Oavsett så säger din logik och dina argument att du är en bättre sportchef är alla elitklubbar i Sverige. Lite som att vi inte ska spela vissa spelare pga skadehistorik. Tror Wikegård vet precis vad han gör och vad som är bäst för laget, likt alla andra sportchefer som kallat tillbaka sin juniorer som varit iväg på camper. För det du säger är, nej tack till potentiella nhl-spelare.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-08 16:56:56Finns inget revolutionerande i arbetsro. Förklara istället hur detta öht är positivt för DENNA säsong när två truppspelare lär missa halva säsongen, kanske hela, kanske aldrig mer spelar i DIF. Inget ludd om att det kanske är bra om 17 år.Nypovich skrev: ↑2025-07-08 16:42:16Vilken otur att du inte är sportchef som gör tvärtemot ALLA andra sportchefer i Sverige. Våra resultat kring vara eller icke vara i shl hänger inte på vad draftade juniorer bidrar med. Dom kommer å andra sidan bidra till en något starkare trupp.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-08 16:25:51Du kan kolla stats på alla våra tidigare 9 gamers, ingen har levererat. Mika och William sög balle, bidrog inte ett dyft när de fått smaka på the good stuff. Och i BÅDA fall blev det respass till HA. Och som truppen ser ut nu lär vi få kvala dessutom, med eller utan Vel-valparna. Vet inte med dig men jag spelar hellre i SHL.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-08 15:57:25Av allt jag hört och frågat till mig verkar Anton vara extremt vetgirig, motiverad och hungrig på mer kunskap. Om han skulle komma hem efter camp tror jag inte han skulle vara nedstämd utan snarare tvärtom oerhört motiverad på att bli den bästa versionen av sig själv och fortsätta arbeta röven av sig.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-08 15:39:14 Hellre ge plats till en taggad Viggo än än deppad Anton. 9 gamers är red flag
Men ska inte dra upp den här diskussionen igen, det får bli som det blir och jag har tilltro till att både Björck och Nordmark kommer ta enorma kliv kommande säsong om inget annat.
Att vara 9 gamer bör betraktas som mental fraktur och uppsatt på LTIR.
Viggo och Nordmark kommer vara ännu bättre om de får veta NU att det är deras tur.
Sluta prata som att du kan något revolutionerande och låt dom so faktiskt kan marknaden visa hur det ska gå till. Sen får du absolut ha åsikter!
För fyra månader sedan skrev de båda på ett kontrakt som gällde "oavsett serietillhörighet" och då ska man fanimig stå för det också. NHL är också en serie. Säg vad du menar, mena vad du säger.
Jag är orolig för att vi åker ur högsta serien igen när truppen ånyo blir så osäker. Gruppdynamiker påverkas av sånt. Vi behöver ett sammansvetsat kollektiv som jobbar stenhårt för EN SAK, då kan vi inte ha nån som deppar över att inte få ligga sked med Bedard på ett par månader.
Jag hade samma oroliga känsla förra Sillyn året vi åkte ur, och då var det inte många som höll med. Och nu ska de få spelarna med utvecklingspotential inte ens spela. SHL-äventyret håller på att gå åt helvete innan det ens har börjat. Vi behöver exakt samma fokus som truppen 14/15 hade: att hålla ihop och att hålla Djurgården kvar i SHL.
När vi lallar med 9 gamers åker vi ur, detta är kalla fakta. 2 av 2. Har Rangers och Sharks behövt betala skadestånd? Nej, men det borde införas en "Fuckaround penalty fee" om laget de tar ifrån åker ur: en saftig fallskärm som betalas varje år berörd klubb inte tar sig upp.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Nej det säger jag inte. Jag säger "bestäm dig." Lär dig läsaNypovich skrev: ↑2025-07-08 18:36:51Oavsett så säger din logik och dina argument att du är en bättre sportchef är alla elitklubbar i Sverige. Lite som att vi inte ska spela vissa spelare pga skadehistorik. Tror Wikegård vet precis vad han gör och vad som är bäst för laget, likt alla andra sportchefer som kallat tillbaka sin juniorer som varit iväg på camper. För det du säger är, nej tack till potentiella nhl-spelare.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-08 16:56:56Finns inget revolutionerande i arbetsro. Förklara istället hur detta öht är positivt för DENNA säsong när två truppspelare lär missa halva säsongen, kanske hela, kanske aldrig mer spelar i DIF. Inget ludd om att det kanske är bra om 17 år.Nypovich skrev: ↑2025-07-08 16:42:16Vilken otur att du inte är sportchef som gör tvärtemot ALLA andra sportchefer i Sverige. Våra resultat kring vara eller icke vara i shl hänger inte på vad draftade juniorer bidrar med. Dom kommer å andra sidan bidra till en något starkare trupp.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-08 16:25:51Du kan kolla stats på alla våra tidigare 9 gamers, ingen har levererat. Mika och William sög balle, bidrog inte ett dyft när de fått smaka på the good stuff. Och i BÅDA fall blev det respass till HA. Och som truppen ser ut nu lär vi få kvala dessutom, med eller utan Vel-valparna. Vet inte med dig men jag spelar hellre i SHL.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-08 15:57:25
Av allt jag hört och frågat till mig verkar Anton vara extremt vetgirig, motiverad och hungrig på mer kunskap. Om han skulle komma hem efter camp tror jag inte han skulle vara nedstämd utan snarare tvärtom oerhört motiverad på att bli den bästa versionen av sig själv och fortsätta arbeta röven av sig.
