Försäsong 25/26: Djurgården - Växjö 6/9
GG! Kul med en bra match och vinst mot ett mitten SHL-lag!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- Säsongskort: Ja
Älskar att äntligen ha en målvakt som når ribban. Totalt traumatiserad av HA-sessionen fortfarande.
Nu längtar man till lördag. Rejält!
Håller med att han har snubblat lite i puckspelet. Men utan är han fortsatt klippan han alltid varit. Enormt resolut!
Kul med vinst. Säger inte så mycket mer än att vi har spelarmaterial att utmana offensivt och klara defensiven. Den sistnämnda saknar dock djup. Inte bara pga brist på backbredd utan då vi har en juniskedja som förvisso har rett ut defensiven under försäsongen men inte utan problem. Parat med "fel" backpar kommer vi få bekymmer och tappa momentum.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tre utvisningar på dom två senaste matcherna känns inte stabilt. Annars tycker jag det finns potential i truppen för att knäppa dom som tror att det blir kvalspel på fingrarna.
-
Har inte sett något av matchen, slutresultat ?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
-
Instämmer. Fast tycker ändå generellt under hela försäsongen att defensiven ser bättre ut än vad många befarat. Väsentligt mycket mindre kladd med pucken och färre situationer där vi spelar fast oss än vad vi sett de senaste säsongerna. Och då ändå mot delvis bättre motstånd än i HA.Praetori skrev: ↑2025-09-06 16:14:52 Kul med vinst. Säger inte så mycket mer än att vi har spelarmaterial att utmana offensivt och klara defensiven. Den sistnämnda saknar dock djup. Inte bara pga brist på backbredd utan då vi har en juniskedja som förvisso har rett ut defensiven under försäsongen men inte utan problem. Parat med "fel" backpar kommer vi få bekymmer och tappa momentum.
Efter försäsongen känner jag mig trygg med att vi har ett lag och ett spel som håller för SHL. Skulle vi lyckas få in en bra back till i lagbygget kan vintern till och med bli riktigt rolig.
Ganska nöjd med vad jag ser, Hellberg kommer bli grym, Laleggia är fan så mkt bättre än jag trodde. Hudon och Snivey kommer hitta varandra snart och bli grymma. Behöver nöta lite PP bara!
Senast redigerad av captcash den 2025-09-06 16:32:55, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-