DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, ja detta värmer ju rejält i en annars totalt torftig fotbollssäsong.

Det lät annorlunda när DIF gick långt i Europa.
-Öööh, så jävla dålig lag med i denna liga, så tom ett sopigt DIF kan vinna

Jaha, så lätt var det visar det sig :lol: :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-08-15 06:36:33 Haha, ja detta värmer ju rejält i en annars totalt torftig fotbollssäsong.

Det lät annorlunda när DIF gick långt i Europa.
-Öööh, så jävla dålig lag med i denna liga, så tom ett sopigt DIF kan vinna

Jaha, så lätt var det visar det sig :lol: :D
Och då hade Aik mycket lättare lottning än vad DIF hade. Hammarby skulle ha åkt ut redan i första omgången om det inte hade sådan tur som de alltid har. DIF har dessutom klarat det två gånger på kort tid.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Idag tar vi självklart minst 1 poäng, troligen alla 3.

Och det är bara för att jag önskar att Mjällby tar guldet istället för något av övriga topplag.
Så för första gången på länge tar jag en torsk med ett litet leende.

Och därför logiskt om vi gör årets prestation och vinner över serieledarna. :shock:

0-3.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Hur kan Ståhl spela ytterforward. Från ytterback till ytterforward. Det finns väl tydligare alternativ på den positionen. Sen förstår jag inte varför Bergvall är kvar när bättre alternativ har kommit tillbaka. Både Piotr Johansson och Ståhl.
Senast redigerad av klintan85 den 2025-08-17 15:48:07, redigerad totalt 1 gånger.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-08-17 12:26:13 Idag tar vi självklart minst 1 poäng, troligen alla 3.

Och det är bara för att jag önskar att Mjällby tar guldet istället för något av övriga topplag.
Så för första gången på länge tar jag en torsk med ett litet leende.

Och därför logiskt om vi gör årets prestation och vinner över serieledarna. :shock:

0-3.
Hoppas DIF vinner och Hammarby förlorar istället.
-Rolle Stoltz
B.I.B.A

DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

För helvete
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Honkavaara visar sin uselhet som coach ännu en gång. Ut med Priske och in med...... Sawo :lol: Å varför inte in med Une också... :shock: Krydda det med Fallenius som inte varit sig själv sedan skadan.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Iskallt....att släppa in en så sent, bara så inte Braj FC kommer ikapp Mjällby

Eller nåt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

klintan85 skrev: 2025-08-17 15:34:12 Hur kan Ståhl spela ytterforward. Från ytterback till ytterforward. Det finns väl tydligare alternativ på den positionen. Sen förstår jag inte varför Bergvall är kvar när bättre alternativ har kommit tillbaka. Både Piotr Johansson och Ståhl.
Man får vibbar från när Kevin spelade forward och Nicky D spelade back i hockeyn.
Skeptiskt till Honkavaaras coaching, men han kanske är Intevaara efter säsongen
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Man gör en bra första halvlek med bud på flera mål och totalt stänger ner Mjällby. Men som vanligt så kan man inte göra en 90 minuters bra prestation.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
mforce

DIF Fotboll

Inlägg av mforce »

Rätt bra match mot seriens bästa lag. Det borde, som sagt, blivit fler mål framåt. Lagkompositionen något märklig på sina håll men jag antar att det har sina orsaker.
Stort tack till göteborgslagen som fick sina jobb utförda på bästa sätt
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Den här cirkusen med Gulliksen måste få ett slut. Det kan inte vara bra för någon. Först sa de att han hade ont så därför stod han över, nu säger de att det är för att han tycker det är jobbigt med allt snack om klubbyte.

Det känns lite konstigt. Som fotbollsspelare så måste man kunna hantera det. Jag tror mer på att han är sur för att Bosse inte har släppt iväg honom än. De har fått många bra bud från bra klubbar men Bosse kräver för mycket det är därför det har tagit så lång tid.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Andersson var bra som vanligt idag. Kul att se Nino tillbaka, tycker DIF får en ny dimention med honom i kontringsspelet. Danielsson har blivit bättre igen också. Tehno och Danielsson mycket bättre tillsammans än Une och Danielsson.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Det vore en lögn att påstå att det kändes lugnt och tryggt på slutet, hade blivit precis noll förvånad om BP nedsparkat in en sen kvittering,

Men men, kontraktet säkrat, bra!

Nu finns bara ett realistiskt mål kvar denna säsong.
Se för fan till att grusa Bajens tramsiga GULD-snack helt nu genom minst oavgjort i derbyt
Skriv svar