Jag tror både Sissons, men framförallt kanske även Berg är redo att lira SHL. August kommer kunna köra på precis som vanligt utan att det lär märkas. Defensivt urstark och duktig på att ta raka vägen. Ser inte hur det inte skulle fungera.mb81 skrev: ↑2025-07-28 09:52:13Pulli är mer än bara size av det jag hört. Ska vara rätt bra på grillorna. Mer av en tvåvägsback. Väldigt bra underliggande siffror i Schweiz. Tycker backsidan är bra formerad men kanske saknar lite säkra kort. Men tar kanske mer än en säsong att bygga det helt rätt. Kan Ragge fortsätta vara en bra defensiv back en nivå upp. Sissons var ändå allsvenskans kanske bästa back. Borde kunna med förtroende producera på shl nivå också. LaLeggia är en av seriens bästa offensiva(och sämsta defensiva). Lindström får man verkligen hoppas kan komma hem och vara den backgeneral vi behöver. Får verkligen hoppas han har tagit stora steg i nordamerika!EspenK skrev: ↑2025-07-28 03:11:42Nej. Men tror folk pratar om vad truppen BEHÖVER.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-28 01:10:29Åtta backar och 16 forwards. Tror folk fortfarande vi planerar att ta in fler spelare?EspenK skrev: ↑2025-07-27 09:51:32 Prio MÅSTE vara att få in en SHL mässig back till.
Det kan inte hålla att spela med en sån här backsida.
Vi behöver en tvåvägsback som är topp 4 nivå!
Holm känns självklar i nuläget men kommer nog att vara allt för dyr i förhållande till nivån han hållit senaste säsongen.
Vi får nog snegla på import med artistkontrakt.
Blir inte billigt men mer för pengarna är känslan.
Och då är en till back superviktig. Vi har inte en tillräckligt bra topp 4 och back 5-8 är (av erfarenhet) knappast på SHL nivå. Tycker Ragge kämpade rätt rejält i slutet av säsongen.
Jeppe kommer från en katastrofsäsong i Rögle. Pulli har storlek men enligt vad jag förstår så stannar det där. Blixt har fysiken men hinner han med när farten ökar?
Scissons har testat nivån tidigare och gjort det halvbra.
Det bevisas år efter år vad en dåligt komponerad backsida betyder. Mycket av vårt spel kommer vara i egen zon i år.
Vi kan inte planera att lasta 30 min per match på Lindström.
Lindström La Leggia
Pulli Jeppe
Scissons Berg
Ragge Blixt
Går ju inte att säga att Sean Day inte stärkt backsidan. Sen kan vi ha 10 backar på kontrakt och 0 kr i kassan.
Klart stora frågetecken som förhoppningsvis rätas ut till utropstecken!
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Vi får hoppas. Rätt säker på Sissons, mer osäker på Berg. Ser Sissons före Jeppe i hierarkin egentligen men mer hur man sätta ihop backarna. 3 rightare i i Lindström, Jeppe och Berg i varsitt. Sen vilka som spelare med vilka får vi se.
-
Silly Season 2025/26
Berg var en av modos bästa backar 23/24 tror absolut Berg håller som 5-6back. Sissons är jag mer orolig för färgade inte alls i HV
Silly Season 2025/26
Backsidan är vårat svaga kort på förhand.
Silly Season 2025/26
Frondell och Eklund blir kvar hela året med oss enligt Wikegård.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Silly Season 2025/26
https://hockeynews.se/nyheter/sa-blir-p ... ga-nhl-duo
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Tycker inte man bör kopiera in hela plus-artiklar från mindre hemsidor som drivs med mindre medel. Dom gör ett hästjobb för en väldigt liten slant. Tror det kostar en krona för en månads abonnemang nu.
Men skönt förtydligande från Wikegård.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Blev ju inget ”Hej, nu är vi tillbaka efter semestern. Dom här nyförvärven är på plats och det ser bra ut osv osv”
Ge oss en uppdatering nu! Suget efter en ny säsongen är här.
Ge oss en uppdatering nu! Suget efter en ny säsongen är här.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2025/26
Tycker som du. Inte hela artiklar men summera lite och referera skadar inte. Sen att de lägger ner ett hästjobb… mkt clickbait o skräpJim Morrison skrev: ↑2025-07-28 16:31:36Tycker inte man bör kopiera in hela plus-artiklar från mindre hemsidor som drivs med mindre medel. Dom gör ett hästjobb för en väldigt liten slant. Tror det kostar en krona för en månads abonnemang nu.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Silly Season 2025/26
Helt riktigt. Det är inte tillåtet så det inlägget är nu borttaget.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-28 16:31:36Tycker inte man bör kopiera in hela plus-artiklar från mindre hemsidor som drivs med mindre medel. Dom gör ett hästjobb för en väldigt liten slant. Tror det kostar en krona för en månads abonnemang nu.
