Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Kan ju inte bara vara jag som kollar FloHockey och NHL.com.... ?
Såg faktiskt Joe i Grand Rapids mot Texas i årets Calder Cup-slutspel, NHL-kvaliteter men förmodligen för kort för fått en ärlig chans...
Stark i alla zoner (+49 under åren i AHL) med 0.75 p i snitt på 292 grundseriematcher (i topplag) så finns defensiv och kontinuitet med.
Kommer inte göra bort sig hos oss, glad att han inte valde NL.
Såg faktiskt Joe i Grand Rapids mot Texas i årets Calder Cup-slutspel, NHL-kvaliteter men förmodligen för kort för fått en ärlig chans...
Stark i alla zoner (+49 under åren i AHL) med 0.75 p i snitt på 292 grundseriematcher (i topplag) så finns defensiv och kontinuitet med.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Alltså Paul Carey har 100 NHL matcher och har snittat 0.69 poäng per match i AHL, och har "starka informella ledaregenskaper" och vunnit dubbla mästerskap därborta. Vad mer förväntades?SirDIFalot skrev: ↑2025-07-09 21:07:44Alltså han har gjort 0.75 poäng per match i AHL och producerat starkt i två slutspel, samt är poängbästa spelaren i sitt AHL-lag förra året.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-09 19:03:20 Detta är alltså 1 av 2 spetsspelare som skulle in?
Förväntade mig ett betydligt mer meriterat namn.
Luktar tokflopp lång väg.
Vad för betydligt större meriter förväntades?
För min egen del hade jag velat se en ledande spelare beprövad på europeisk is. Och ja, absolut bygger det på att jag inte har koll på honom, men allra främst att han är oprövad. Jag förvätnade mig en spelare som kan ligan, landet och vet vad SHL innebär (som Micke Samuelsson senast det begav sig).
Risken med såna här spelare är att de bara kan sluta bry sig om det grinar emot. Och det kommer med stor sannolikhet grina emot. Vi kommer att få kämpa för livet denna säsong. Carey var definitivt ingen dålig värvning... om vi hade haft ett vinnande lag. Nu blev det tvärtom och då sket han i allt.
Vill inte pissa på Snively som individ, hoppas såklart som alla andra på succé. Men artiklarna och tugget om Snively/Carey hade man i princip kunnat lägga bredvid varandra utan att se nån större skillnad. Nu när NHL också tänker slita inälvorna ur Frondell och Eklund innan de dumpar dem med lastbil på Globenområdet, rödgråtna med hålögd blick och självkänslan i botten (eller rentav bara kidnappa för gott) är vi dessutom i ännu större behov av något tryggt.
Men jag har bara min magkänsla, och den skriker degradering. Och det börjar med artikeln "Anton Frondell skriver rookieavtal med Chicago" om 3... 2..
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Det innebär väl inte att varenda spelare som har sämre meriter än det kommer misslyckas? Finns ju dussintals med exempel på spelare som haft sämre meriter än Snively som varit väldigt lyckosamma. Men rent meritmässigt är det väl svårt att förvänta sig mer än någon som varit bärande i AHL.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-10 03:55:49Alltså Paul Carey har 100 NHL matcher och har snittat 0.69 poäng per match i AHL, och har "starka informella ledaregenskaper" och vunnit dubbla mästerskap därborta. Vad mer förväntades?SirDIFalot skrev: ↑2025-07-09 21:07:44Alltså han har gjort 0.75 poäng per match i AHL och producerat starkt i två slutspel, samt är poängbästa spelaren i sitt AHL-lag förra året.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-09 19:03:20 Detta är alltså 1 av 2 spetsspelare som skulle in?
För min egen del hade jag velat se en ledande spelare beprövad på europeisk is. Och ja, absolut bygger det på att jag inte har koll på honom, men allra främst att han är oprövad. Jag förvätnade mig en spelare som kan ligan, landet och vet vad SHL innebär (som Micke Samuelsson senast det begav sig).
Vill inte pissa på Snively som individ, hoppas såklart som alla andra på succé. Men artiklarna och tugget om Snively/Carey hade man i princip kunnat lägga bredvid varandra utan att se nån större skillnad. Nu när NHL också tänker slita inälvorna ur Frondell och Eklund innan de dumpar dem med lastbil på Globenområdet, rödgråtna med hålögd blick och självkänslan i botten (eller rentav bara kidnappa för gott) är vi dessutom i ännu större behov av något tryggt.
Men jag har bara min magkänsla, och den skriker degradering. Och det börjar med artikeln "Anton Frondell skriver rookieavtal med Chicago" om 3... 2..
Tror för övrigt DIF hoppas att Eklund och Frondell skriver sina rookieavtal då det är pengar man räknat in.
Expert.
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Felet du gör är att du jämför med importer som kommer till en av de mest väletablerade och välmående klubben i landet som alltid finns med på övre halvan. FBK hade redan en hel trupp med SHL-proffs, varav sex, sju, åtta offensiva stjärnor. Nygren, Lillis, LJ, Nygård, Kellman, Åslund... the list goes on. Då är det lätt att vara Tomasek.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-09 21:14:33 Vilka var Tomasek eller Studenic innan dom gick till SHL? Bara för att man inte känner igen namnet behöver det ju inte nödvändigtvis vara dåligt. Alla blir inte Carey eller Lorito som värvades av en annan sportchef under en annan tid.
Exakt vad är det som luktar ”tokflopp”? Har ännu inte sett någonting konkret.
Vi är så långt ifrån etablerade vi kan komma. Tvekar inte på importernas grundkvalitéer, utan på motivationsgraden när allt går emot och vi möter HV i ett negativt kval. De är säkert bra... OM laget går bra. Men jag tvekar på att de kommer ta tag i det.
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Jag kopierade din första mening för att påvisa att fräsiga meriter inte spelar särskilt mycket roll när säsongen går dåligt.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-10 04:20:44Det innebär väl inte att varenda spelare som har sämre meriter än det kommer misslyckas? Finns ju dussintals med exempel på spelare som haft sämre meriter än Snively som varit väldigt lyckosamma. Men rent meritmässigt är det väl svårt att förvänta sig mer än någon som varit bärande i AHL.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-10 03:55:49Alltså Paul Carey har 100 NHL matcher och har snittat 0.69 poäng per match i AHL, och har "starka informella ledaregenskaper" och vunnit dubbla mästerskap därborta. Vad mer förväntades?SirDIFalot skrev: ↑2025-07-09 21:07:44Alltså han har gjort 0.75 poäng per match i AHL och producerat starkt i två slutspel, samt är poängbästa spelaren i sitt AHL-lag förra året.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-09 19:03:20 Detta är alltså 1 av 2 spetsspelare som skulle in?
Tror för övrigt DIF hoppas att Eklund och Frondell skriver sina rookieavtal då det är pengar man räknat in.
Återigen alltså jag tror säkert Snively kan bli bra. Men allt hänger på att LAGET får en bra start på säsongen utan kvalångest, annars vänder det fort.
Carey var absolut ingen dålig spelare. Men han var usel för att laget förlorade. Importerna kommer att följa med dit vinden blåser, they could care less aboutt Djeergardens. Och Lindström tar väl på sig solbrillorna och ringer Sjöström om det skiter sig (Tom Nilsson 2). Den är ju så jävla väntad, för övrigt.

Man ska inte hänga offensiven på spelare som knappt fattar vad Djurgården är. Och just nu ligger det ansvaret i händerna på Ylönen, Snively och en Klasen med ena grillan på hyllan.
Ska vi vara jävligt ärliga är Hellberg den enda säkra värvningen än. Alla andra är oprövade i sina roller. Jag fattar helt ärligt inte hur man inte INTE kan vara orolig. Men vi har ju iallafall Krüger den här gången.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Handen på hjärtat, finns det några spelare som inte gjort dig nervös?DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-10 04:42:47Jag kopierade din första mening för att påvisa att fräsiga meriter inte spelar särskilt mycket roll när säsongen går dåligt.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-10 04:20:44Det innebär väl inte att varenda spelare som har sämre meriter än det kommer misslyckas? Finns ju dussintals med exempel på spelare som haft sämre meriter än Snively som varit väldigt lyckosamma. Men rent meritmässigt är det väl svårt att förvänta sig mer än någon som varit bärande i AHL.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-10 03:55:49Alltså Paul Carey har 100 NHL matcher och har snittat 0.69 poäng per match i AHL, och har "starka informella ledaregenskaper" och vunnit dubbla mästerskap därborta. Vad mer förväntades?SirDIFalot skrev: ↑2025-07-09 21:07:44Alltså han har gjort 0.75 poäng per match i AHL och producerat starkt i två slutspel, samt är poängbästa spelaren i sitt AHL-lag förra året.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-09 19:03:20 Detta är alltså 1 av 2 spetsspelare som skulle in?