Men ska inte dra upp den här diskussionen igen, det får bli som det blir och jag har tilltro till att både Björck och Nordmark kommer ta enorma kliv kommande säsong om inget annat.
Viggo och Nordmark kommer vara ännu bättre om de får veta NU att det är deras tur.
Sluta prata som att du kan något revolutionerande och låt dom so faktiskt kan marknaden visa hur det ska gå till. Sen får du absolut ha åsikter!
För fyra månader sedan skrev de båda på ett kontrakt som gällde "oavsett serietillhörighet" och då ska man fanimig stå för det också. NHL är också en serie. Säg vad du menar, mena vad du säger.
Jag är orolig för att vi åker ur högsta serien igen när truppen ånyo blir så osäker. Gruppdynamiker påverkas av sånt. Vi behöver ett sammansvetsat kollektiv som jobbar stenhårt för EN SAK, då kan vi inte ha nån som deppar över att inte få ligga sked med Bedard på ett par månader.
Jag hade samma oroliga känsla förra Sillyn året vi åkte ur, och då var det inte många som höll med. Och nu ska de få spelarna med utvecklingspotential inte ens spela. SHL-äventyret håller på att gå åt helvete innan det ens har börjat. Vi behöver exakt samma fokus som truppen 14/15 hade: att hålla ihop och att hålla Djurgården kvar i SHL.
När vi lallar med 9 gamers åker vi ur, detta är kalla fakta. 2 av 2. Har Rangers och Sharks behövt betala skadestånd? Nej, men det borde införas en "Fuckaround penalty fee" om laget de tar ifrån åker ur: en saftig fallskärm som betalas varje år berörd klubb inte tar sig upp.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Nypovich
Håller tummarna för dig,
Jag verkligen hatar dom som tycker eller tror sig veta allt inom Difhockey,
Vikegård vet nog betydligt mer om alla spelare oavsett om dom spelar här eller NHL, men som sagt ,alla måste få ha en åsikt oavsett, men Difhockey för alltid oavsett ,
Håller tummarna för dig,
Jag verkligen hatar dom som tycker eller tror sig veta allt inom Difhockey,
Vikegård vet nog betydligt mer om alla spelare oavsett om dom spelar här eller NHL, men som sagt ,alla måste få ha en åsikt oavsett, men Difhockey för alltid oavsett ,
Silly Season 2025/26
Angående framtiden, och var Frondell spelar nästa säsong, skriver klubben:
"Frondell har uttryckt att han vill slå sig in i laget direkt. Även om det finns en chans att han imponerar tillräckligt i sommar, är det mest troligt att han återvänder till Sverige för vidare utveckling".
– Planen är att han spelar med Djurgården i SHL nästa säsong, säger Kyle Davidson.
– Men vi har gott om tid att utvärdera om det verkligen är den bästa vägen. Jag tycker det är en jättebra väg om det blir så, men vi får se framöver.
"Frondell har uttryckt att han vill slå sig in i laget direkt. Även om det finns en chans att han imponerar tillräckligt i sommar, är det mest troligt att han återvänder till Sverige för vidare utveckling".
– Planen är att han spelar med Djurgården i SHL nästa säsong, säger Kyle Davidson.
– Men vi har gott om tid att utvärdera om det verkligen är den bästa vägen. Jag tycker det är en jättebra väg om det blir så, men vi får se framöver.
