Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av #10 »

Buford skrev: 2025-09-10 01:28:24 Jag kollar på alla försäsongsmatcher, jag är ju lite svag i min värld, hjärnan funkar knappt längre då jag blir så nå drogad av främst morfin, men jag jag tror att JJ blir MVP när vi summerar säsongen. Så komplett och dessutom ett sånt stöd till Kryckan. Sedan tror jag att Snively och Hudon blir viktiga! Jag måste faktiskt säga att Wiken var och är det viktigaste som hänt vår familj på många år 🙏
Krya kompis.
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Hoppas att Holm kastas in ldirekt likt Okkels i fotbollen...
Vad tror ni om det ?
In med Honom som 7e back redan till 1a matchen. Ge honom 10-12 min. Holm är ändå stabil och rutinerad, i värsta fall är han åtminstone inte sämre än Ragge eller Blixt. Han får väl spela fysiskt och sarg ut nu i början..
Torpeden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Torpeden »

AJF nere i tredjekedjan i Brynäs idag. Tuff konkurrens där såklart men det känns som rätt beslut att vi tackade nej. Bra Wiken!
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Enligt HN vill Sörensen spela i SSK när hans kontrakt går ut. Hoppas det inte stämmer.
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

AlltidOavsett skrev: 2025-09-17 11:13:43 Enligt HN vill Sörensen spela i SSK när hans kontrakt går ut. Hoppas det inte stämmer.
Ska han gjort en kovändning då? Vill aldrig spela issk igen hette det förr. Samtidigt som man har väldigt svårt att se att han önskar sin sista tid i DIF att bli som den blev.

Vart ser du denna rapport? Ser ingenstans.
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Manijock skrev: 2025-09-17 11:30:38
AlltidOavsett skrev: 2025-09-17 11:13:43 Enligt HN vill Sörensen spela i SSK när hans kontrakt går ut. Hoppas det inte stämmer.
Ska han gjort en kovändning då? Vill aldrig spela issk igen hette det förr. Samtidigt som man har väldigt svårt att se att han önskar sin sista tid i DIF att bli som den blev.

I HNs livechatt
”Finns trovärdiga uppgifter om att han ska vilja spela för SSK igen nästa gång han blir kontraktslös. Det gäller även Marcus Sörensen. Bådas kontrakt gäller to m 26/27.”
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Han har ju knappast blivit behandlad på ett schysst sätt av DIF-supportrar sedan uttåget så det skulle inte förvåna mig om han inte ville komma tillbaka.

Den andra spelaren det gäller är Patrik Karlkvist vilket är Sörensens bästa polare så det är ytterligare en anledning att det kan bli SSK.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2025-09-17 12:09:39

Han har ju knappast blivit behandlad på ett schysst sätt av DIF-supportrar sedan uttåget så det skulle inte förvåna mig om han inte ville komma tillbaka.

Den andra spelaren det gäller är Patrik Karlkvist vilket är Sörensens bästa polare så det är ytterligare en anledning att det kan bli SSK.
Hur har Sörensen behandlats efter uttåget? Han fick väl kritik med rätta att han som kapten smet med svansen mellan benen och inte tog intervjuer efter fiaskot. Dessutom bröt han ett långt kontrakt hos oss redan långt innan vi rök. Men så jävla mycket kritik har han väl inte fått?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2025-09-17 12:29:19 Hur har Sörensen behandlats efter uttåget? Han fick väl kritik med rätta att han som kapten smet med svansen mellan benen och inte tog intervjuer efter fiaskot. Dessutom bröt han ett långt kontrakt hos oss redan långt innan vi rök. Men så jävla mycket kritik har han väl inte fått?
Tycker det har varit lite mer än lagom kritik och jag skulle gissa på att han nog fått rätt mycket skit i sina DMs i enlighet med dagens tidevarv. Men då spekulerar jag bara. Min poäng är att kritiken, oavsett om man tycker den är korrekt eller inte, kanske adderar till det faktum att SSK blir ett enklare val utan en infekterad startsträcka med supportrarna.

Trist med kontraktet men finns det klausuler så finns det. Han hade nog försvunnit oavsett degradering eller ej.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
thelinho

Silly Season 2025/26

Inlägg av thelinho »

Money talks
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2025/26

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hoppas det stämmer

Den sortens "Karaktärsspelare" som Sören är, det är inte vad dagens DIF-trupp behöver

SSK håller på bygga något stort....som kommer falla med en smäll, passar bra
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-09-17 13:45:29
Hoppas det stämmer

Den sortens "Karaktärsspelare" som Sören är, det är inte vad dagens DIF-trupp behöver

SSK håller på bygga något stort....som kommer falla med en smäll, passar bra
Han blir inte yngre och bättre heller.
SSK får gärna bygga laget runt Sören när han kommer hem som typ 37-åring.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2025-09-17 12:38:06
mb81 skrev: 2025-09-17 12:29:19 Hur har Sörensen behandlats efter uttåget? Han fick väl kritik med rätta att han som kapten smet med svansen mellan benen och inte tog intervjuer efter fiaskot. Dessutom bröt han ett långt kontrakt hos oss redan långt innan vi rök. Men så jävla mycket kritik har han väl inte fått?
Tycker det har varit lite mer än lagom kritik och jag skulle gissa på att han nog fått rätt mycket skit i sina DMs i enlighet med dagens tidevarv. Men då spekulerar jag bara. Min poäng är att kritiken, oavsett om man tycker den är korrekt eller inte, kanske adderar till det faktum att SSK blir ett enklare val utan en infekterad startsträcka med supportrarna.

Trist med kontraktet men finns det klausuler så finns det. Han hade nog försvunnit oavsett degradering eller ej.
Min gissning är att han gör en smutsig liten gardering om det skulle vara så att DIF inte står med öppen famn. Då är Södertälje nära Stockholm och bra, och läge att lägga in en liten flirt med dem
Säg den glädje som varar
AlltidDIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidDIF »

Kul med alla gissningar här.
Hoppas verkligen vi kan få hem Sören, ruskigt bra spelare . Måhända en sämre kapten men spelar Kruger och Josef så behöver han inte tänka på de.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Har för mig att KG sa för något år sen att ”vi har typ monopol på honom om han kommer hem till Sverige” att det var ett löfte från Sörensen, men men vi får väl se 2 år kvar och han kanske är helt trasig efter det inget att tänka på just nu ändå.
Skriv svar