Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Det är för jäkla dåligt faktiskt.
Får ju 10x mer info av HN.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Henkos skrev: 2025-08-28 19:45:05 Det är för jäkla dåligt faktiskt.
Får ju 10x mer info av HN.
Det värsta är att jag tror att man tycker att det är lite skönt. Det är ju inte som att man steppat upp sitt game direkt. Hade jag gjort om jag öht ville behålla mitt jobb. Vad ska vi med en mediakanal till som inte ger inside info?

Vi gick precis upp i SHL men den hyllningsvideo som finns har Robin gjort. Vad är DIFTVs existensberättigande när man inte ens kan göra en extensiv hyllningsvideo?

Betalar vi inte folk eller vad är grejen? Jobbar de 25%? Jag hoppas verkligen inte vi snackar heltidstjänst.
Säg den glädje som varar
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

DIF_Soldier skrev: 2025-08-28 19:32:06 Rätta mig om jag har fel nu men är det alltså:

C - Krüger
A - Ludde
A - Hudon

Att Hannes & co inte kan lägga ut simpel info till folk är underkänt. Man verkar också helt ha slutat med att intervjua nyförvärv.
Vilka är Pulli, Snively, Hudon, LaLeggia? DIF verkar inte fatta att det är viktigt för supportrar att knyta an till sina spelare och få en bild av dem.
JP hade ett A. Men håller med. T om Modo pumpar ut videos.

Leksand slängde upp en video, där kaptener utses.

Fred
Säsongskort: Ja

Inlägg av Fred »

DIF_Soldier skrev: 2025-08-28 19:32:06 Rätta mig om jag har fel nu men är det alltså:

C - Krüger
A - Ludde
A - Hudon

Att Hannes & co inte kan lägga ut simpel info till folk är underkänt. Man verkar också helt ha slutat med att intervjua nyförvärv.
Vilka är Pulli, Snively, Hudon, LaLeggia? DIF verkar inte fatta att det är viktigt för supportrar att knyta an till sina spelare och få en bild av dem.
Vi har A på Petterson också
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Osten östlund skrev: 2025-08-28 20:29:05

C - Krüger
A - Ludde
A - Hudon

JP hade ett A. Men håller med. T om Modo pumpar ut videos.

Leksand slängde upp en video, där kaptener utses.

Sådär ska man göra! Basalt men effektivt arbete. Dessutom plus i kanten att man textar för att göra innehållet mer tillgängligt. (Vilket är standard 2025).

Varför är DIF Media så efter? "Bli bättre varenda jävla dag" gäller bara spelare och coacher tydligen
Säg den glädje som varar
Simpan

Inlägg av Simpan »

Minns inte exakt vart diskussion gällande hur många assisterande kaptener man får ha låg, men Brynäs har nu presenterat sina kaptener där de har en lagkapten samt fyra assisterande. Så gränsen verkar ju rätt hög för hur många man får ha!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Simpan skrev: 2025-08-29 14:04:09 Minns inte exakt vart diskussion gällande hur många assisterande kaptener man får ha låg, men Brynäs har nu presenterat sina kaptener där de har en lagkapten samt fyra assisterande. Så gränsen verkar ju rätt hög för hur många man får ha!
Saknar tiden med bara två assisterande. Nu kan ju för fan halva truppen ha bokstäver.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Kan vara så att man officiellt i protokollen endast får ha två assisterande, men i teorin kan sy på hur många A man vill på tröjorna.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

B.I.B.A skrev: 2025-08-29 15:04:56 Kan vara så att man officiellt i protokollen endast får ha två assisterande, men i teorin kan sy på hur många A man vill på tröjorna.
Är ganska säker att man kan ha 2 hemma och 2 borta assisterande
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

B.I.B.A skrev: 2025-08-29 15:04:56 Kan vara så att man officiellt i protokollen endast får ha två assisterande, men i teorin kan sy på hur många A man vill på tröjorna.
Du har nog rätt. Regeln säger att man får ha max två assisterande, att de ska listas som assisterande i laguppställningen och att de ska bära ett A på bröstet. Den säger ju dock inget om att andra än de protokollförda assisterande inte skulle få ha ett A på sig och det finns inte heller något straff för att överstiga två assisterande, så det är ganska enkelt att skita i regeln...

Bild
Användarvisningsbild
Philly Flu

Inlägg av Philly Flu »

Janzoo skrev: 2025-08-29 17:10:49
Du har nog rätt. Regeln säger att man får ha max två assisterande, att de ska listas som assisterande i laguppställningen och att de ska bära ett A på bröstet. Den säger ju dock inget om att andra än de protokollförda assisterande inte skulle få ha ett A på sig och det finns inte heller något straff för att överstiga två assisterande, så det är ganska enkelt att skita i regeln...

Bild
Men då får alltså bara de listade i laguppställningen med A prata med domaren om C inte är på isen. Men det kan åka omkring tio andra med A som inte får prata. Och det ska domarna hålla koll på. Känns som det är enkelt att förtydliga regeln så att bönderna begriper.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mycket glad att Håvard verkar få chansen på riktigt. Och det ser ut som att han tar den. Har verkligen inte gjort bort sig
Säg den glädje som varar
EspenK

Inlägg av EspenK »

Har inte haft möjlighet att följa försäsongsmatcherna. Hur ser det ut. Tycker det verkar som målvakterna gör det bra men att fw inte får målskyttet att lossna. Få mål mot allsvenskt motstånd.

Vad är er analys?
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

EspenK skrev: 2025-08-30 13:40:29 Har inte haft möjlighet att följa försäsongsmatcherna. Hur ser det ut. Tycker det verkar som målvakterna gör det bra men att fw inte får målskyttet att lossna. Få mål mot allsvenskt motstånd.

Vad är er analys?
Dagens match kändes väldigt virrig från vår sida. Svårt att få till ett spel, backarna känns långsamma stundtals samt Hellberg gjorde några riktiga misstag (tog ingen straff heller). Svårt att få till farliga lägen som inte berodde på Malmös misstag.

Det som oroar mest är att förstakedjan inte har något spel alls, så har inget att luta oss mot.

Eklunds vilja är bra, även om han tappar puckar. Gillar även Emilio P.
Men men, det är försäsong bara…
In Wikegård we trust!
Skriv svar