Silly Season 2025/26
Samtidigt säger jag, det är samma visa varje säsong, för alla lag. Så det är inget nytt och det funkar uppenbarligen för alla elitklubbar. O vad som står/sägs i media är ju långt ifrån sanningen också..DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-08 18:41:05Nej det säger jag inte. Jag säger "bestäm dig." Lär dig läsaNypovich skrev: ↑2025-07-08 18:36:51Oavsett så säger din logik och dina argument att du är en bättre sportchef är alla elitklubbar i Sverige. Lite som att vi inte ska spela vissa spelare pga skadehistorik. Tror Wikegård vet precis vad han gör och vad som är bäst för laget, likt alla andra sportchefer som kallat tillbaka sin juniorer som varit iväg på camper. För det du säger är, nej tack till potentiella nhl-spelare.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-08 16:56:56Finns inget revolutionerande i arbetsro. Förklara istället hur detta öht är positivt för DENNA säsong när två truppspelare lär missa halva säsongen, kanske hela, kanske aldrig mer spelar i DIF. Inget ludd om att det kanske är bra om 17 år.Nypovich skrev: ↑2025-07-08 16:42:16Vilken otur att du inte är sportchef som gör tvärtemot ALLA andra sportchefer i Sverige. Våra resultat kring vara eller icke vara i shl hänger inte på vad draftade juniorer bidrar med. Dom kommer å andra sidan bidra till en något starkare trupp.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-08 16:25:51
Du kan kolla stats på alla våra tidigare 9 gamers, ingen har levererat. Mika och William sög balle, bidrog inte ett dyft när de fått smaka på the good stuff. Och i BÅDA fall blev det respass till HA. Och som truppen ser ut nu lär vi få kvala dessutom, med eller utan Vel-valparna. Vet inte med dig men jag spelar hellre i SHL.
- MarcusDaze
Silly Season 2025/26
Klocka! Har verkligen inte en susning om vem det gäller. Ytterligare en finne? Random nordamerikan?
Silly Season 2025/26
Äntligen lite action igen!MarcusDaze skrev: ↑2025-07-09 18:48:58 Klocka! Har verkligen inte en susning om vem det gäller. Ytterligare en finne? Random nordamerikan?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Joe Snively är klar på 1 år: https://www.eliteprospects.com/player/1 ... oe-snively
Avskaffa tre mot tre.
-
Silly Season 2025/26
Detta är alltså 1 av 2 spetsspelare som skulle in?
Förväntade mig ett betydligt mer meriterat namn.
Luktar tokflopp lång väg.
Förväntade mig ett betydligt mer meriterat namn.
Luktar tokflopp lång väg.
- MarcusDaze
Silly Season 2025/26
Ser ju ändå ok ut på pappret.Mattias_87 skrev: ↑2025-07-09 19:01:02 Joe Snively är klar på 1 år: https://www.eliteprospects.com/player/1 ... oe-snively
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Aj aj aj då... SHL-sejouren blir verkligen kortvarig. Från Drake Caggiula har vi verkligen fått gå några hyllplan ner.
Luktar Paul Carey 2.0 och en Silly som påminner otroligt mycket om året vi åkte. Jag har en extremt dålig magkänsla.
275k för AJF låter inte så dumt med facit i hand.
Luktar Paul Carey 2.0 och en Silly som påminner otroligt mycket om året vi åkte. Jag har en extremt dålig magkänsla.
275k för AJF låter inte så dumt med facit i hand.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-07-09 19:12:24, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Ja man gamblar jävligt mycket med dessa importvärvningar som aldrig varit i Europa. Kan bli allt ifrån jätteflipp till jätteflopp. Dessa värvningar gör man väl för att alla andra spelare är kontrakterade.
-
Silly Season 2025/26
Håller helt med.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-09 19:08:53 Aj aj aj då... SHL-sejouren blir verkligen kortvarig.
Luktar Paul Carey 2.0 och en Silly som påminner otroligt mycket om året vi åkte.
Sjukt svag på förhand.
Lär alltså bli något liknande om vi plockar in en spelare till (det var 2 st innan Snively).
Snively-NY-Ylönen
Klasen-Krüger-Eklund
eller
Snively-Krüger-NY
Klasen-Josefson?-Ylönen
Vilken nivå håller ens Klasen i SHL 2025/26?
Otroligt svag forwardssida.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-07-09 19:16:32, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Ja alltså om det bara ska in en till... vet jag inte ens om Emil Bemström hade räckt. Vi är otroligt illa ute.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-09 19:14:08Håller helt med.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-09 19:08:53 Aj aj aj då... SHL-sejouren blir verkligen kortvarig.
Luktar Paul Carey 2.0 och en Silly som påminner otroligt mycket om året vi åkte.
Sjukt svag på förhand.
Lär alltså bli något liknande om vi plockar in en spelare till (det var 2 st innan Snively).
Snively-NY-Ylönen
Klasen-Krüger-Eklund
eller
Snively-Krüger-NY
Klasen-Josefson?-Ylönen
Säg den glädje som varar
-
Silly Season 2025/26
Wikegård sa ju för ngr veckor sedan. Att en etablerad, samt en som var "typ som" Ryan Lasch. När han kom till Sverige ( chansning ). Lär ju inte vara 1:a centern som blir en chansning?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-09 19:14:08Håller helt med.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-09 19:08:53 Aj aj aj då... SHL-sejouren blir verkligen kortvarig.
Sjukt svag på förhand.
Snively-NY-Ylönen
Klasen-Krüger-Eklund
eller
Snively-Krüger-NY
Klasen-Josefson?-Ylönen