Det vi får fokusera på är att slå bottenlag, mot toppen har vi inget att hämta.
SHL 25/26 Djurgårdens IF - Skellefteå 13/9
- Lee Harvey Oswald
Anade att det skulle gå undan och vara temposkillnad, men jösses så stillastående vi ser ut inledningsvis.
Trodde inte det skulle skilja så här mycket, SAIK är förvisso ett topp-4 lag, men ändå
Lite, välkommen till SHL…. antar jag
Njaa, lär vara en kombo av att vi blir väldigt passivt försiktiga, samtidigt som SAIK är otroliga på att flytta puck med fart
Trodde inte det skulle skilja så här mycket, SAIK är förvisso ett topp-4 lag, men ändå
Lite, välkommen till SHL…. antar jag
Njaa, lär vara en kombo av att vi blir väldigt passivt försiktiga, samtidigt som SAIK är otroliga på att flytta puck med fart
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
PP och Grewe godkända. Jävlar vad vi är efter i precis allt.
Deprimerande premiär. Vi har inte här att göra!
Blir en galet tuff säsong. Vi ser ut som små pojkar och man undrar återigen vad Kimby har för plan. Syns tydligt att vi har en långt ifrån rutinerad tränare i båset som Skellefteå.
Ja. Gigantisk reality-check för många spelare i det här laget.
Total klasskillnad. Även om jag ställt in mig på att kvala i år så trodde jag inte det skulle se så här illa ut.
Total klasskillnad. Även om jag ställt in mig på att kvala i år så trodde jag inte det skulle se så här illa ut.
Får tacka Hellberg för att det bara står 1-2. Nu får vi kliva upp i defensiven och hjälpa Hellberg mer.
Matchen kommer byta bild.
Tror det kommer ta en tid att få bukt med vårt spel, men såhär mycket efter kommer vi inte vara resten av säsongen.
Tror det kommer ta en tid att få bukt med vårt spel, men såhär mycket efter kommer vi inte vara resten av säsongen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Salsten och Frondell behöver få en ärlig chans. Max 1 av dem ska spela c. Är problematiskt med Klasen o Brodda som kostar mycket. Dom pengarna skulle behövas på en top c.
Naivt att räkna Kruger som 1:a c denna säsong ( pga ålder och skadehistorik ).
Naivt att räkna Kruger som 1:a c denna säsong ( pga ålder och skadehistorik ).
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-09-13 15:00:21, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi saknar helt klart en ledare som håller ihop oss och står upp mot domare och går i bräschen för att fysiskt mala på.
Kryckan saknas något otroligt.
Rensfeldt hinner inte riktigt med
Nästan så jag tycker att det är ett måste att slänga in Brodda som bara får jaga.
Kryckan saknas något otroligt.
Rensfeldt hinner inte riktigt med
Nästan så jag tycker att det är ett måste att slänga in Brodda som bara får jaga.
- Jim Morrison
Alexander Holtz, kom hem!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ingen kan väl ha förväntat sig en överkörning från vårt håll, sån jävla skillnad i fart och kvalité i SHL. Saik spelar på ytor när vi spelar på spelare, blir en jäkla skillnad när spelidén verkar vara man mot man får vårt håll.
Bra uppvaknande ändå men låt det inte springa iväg.
Bra uppvaknande ändå men låt det inte springa iväg.
Vårat passningsspel och pucktempo måste upp om detta ska bli en bra eftermiddag. Jag gillar inte heller hur vi försöker spela oss ur egen zon, känns mycket som dåliga rensningar och lite panik. Vi kommer inte heller med fart och folk i de få anfallen vi försöker oss på.
Jag säger det igen, märks att Kryckan och Klasen saknas.
Jag säger det igen, märks att Kryckan och Klasen saknas.
Brodin skulle vi skickat för 2 år sen, finns absolut inget den kroppen tillförOsten östlund skrev: ↑2025-09-13 14:57:18 Salsten och Frondell behöver få en ärlig chans. Max 1 av dem ska spela c. Är problematiskt med Klasen o Brodda som kostar mycket. Dom pengarna skulle behövas på en top c.
Naivt att räkna Kruger dom 1:a C denna säsong ( pga ålder och skadehistorik ).
Kan man skicka Eklund till Islanders? Totalt lost på denna nivå. De lär knappast vara stolta över draften direkt. Svårt att se ett löfte där.