Säsongen 2025/26: Återkomsten
Kollar Björklöven - MoDo. Bra fart o Löven kör över MoDo. Leder med 2-0 efter 12 min spel. Lär inte bli ”Walk in the Park” för MoDo tillbaka till SHL
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Och förra hösten i Oktober så var Löven redan klara för SHL och vi kunde lika gärna ge upp.

Avskaffa tre mot tre.
Försäsong kan man aldrig dra för stora växlar av - framför allt första matchen.
Solna vann med 6-2 över Brynäs förra försäsongen. Brynäs kom sen 1:a i SHL-tabellen.
Solna vann med 6-2 över Brynäs förra försäsongen. Brynäs kom sen 1:a i SHL-tabellen.
Rätt såklart. Man kan aldrig bortse från historiens vingslag. Snyggt konstmål av Kelleher i MoDo. Saknar karln..
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas Björklöven går upp. Större behållning än nån slags rivalitet med aik. Mötena med löven känds alltid hetare, det är vad jag tar med mig från åren i HA
Mycket roligare matcher än mot håglösa Modo.
Bortamatcherna mot Modo i SHL var alltid läge att skippa även för en inbiten jävel. Ser hellre Nybro borta. Modo är HA. De har bara inte fattat det än
Säg den glädje som varar
Krüger visar efter träningsmatchen att han kan vara första center och verkligen har potential att bli en av SHLs bästa centrar. Det syndes under tiden i hockey allsvenska att han var på en annan nivå än de andra och att han platsar på en högre nivå.
Men jag är glad att han valde med hjärtat och inte med plånboken som är populärt idag. För annars hade DIF fortfarande spelat i Hockey allsvenskan.
Fantastiskt i dagens läge att välja ett lag i sämre division p.g.a. kärleken till den klubben istället för att välja för man inte klarar en högre nivå längre. Det visar verkligen karaktären på denna person.
Men jag är glad att han valde med hjärtat och inte med plånboken som är populärt idag. För annars hade DIF fortfarande spelat i Hockey allsvenskan.
Fantastiskt i dagens läge att välja ett lag i sämre division p.g.a. kärleken till den klubben istället för att välja för man inte klarar en högre nivå längre. Det visar verkligen karaktären på denna person.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Endå skadad i första träningsmatch !klintan85 skrev: ↑2025-08-17 00:23:58 Krüger visar efter träningsmatchen att han kan vara första center och verkligen har potential att bli en av SHLs bästa centrar. Det syndes under tiden i hockey allsvenska att han var på en annan nivå än de andra och att han platsar på en högre nivå.
The DIF ONE
-
Modo är väl 7a-8a i maratontabellen i SHL så lite intressant take men okej.DIF_Soldier skrev: ↑2025-08-15 22:21:42Hoppas Björklöven går upp. Större behållning än nån slags rivalitet med aik. Mötena med löven känds alltid hetare, det är vad jag tar med mig från åren i HA
Mycket roligare matcher än mot håglösa Modo.
Bortamatcherna mot Modo i SHL var alltid läge att skippa även för en inbiten jävel. Ser hellre Nybro borta. Modo är HA. De har bara inte fattat det än
Någon som har inblick från träningarna?
- Några nya som ser extra vassa ut?
- Sitter skills'en kvar i JJ?
Behöver något matnyttigt, jobbigt att vänta på att det drar igång.
Synd att de inte kört någon öppen träning för att få sin abstinens tillfälligt stillad.
- Några nya som ser extra vassa ut?
- Sitter skills'en kvar i JJ?
Behöver något matnyttigt, jobbigt att vänta på att det drar igång.
Synd att de inte kört någon öppen träning för att få sin abstinens tillfälligt stillad.