Plats 12. Djurgården
Det här blir ingen dans på rosor för Djurgården. Att komma upp som nykomling och tippas långt ner i tabellen är inte roligt för självförtroendet. Hatten av för värvningen av Magnus Hellberg i kassen, men vad gör det när det ser otroligt tunt ut på backsidan och i offensiven? Positivt i återkomsten är att de klarar sig från negativt kval.
Klart det inte blir en dans på rosor, men jag har sett flera tyngre experter tippa oss högre än så.
Skulle inte utesluta att Dicken är lite bitter. Han ville ha nytt kontrakt, fick det inte.
Plats 12. Djurgården
Det här blir ingen dans på rosor för Djurgården. Att komma upp som nykomling och tippas långt ner i tabellen är inte roligt för självförtroendet. Hatten av för värvningen av Magnus Hellberg i kassen, men vad gör det när det ser otroligt tunt ut på backsidan och i offensiven? Positivt i återkomsten är att de klarar sig från negativt kval.
Klart det inte blir en dans på rosor, men jag har sett flera tyngre experter tippa oss högre än så.
Skulle inte utesluta att Dicken är lite bitter. Han ville ha nytt kontrakt, fick det inte.
Jag är ändå positivt överraskad att han inte tippade oss sist
6.1 LAGKAPTEN
En lagkapten ska utses av respektive lag och denne är den ende i sitt lag som har rätt att
ställa frågor om regeltolkningar till domarna under matchens gång. Lagkaptenen ska bära
bokstaven ”C” (c:a 8 cm högt och i kontrasterande färg) på bröstet. Endast en lagkapten
och två assisterande lagkaptener tillåts.
Jo men det där gäller ju vad som står i matchprotokollet.
Det går att ha olika kaptener varje match om man vill. Men i en match kan man bara ha en Cap och två Ass
Efter många om och men har jag nog landat i att jag vill se detta i premiären. Det är inte vad jag tror vi får se dock utan Rensfeldt lär starta som fjärdecenter och Björck lär få starta som trettonde. Men jag har verkligen gillat det jag sett av Viggo under försäsongen och jag tror det bara är en tidsfråga innan han tar en permanent plats.
Vore ju häftigt om hela Hovet blev ståplatsarena på lördag.
Vore sen mäktigt o bräcka den stämning som var i Globen då vi kvittera till 3-3 i matchserien mot Luleå. Chansen känns helt klart möjlig. En total kaospremiär som bär laget fram till seger
Det här är väl lite av ett stockholmssyndrom, men jag kan nästan sakna hockeyallsvenskan lite. Då var vi alltid tippade i toppen. Ser inte supermycket fram mot en säsong där allt går ut på överlevnad.
DagUggla skrev: ↑2025-09-10 06:34:11
Det här är väl lite av ett stockholmssyndrom, men jag kan nästan sakna hockeyallsvenskan lite. Då var vi alltid tippade i toppen. Ser inte supermycket fram mot en säsong där allt går ut på överlevnad.
Äh, det där är ju rent Bajen-resonemang.
Klart DIF ska spela i högstaligan, att vara nöjd med toppen av liga B är luktar unket
Klart det blir tufft nu att hänga kvar, men vad fan, livet är ganska tufft
Väx med uppgiften och se möjligheterna istället.
Det tog 1-2 år förra gången att börja klättra uppåt i SHL-ranking, för att till sist landa i en SM-final 2019
Kan vi göra samma resa igen?
Ja!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Klart DIF ska spela i högstaligan, att vara nöjd med toppen av liga B är luktar unket
Det tog 1-2 år förra gången att börja klättra uppåt i SHL-ranking, för att till sist landa i en SM-final 2019
Ja!
Tyckte inte det var speciellt märkvärdigt och spännande att va bäst över Vimmerby en onsdag i januari. Spelet kommer va roligare att följa och även kvalitén. Men klart man rent generellt mår bättre av toppen än botten, men inget har ju börjat än.
Ja!
Tyckte inte det var speciellt märkvärdigt och spännande att va bäst över Vimmerby en onsdag i januari. Spelet kommer va roligare att följa och även kvalitén. Men klart man rent generellt mår bättre av toppen än botten, men inget har ju börjat än.
Kommer förhoppningsvis också att slippa några av domedagsprofeterna om vi skulle ha en sämre kväll mot Västerås tex.
Även om vissa fortsatt kommer gnälla över ny målvakt vid varje insläppt, att backarna suger, avgå alla osv.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Haha känner helt tvärtom och allt annat är ju helt fel imo.
Hade bara ångest i HA då vi bara skulle tillbaka och allt annat var ett misslyckande. Nu kommer vi få kämpa som fan men är nog den säsongen jag sett fram emot mest någonsin.
Haha känner helt tvärtom och allt annat är ju helt fel imo.
Hade bara ångest i HA då vi bara skulle tillbaka och allt annat var ett misslyckande. Nu kommer vi få kämpa som fan men är nog den säsongen jag sett fram emot mest någonsin.
Ja! Nu kommer man mentalt fira varenda seger och inte bara pusta ut i lättnad.
Delar känslan. Ska vi fortsätta vara slagpåse i SHL som vi varit större delen av 2000- talet känns det sådär. Sedan alla offerkoftor som gnäller över hur synd det är om alla Stockholmsklubbar och deras förutsättningar. Ingen av dem sa något över att vi hade överlägsna resurser i Allsvenskan.
Men visst, ångestmatcher varannan dag från januari till mars och ett än mer ångestfyllt kval kan ju skaka liv i de flesta.
Finns ju saker att se fram emot iofs, vi har ju möten mot Växjö, Linköping och Timrå som stundar. AIK, ssk och Löven ger inte samma vibbar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm