Silly Season 2025/26
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
En ickefråga klart att dom bästa junisarna ska lira hos oss så länge som möjligt
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Men egentligen så påvisar han ett sjukt system
Svensk hockey och samtliga SHL klubbar borde gemensamt
säga ifrån. Draften är helt ok men Camper och skit borde läggas när ingen liga är igång !
Och om samtliga Klubbar får igenom nått avtal dar Klubb som draftar inte tar junior under säsåång
Respect handlar det om !
Men bla bla bla bara aceptera ( Nej )
det behöver komma fram till en lösning som inte kör över Moderklubb
som gjort grund att lyfta och utvecklat junis
Så i mycket förstår jag Soldaten !
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Känns som att alla vill fultolka herr soldaten, han har väl inte sagt något om att inte satsa på juniorer?
Om våra två högt draftade gossar har siktet inställt på att ta en plats i nhl så är ju risken, som herr soldaten påpekar, att om de skickas hit efter max 9 nhl matcher blir resultatet inte optimalt. Mellanfimpen var ju tämligen slätstruken efter att ha gjort just den resan året vi åkte ur.
Att han efter det blivit en bra spelare är ju mindre viktigt ur Djurgårdssynpunkt. F ö samma sal med Sibanejad.
Jag håller med herr soldaten att om man gör valet att gå för att ta en nhl-plats så bör man samtidigt ställa sin plats i Djurgården till förfogande.
Om våra två högt draftade gossar har siktet inställt på att ta en plats i nhl så är ju risken, som herr soldaten påpekar, att om de skickas hit efter max 9 nhl matcher blir resultatet inte optimalt. Mellanfimpen var ju tämligen slätstruken efter att ha gjort just den resan året vi åkte ur.
Att han efter det blivit en bra spelare är ju mindre viktigt ur Djurgårdssynpunkt. F ö samma sal med Sibanejad.
Jag håller med herr soldaten att om man gör valet att gå för att ta en nhl-plats så bör man samtidigt ställa sin plats i Djurgården till förfogande.
Silly Season 2025/26
Apropå konvon här om Eklund och Frondell och att vi behöver spelare som vill spela i DIF hela sina karriärer. Ja, jag vill också det men det är bara att inse att hockeyn fungerar inte så längre. NHL är slutmålet och drömmen för ALLA spelare. Dessutom, är det ingen som lyssnat på intervjuerna efter draften? Chicagos GM säger att planen är att Frondell spelar säsongen i Djurgården och Eklund har själv sagt att planen är densamma.
Visst är de otroliga talanger men jag tror hoppet från HA till NHL är enormt. Vi snackar att gå från att möta spelare som i vissa fall knappt spelar hockey på heltid till att möta världens bästa spelare.
Visst är de otroliga talanger men jag tror hoppet från HA till NHL är enormt. Vi snackar att gå från att möta spelare som i vissa fall knappt spelar hockey på heltid till att möta världens bästa spelare.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Viggo Björck och Marcus Nordmark lär ta deras platser under campet så om dom stannar där är laget fullt oavsett. Tycker inte vi ska slösa pengar på att värva spelare som ersättare utan lasta allt på spetsspelare.BigJ skrev: ↑2025-07-01 17:59:02 Känns som att alla vill fultolka herr soldaten, han har väl inte sagt något om att inte satsa på juniorer?
Vi har dessutom Jacob Josefson som går bredvid lagbygget just nu och om allt går vägen är även han en spelare för laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Sanningen ligger alltid någonstans emellan. Soldaten är precis som många av oss andra trötta på att man ska stå med mössan i hand och rövköras av både ungar och NHL-klubbar år in och år ut. Detta är ju dock inget hockeyn är ensam om. Fotbollen har ju också sina tydliga exempel. Se bara på när BOA släpper våran största stjärna precis innan säsong för en struntsumma bara för att vara sjysst mot honom och för att han ska få ett äventyr. Och tänk om man skulle sätta klubben först, då kanske spelaren i fråga blir sur och slutar kämpa....
