:16
mb81 skrev: 2025-09-19 09:49:35

Tycker också det ser bra ut så länge alla är friska. Men definitivt truppens stora riskområde med tanke på Krüger och JJs stora betydelse och skadehistorik. Sen vill man inte göra en Peter Holland-miss.

Är hittils inte såld på Salsten som annat än temporär lösning/backup som center dock. Svårbalanserat att hantera risken vi står med. JJ kan väl likaväl spela 52 matcher som 24 eller 10. Allt som krävs är en måttligt stark huvudtackling.
Camperna är väll över snart. Behöver en C, så att Kruger o JJ inte måste leverera hela tiden.

Man är ju överlycklig, över 6p. Men vi har haft jävligt med flyt med. Pullis mål säger väll allt, gällande ha "stolpe in"!
Skriv svar