Återigen alltså jag tror säkert Snively kan bli bra. Men allt hänger på att LAGET får en bra start på säsongen utan kvalångest, annars vänder det fort.
Carey var absolut ingen dålig spelare. Men han var usel för att laget förlorade. Importerna kommer att följa med dit vinden blåser, they could care less aboutt Djeergardens. Och Lindström tar väl på sig solbrillorna och ringer Sjöström om det skiter sig (Tom Nilsson 2). Den är ju så jävla väntad, för övrigt."Inget SHL för Djurgårdeeeen
"
Man ska inte hänga offensiven på spelare som knappt fattar vad Djurgården är. Och just nu ligger det ansvaret i händerna på Ylönen, Snively och en Klasen med ena grillan på hyllan.
Ska vi vara jävligt ärliga är Hellberg den enda säkra värvningen än. Alla andra är oprövade i sina roller. Jag fattar helt ärligt inte hur man inte INTE kan vara orolig. Men vi har ju iallafall Krüger den här gången.
Och klart alla är oroliga, vi är inte etablerade. Men ingen spelarvärvning i världen hade ändrat på det.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Jag tror inte vi väljer bort Holtz och Bemström till förmån för Snively om det är det du insinuerar?..DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-10 03:55:49 Alltså Paul Carey har 100 NHL matcher och har snittat 0.69 poäng per match i AHL, och har "starka informella ledaregenskaper" och vunnit dubbla mästerskap därborta. Vad mer förväntades?
Risken med såna här spelare är att de bara kan sluta bry sig om det grinar emot. Och det kommer med stor sannolikhet grina emot. Vi kommer att få kämpa för livet denna säsong. Carey var definitivt ingen dålig värvning... om vi hade haft ett vinnande lag. Nu blev det tvärtom och då sket han i allt.
Kruxet är att spelare ska vilja spela här också - sen kan man önska sig hur etablerade namn som helst
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Säger inte att det inte kan bli bra.
Hade vi haft en toppkedja klar och Snively värvades så hade det varit ganska spännande.
Kan det blir succè? Klart som fan. Men osäkerheten kring många spelare i laget är det som gör mig tveksam, och Wikegård har tydligt sagt att de två sista pusselbitarna, det är spets.
Värvar man in någon som ska göra skillnad, precis som Wikegård säger, då förväntar jag mig att han har en produktion därefter. Men hade han kommit in i ett redan stjärnfyllt lag så är förväntningarna klart lägre.
Att det luktar tokflopp är subjektivt och jag behöver inte visa ett skit som "bevisar" det. Alla tycker/tänker/gör bedömningar olika, slappna av.
Har sagt det förut och jag säger det igen, det är för mycket om och men för att det här på förhand ska kännas starkt.
Krüger: ska han driva laget i år igen, håller han?
Josefson: blir det något spel?
Frondell/Eklund: kommer de ens lira här och vilken nivå har ynglingarna i sig isåfall?
Klasen: för gammal och sliten för att vara producerande i SHL?
Lindström: otroligt spännande, men vilken nivå håller han nu efter alla år i NHL?
Ylönen/Snively: spännande spelare, men som kan bli precis vad som helst.
Så som ni ser så handlar det inte så mycket om Snively i sig utan mer helheten.
Hade vi haft en toppkedja klar och Snively värvades så hade det varit ganska spännande.
Kan det blir succè? Klart som fan. Men osäkerheten kring många spelare i laget är det som gör mig tveksam, och Wikegård har tydligt sagt att de två sista pusselbitarna, det är spets.
Värvar man in någon som ska göra skillnad, precis som Wikegård säger, då förväntar jag mig att han har en produktion därefter. Men hade han kommit in i ett redan stjärnfyllt lag så är förväntningarna klart lägre.
Att det luktar tokflopp är subjektivt och jag behöver inte visa ett skit som "bevisar" det. Alla tycker/tänker/gör bedömningar olika, slappna av.