Man måste slå vakt om klubbarnas väl och ve. Ingen annan gör det! Man är bara en dörrmatta för spelare som vill någon annanstans. Ibland önskar man bara att BOA i det läget ska säga: "Vet du vad? Du har kontrakt med oss och är en viktig spelare. Pengarna är inte något vi prioriterar här och nu. Vi investerade inte i dig för att vara en kassako utan en spets som ska leverera sportsligt. Börjar du sura nu och gå på halvfart så får du lira med pojklagen kontraktstiden ut."
Man måste slå vakt om klubbarnas väl och ve. Ingen annan gör det! Man är bara en dörrmatta för spelare som vill någon annanstans. Ibland önskar man bara att BOA i det läget ska säga: "Vet du vad? Du har kontrakt med oss och är en viktig spelare. Pengarna är inte något vi prioriterar här och nu. Vi investerade inte i dig för att vara en kassako utan en spets som ska leverera sportsligt. Börjar du sura nu och gå på halvfart så får du lira med pojklagen kontraktstiden ut."
Silly Season 2025/26
Lät inte på Hammarns sommarhälsning som att han var på väg någonstans. Ska han täcka skott hos oss i vinter med tro?
Silly Season 2025/26
Där fick lycksell 1 år med ottawa så han kan vi glömma då
Silly Season 2025/26
Nu är han presenterad! Fint kontrakt, 4,5 miljoner dollar över två år. Enda konstiga är att det står LA Kings och inte Brynäs Tigers...mb81 skrev: ↑2025-06-03 11:34:19När presenteras han enligt din källa?Galning1998 skrev: ↑2025-05-21 09:19:24Kan ej ange min källa tyvärr men kan säga att allt är påskrivet och klart.#87 skrev: ↑2025-05-21 08:53:31Klar för Brynäs? Var läser du det?Galning1998 skrev: ↑2025-05-21 07:12:36 Anton Forsberg klar för Brynäs… Hoppas Wiken försökte där.
Förstår inte hur man kan välja att skriva på för Brynäs som svensk som ska hem från Nordamerika helt ärligt
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
JJ tror jag inte ens han räknar med. Jag tror solklart att det handlar om Frondell om det blir 3.Osten östlund skrev: ↑2025-06-30 16:58:53Wikegård sa senast. Ev. 3.Vikas skrev: ↑2025-06-30 16:38:26 Gäller bara att ledningen planerar för det - vi kan inte se Eklund och Frondell som bärande spelare i lagbygget när de kommer missa halva säsongen (om de ens kommer tillbaka överhuvudtaget).
Tyvärr verkar vi göra det då vi endast ska ta in 2 spelare till. Så då sitter vi i skiten sen.
Men är väll förmodligen JJ han är osäker på?
Eklunds kropp är inte NHL/ready på långa vägar. Han tror jag kommer spela med oss.
-
Silly Season 2025/26
Hade en extremt bra källa, har en gemensam kompis med Anton och även träffat honom några gånger. Hade inte skriver det annars jag tjänar ingenting på att ha fel snarare tvärtom.Olon skrev: ↑2025-07-01 20:33:42Nu är han presenterad! Fint kontrakt, 4,5 miljoner dollar över två år. Enda konstiga är att det står LA Kings och inte Brynäs Tigers...mb81 skrev: ↑2025-06-03 11:34:19När presenteras han enligt din källa?Galning1998 skrev: ↑2025-05-21 09:19:24Kan ej ange min källa tyvärr men kan säga att allt är påskrivet och klart.#87 skrev: ↑2025-05-21 08:53:31Klar för Brynäs? Var läser du det?Galning1998 skrev: ↑2025-05-21 07:12:36 Anton Forsberg klar för Brynäs… Hoppas Wiken försökte där.
Förstår inte hur man kan välja att skriva på för Brynäs som svensk som ska hem från Nordamerika helt ärligt
Hade jag inte trott på informationen jag fick skulle jag aldrig ha skrivit något såklart.
Silly Season 2025/26
Nä, helt ok att andra juniorer tar deras platser men grejen är att om draftpojkarna väljer att försöka ta en nhl-plats plats så borde de i samma ögonblick ställa sina platser i DIF till förfogande oavsett om det är till en annan junior eller ngn annan. Andemeningen är att det inte blir bra om de kommer tillbaka stukade efter ett sådant försök.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-01 18:52:16Viggo Björck och Marcus Nordmark lär ta deras platser under campet så om dom stannar där är laget fullt oavsett. Tycker inte vi ska slösa pengar på att värva spelare som ersättare utan lasta allt på spetsspelare.BigJ skrev: ↑2025-07-01 17:59:02 Känns som att alla vill fultolka herr soldaten, han har väl inte sagt något om att inte satsa på juniorer?
Vi har dessutom Jacob Josefson som går bredvid lagbygget just nu och om allt går vägen är även han en spelare för laget.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Om dom tar en plats i sina respektive NHL-trupper så har vi ett fullt lag oavsett. Om dom inte gör det och kommer tillbaka så får dom kämpa likt alla andra spelare om en plats i lineup.BigJ skrev: ↑2025-07-01 22:25:44 Nä, helt ok att andra juniorer tar deras platser men grejen är att om draftpojkarna väljer att försöka ta en nhl-plats plats så borde de i samma ögonblick ställa sina platser i DIF till förfogande oavsett om det är till en annan junior eller ngn annan. Andemeningen är att det inte blir bra om de kommer tillbaka stukade efter ett sådant försök.
Precis som om man hade tagit in en värvning eller två innan deadline trots att man har ”fullt” lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Vore oerhört puckat att dumpa Frondell eller Eklund bara för de vill prova lyckan redan i år. Låt några andra junnar som dörrsångarn är inne på få chansen under tiden. Vi har dessutom Salsten som kan få större chans i början.BigJ skrev: ↑2025-07-01 22:25:44Nä, helt ok att andra juniorer tar deras platser men grejen är att om draftpojkarna väljer att försöka ta en nhl-plats plats så borde de i samma ögonblick ställa sina platser i DIF till förfogande oavsett om det är till en annan junior eller ngn annan. Andemeningen är att det inte blir bra om de kommer tillbaka stukade efter ett sådant försök.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-01 18:52:16Viggo Björck och Marcus Nordmark lär ta deras platser under campet så om dom stannar där är laget fullt oavsett. Tycker inte vi ska slösa pengar på att värva spelare som ersättare utan lasta allt på spetsspelare.BigJ skrev: ↑2025-07-01 17:59:02 Känns som att alla vill fultolka herr soldaten, han har väl inte sagt något om att inte satsa på juniorer?
Sen tror jag vi behöver ta in en forward runt jul när jvm är. Men det tycker jag ska vara nät som spetsar för resten av säsongen då.
Lag om man räknar bort Frondell och Fimpen under camper osv:
Ny-Ny-Ylönen
Klasen-Kruger-Ny
Blomgren-Salsten-Costmar
Grewe-Ludde-Brodin
Björck/Nordmark
Björck tar garanterat plats om man vill men känns som Kimby tar det lugnt med junnarna. Matchade in Fimpen och Frondell rätt långsamt också.
Sen har vi wild-cardet i Josefson också.
Silly Season 2025/26
Fast påskrivet och klart och vara nära eller vad det nu var är ändå skillnad. För påskrivet och klart var det uppenbarligen inte.Galning1998 skrev: ↑2025-07-01 21:24:02Hade en extremt bra källa, har en gemensam kompis med Anton och även träffat honom några gånger. Hade inte skriver det annars jag tjänar ingenting på att ha fel snarare tvärtom.
Hade jag inte trott på informationen jag fick skulle jag aldrig ha skrivit något såklart.
Fast tråden heter väl silly av nån anledning.