Silly Season 2025/26
Det har inte gått så bra för vare sig Sisson eller Berg senast de var i SHL. Men de känns mycket mer stabila och säkra än Ragnarsson och Blixt som kommer få det väldigt jobbigt. Hade haft Krogdahl kvar hellre än båda dem.Manijock skrev: ↑2025-07-28 10:09:33Jag tror både Sissons, men framförallt kanske även Berg är redo att lira SHL. August kommer kunna köra på precis som vanligt utan att det lär märkas. Defensivt urstark och duktig på att ta raka vägen. Ser inte hur det inte skulle fungera.mb81 skrev: ↑2025-07-28 09:52:13Pulli är mer än bara size av det jag hört. Ska vara rätt bra på grillorna. Mer av en tvåvägsback. Väldigt bra underliggande siffror i Schweiz. Tycker backsidan är bra formerad men kanske saknar lite säkra kort. Men tar kanske mer än en säsong att bygga det helt rätt. Kan Ragge fortsätta vara en bra defensiv back en nivå upp. Sissons var ändå allsvenskans kanske bästa back. Borde kunna med förtroende producera på shl nivå också. LaLeggia är en av seriens bästa offensiva(och sämsta defensiva). Lindström får man verkligen hoppas kan komma hem och vara den backgeneral vi behöver. Får verkligen hoppas han har tagit stora steg i nordamerika!EspenK skrev: ↑2025-07-28 03:11:42Nej. Men tror folk pratar om vad truppen BEHÖVER.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-28 01:10:29Åtta backar och 16 forwards. Tror folk fortfarande vi planerar att ta in fler spelare?EspenK skrev: ↑2025-07-27 09:51:32 Prio MÅSTE vara att få in en SHL mässig back till.
Det kan inte hålla att spela med en sån här backsida.
Vi behöver en tvåvägsback som är topp 4 nivå!
Holm känns självklar i nuläget men kommer nog att vara allt för dyr i förhållande till nivån han hållit senaste säsongen.
Vi får nog snegla på import med artistkontrakt.
Blir inte billigt men mer för pengarna är känslan.
Och då är en till back superviktig. Vi har inte en tillräckligt bra topp 4 och back 5-8 är (av erfarenhet) knappast på SHL nivå. Tycker Ragge kämpade rätt rejält i slutet av säsongen.
Jeppe kommer från en katastrofsäsong i Rögle. Pulli har storlek men enligt vad jag förstår så stannar det där. Blixt har fysiken men hinner han med när farten ökar?
Det bevisas år efter år vad en dåligt komponerad backsida betyder. Mycket av vårt spel kommer vara i egen zon i år.
Lindström La Leggia
Pulli Jeppe
Scissons Berg
Ragge Blixt
Går ju inte att säga att Sean Day inte stärkt backsidan. Sen kan vi ha 10 backar på kontrakt och 0 kr i kassan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2025/26
Jaså?klintan85 skrev: ↑2025-07-29 02:11:19Det har inte gått så bra för vare sig Sisson eller Berg senast de var i SHL. Men de känns mycket mer stabila och säkra än Ragnarsson och Blixt som kommer få det väldigt jobbigt. Hade haft Krogdahl kvar hellre än båda dem.Manijock skrev: ↑2025-07-28 10:09:33Jag tror både Sissons, men framförallt kanske även Berg är redo att lira SHL. August kommer kunna köra på precis som vanligt utan att det lär märkas. Defensivt urstark och duktig på att ta raka vägen. Ser inte hur det inte skulle fungera.mb81 skrev: ↑2025-07-28 09:52:13Pulli är mer än bara size av det jag hört. Ska vara rätt bra på grillorna. Mer av en tvåvägsback. Väldigt bra underliggande siffror i Schweiz. Tycker backsidan är bra formerad men kanske saknar lite säkra kort. Men tar kanske mer än en säsong att bygga det helt rätt. Kan Ragge fortsätta vara en bra defensiv back en nivå upp. Sissons var ändå allsvenskans kanske bästa back. Borde kunna med förtroende producera på shl nivå också. LaLeggia är en av seriens bästa offensiva(och sämsta defensiva). Lindström får man verkligen hoppas kan komma hem och vara den backgeneral vi behöver. Får verkligen hoppas han har tagit stora steg i nordamerika!EspenK skrev: ↑2025-07-28 03:11:42Nej. Men tror folk pratar om vad truppen BEHÖVER.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-28 01:10:29
Åtta backar och 16 forwards. Tror folk fortfarande vi planerar att ta in fler spelare?
Lindström La Leggia
Pulli Jeppe
Scissons Berg
Ragge Blixt
Berg var klart ordinarie i MoDo när de höll sig kvar, bra grit och höll rent framför mål. De valde att att försöka uppgradera på honom och vi kan se hur det gick?
Sissons visserligen få matcher, men lirade närmare 20 min/match i Hv när de fick ordning på grejerna och höll sig kvar.
Jag tror båda håller åtminstone SHL-klass och att vi säkert kan få ut lite till.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Det är alltid lika fascinerande att läsa analyser, fans som uttrycker sin oro, "experter" som sågar etc etc inför säsongen. Det gäller som vanligt att få ihop ett lag som jobbar för varandra, där varje enskild individ chippar in och känner att han bidrar. Självklart måste det finnas spelare som sticker ut på ett positivt sätt och kanske överpresterar sett till förväntningarna, men det är kollektivet som ska göra det och som måste fungera tillsammans om den här säsongen inte ska bli riktigt jobbig.
Sen måste dessutom vi fans ha förståelse för att det till relativt stora delar är ett nytt lag där det kommer ta ganska lång tid för framförallt nyförvärven från nordamerika att hitta sitt spel. Alltså inte börja såga vid första motgång utan ge det rimlig tid.
Jag är förövrigt försiktigt positiv till Wikegårds värvningsarbete. Sjukt spänd på att se vad en spelare som Hudon kan uträtta på SHL-nivå.
Sen måste dessutom vi fans ha förståelse för att det till relativt stora delar är ett nytt lag där det kommer ta ganska lång tid för framförallt nyförvärven från nordamerika att hitta sitt spel. Alltså inte börja såga vid första motgång utan ge det rimlig tid.
Jag är förövrigt försiktigt positiv till Wikegårds värvningsarbete. Sjukt spänd på att se vad en spelare som Hudon kan uträtta på SHL-nivå.