Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Länge sen SHL var så pumpat med profiler.
Kommer bli en tuff säsong att hänga kvar då många lag är otroligt tunga.
Gissar på att vi, Leksand, HV,Malmö och Linköping blir de som krälar i botten. Och då har Malmö och Linköping sina mest intressanta trupper på länge.
Hv har värvat tungt men brukar inte få ihop det nu för tiden.
Leksand är vår räddningplanka. Kommer de fel in i det har de inte ekonomi att värva ihop nåt bra.
I övrigt kan det gå hur som helst.
Gissar på att vi, Leksand, HV,Malmö och Linköping blir de som krälar i botten. Och då har Malmö och Linköping sina mest intressanta trupper på länge.
Leksand är vår räddningplanka. Kommer de fel in i det har de inte ekonomi att värva ihop nåt bra.
Silly Season 2025/26
Örebro och Timrå tror jag skulle kunna få tuffa säsonger. Lhc känns väl som de har en lite för bra backsida för att det ska bli nån bottenstrid för dom. Men Leksand och Malmö känns väl på förhand att det är de två lagen att komma före just nu. HV är ju som vanligt svårbedömt med alla hundratals värvningar.EspenK skrev: ↑2025-07-26 07:03:35 Länge sen SHL var så pumpat med profiler.
Silly Season 2025/26
Nu kryddar vi med Thoresen också. Vore direkt nödvändigt då jag ändå känner att truppen luktar Örebro lång väg. Från ett år då vi hade både Dick och Klasen SAMT Thoresen. Jag vill ha artistnamn som man känner igen
Får se om JJ kan bli en sådan.
Men Pettersen, Hudon, Laleggia, Snively och Pulli är ju inget som på förhand säljer tröjor direkt. Även om det säkerligen kan bli några träffar där. Hudon känns riktigt spännande.

Men Pettersen, Hudon, Laleggia, Snively och Pulli är ju inget som på förhand säljer tröjor direkt. Även om det säkerligen kan bli några träffar där. Hudon känns riktigt spännande.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
ThoreManijock skrev: ↑2025-07-26 14:13:35 Nu kryddar vi med Thoresen också. Vore direkt nödvändigt då jag ändå känner att truppen luktar Örebro lång väg. Från ett år då vi hade både Dick och Klasen SAMT Thoresen. Jag vill ha artistnamn som man känner igen![]()
OM pusselbitar ljumskar /Fru- boende/
Fungerar Så finns ett datum som jag fått höra från flera filurer

Har försökt luska ut om nått specielt med 5 Nov och Dif utan att lyckas Det som läckt ofisiellt är väll runt Cosmar och nummerbyte men det klipptes bort !
Hittade denna från idag
https://hockeynews.se/nyheter/drommen-a ... esen-i-dif
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Du läser å drar dina egna slutsatser å sedan ingen ting.
Men som jag tidigare skrivit. Så måste du få ha dina åsikter .
Men kom med info som ger något, eller skit i att skriva,
Difhockey alltid oavsett
Men som jag tidigare skrivit. Så måste du få ha dina åsikter .
Men kom med info som ger något, eller skit i att skriva,
Difhockey alltid oavsett
Silly Season 2025/26
Oj oj läste du om Toresen, men mer än de då Guld ???
Silly Season 2025/26
HV71, SHL:s motsvarighet till Chelsea FC i PL värvningsmässigt. Även fast det är helt olika system kanske ett tak eller begränsning på något sätt hade varit sunt med tanke på hur mycket kommunpengar som finansierar lagen runt om i landet med en rad olika metoder.Svanken skrev: ↑2025-07-26 10:59:23Örebro och Timrå tror jag skulle kunna få tuffa säsonger. Lhc känns väl som de har en lite för bra backsida för att det ska bli nån bottenstrid för dom. Men Leksand och Malmö känns väl på förhand att det är de två lagen att komma före just nu. HV är ju som vanligt svårbedömt med alla hundratals värvningar.EspenK skrev: ↑2025-07-26 07:03:35 Länge sen SHL var så pumpat med profiler.
Silly Season 2025/26
Är det verkligen så? Eller har vi själva varit borta för länge från SHL och man tar det på olika sätt. Tycker snarare det känns än mer dumpat på profiler nu.
Rätt tunt med högprofilerade svenska hemvändare från NHL/AHL där SHL snarast tappat i ekonomisk dragkraft. Där tycker jag väl att vi landat två av de mest meriterade hittils.