Har sagt det förut och jag säger det igen, det är för mycket om och men för att det här på förhand ska kännas starkt.
Frondell/Eklund: kommer de ens lira här och vilken nivå har ynglingarna i sig isåfall?
Lindström: otroligt spännande, men vilken nivå håller han nu efter alla år i NHL?
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Nej men det vi däremot nu har facit på är att vi valde bort Fjällby för Snivley. Och det tål att diskuteras. Snivley gör max två säsonger här medan AJF hade kunnat bli storspelare karriären ut. Hade vi däremot fått in Holtz eller Bemström istället för Fjällby, det är ju klappat och klart.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-10 06:09:52 Jag tror inte vi väljer bort Holtz och Bemström till förmån för Snively om det är det du insinuerar?..
Kruxet är att spelare ska vilja spela här också - sen kan man önska sig hur etablerade namn som helst
Wikegård spelar högt spel.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Att Fjällby skulle vara någon Mikael Samuelsson eller ens etablerad spets ställer jag mig väldigt undrande till. Jag tror på sin höjd att han är en Daniel Brodin när han var som bäst och det är väl inte fy skam men absolut ingen jag vill göra till bäst betald i laget för att leda vår förstakedja.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-10 06:34:53Nej men det vi däremot nu har facit på är att vi valde bort Fjällby för Snivley. Och det tål att diskuteras. Snivley gör max två säsonger här medan AJF hade kunnat bli storspelare karriären ut. Hade vi däremot fått in Holtz eller Bemström istället för Fjällby, det är ju klappat och klart.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-10 06:09:52 Jag tror inte vi väljer bort Holtz och Bemström till förmån för Snively om det är det du insinuerar?..
Wikegård spelar högt spel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Lika lång, t om 2 kilo tyngre än Brad Marchand. Så hoppet finns!bbjs skrev: ↑2025-07-09 23:36:22 Kan ju inte bara vara jag som kollar FloHockey och NHL.com.... ?
Vi måste ju börja någonstans. Sedan kommer det ju ske förändringar under säsongen. Beroende på ex JJ, mini fimpen och Frondell?
Jesse o Joe kan man förmodligen hitta nya klubbar till ifall det inte fungerar? Går ju inte att jämföra med Andre/Brodda t ex.
Tror gällande mångas reaktioner gällande spelare in. Blir ett jävla antiklimax, när klockan dyker upp. Behöver "landa lite".
Sedan tror jag vi ev. plockat AJF om vi inte haft framförallt Brodda på kontrakt ( kostnad )?
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-07-10 07:49:21, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Klart du får tro precis vad du vill men det hade varit intressant med lite substans och om du verkligen hade kollat upp spelaren innan du skrev. Typ - hans underliggande statistik, hur han presterat i bättre kontra sämre lag, vad hans lagkamrater säger om honom - fan vet jag.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-10 06:33:13 Säger inte att det inte kan bli bra.
Men det är bra att ändå medger att du enbart går på magkänslan. Vill inte ens veta hur mycket du hade rasat om vi hade värvat in Bobby Trivigno förra säsongen eller kanske Antti Suomela inför säsongen när han vann poängligan

Om man enbart behövde EP-scouta skulle vem som helst av oss kunna vara sportchef

-
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Fjällbys absurda lönekrav samt hans ännu mer orimliga krav att han skulle vara garanterad en plats i första kedjan diskvalificerade honom
-
Silly Season 2025/26
Lönen ja.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-07-10 07:54:42 Fjällbys absurda lönekrav samt hans ännu mer orimliga krav att han skulle vara garanterad en plats i första kedjan diskvalificerade honom
Men är det sanningen, att han ställde det kravet. Spela första linan? Svårt att tro att han är en så arrogant jävel. Mot Kruger o co!
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Det är vad jag hört också men oavsett vad han säger eller inte så ska ju den lönen motsvara en ledande spelare som driver och producerar i en förstakedja.Osten östlund skrev: ↑2025-07-10 08:02:41Lönen ja.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-07-10 07:54:42 Fjällbys absurda lönekrav samt hans ännu mer orimliga krav att han skulle vara garanterad en plats i första kedjan diskvalificerade honom
Men är det sanningen, att han ställde det kravet. Spela första linan? Svårt att tro att han är en så arrogant jävel. Mot Kruger o co!