Försäsong 25/26: Västerås - Djurgården 28/8
Är det bara jag eller struntar domarna i too-many-players regeln i den här matchen? Västerås har helt uppenbart varit 6-7 utespelare på plan vid ett antal tillfällen.
Med tanke på hur enormt petiga de varit i andra försäsongsmatcher så känns det ju udda. Sen har jag ingen aning vem som dömer.
Med tanke på hur enormt petiga de varit i andra försäsongsmatcher så känns det ju udda. Sen har jag ingen aning vem som dömer.
Bra första minutrarna men nu är det dåligt. Västerås med de hetaste målchanserna...
Gillar mycket av vad jag ser. Dominerade totalt först. Liten dipp efter Josefs udda utvisning. Blev rejälare efter ett tag och tar tag i nästan allt även om man skulle vilja se ännu hetare forecheck so i början.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja, bra första 6 minuterna men efter vår utvisning så kollapsade spelet fullständigt. Ren skräphockey resten av perioden.
Vi ser ruskigt darriga ut i egen zon. Mot Västerås.
Menmen. Försäsong.
Vi ser ruskigt darriga ut i egen zon. Mot Västerås.
Menmen. Försäsong.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Får se om Hudon och Snively spelar ihop i premiären, det är tidigt ännu men jag tror ju mer på Hudon och Ylönen. Med Krüger i mitten. Sen en speedig andra med Petersen och Snively ihop bland annat.
Spela fult
Tycker inte alls vi ser darriga ut nånstans. Däremot lite fusk och motstuds ala tillfälligheter. Ett par omställningar som vi borde utnyttjat betydligt bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
Hudon - Krüger - Ylönen
Petersen - Josefson - Snively
Salsten - Frondell - Eklund
Blomgren - Rensfeldt - Grewe
Klasen och Brodin vid behov
Petersen - Josefson - Snively
Salsten - Frondell - Eklund
Blomgren - Rensfeldt - Grewe
Klasen och Brodin vid behov
Spela fult
Trevligt att få träna på lite boxplay. Lite onödig blockering utav Hävelid?
Öka farten nu efter bp.
Öka farten nu efter bp.
Eftersom vi tydligen har nött powerplay under den här veckan så lär vi inte få ett enda i den här matchen.
Sådär ja, såg bra ut.
Fin bössa på Hudon.
Och kommentatorn sa rätt namn!
Och kommentatorn sa rätt namn!
- diftobbe89
Känns som att Snively och Hudon kan bli riktigt trevliga att titta på i PP den här säsongen.