Det finns fler spelare i våra led som inte känner att de får chansen. Du förstår min poäng så gör dig inte dummare än vad du är.Jim Morrison skrev: ↑2025-06-30 15:50:00 Eric Nilson har varit klar sedan länge för college och Wilson Björck är inte tillräckligt bra vid den här tidpunkten av hans karriär.
Nu tror jag ju att både Frondell och Victor ingår i planeringen både från vår sida och deras respektive organisationers sida men om så inte skulle bli fallet så har vi andra juniorer som kan kliva upp och ta deras plats. Ingen plats är vigd åt dom mer än att dom är välkomna att spela med oss om dom inte tar plats i NHL.
Eller tänker du att vi ska tacka nej till dom om dom missar första fem-sju matcherna?
För att svara på ditt sista argument - nästa Ottosson och Falk kommer att vara hemvändare från AHL eftersom att alla talangfulla unga spelare drömmer om NHL nu för tiden och alla kommer att pröva lyckan. Den tiden där man stannade hela sin karriär i Sverige finns knappt längre.
"Ingen plats är vigd, men de är välkomna att spela" är en paradoxmening. Alla vet att Anton och Victor står först i kön. Alla vet att NHL kommer kräva att de får spela. Bättre isåfall att släppa dem och lägga utbildning och stöttning på andra spelare.
Jag kan sträcka mig till att de kan missa de första fem matcherna. Men då ska det vara skrivet i sten att de återvänder också, vilket aldrig är fallet.
Det är VELANDET jag vill ha bort. Spela i DIF: JA eller NEJ. Det är inte svårare än så. Vad i detta är det du inte förstår?
Att så unga spelare får en så sönderryckt säsong kan vara extremt negativt för deras utveckling. Jag tror på trygghet och arbetsro, tydlighet.
Som någon var inne på har ingen spelare som lirat 9 matcher och skickats hem slutfört särskilt bra säsonger.
Ottosson och Falk är snarare NIVÅN på spelare vi behöver. Om utvecklingen fortgår och vi prioriterar som vi gör kommer vi ha extrem spets i våra juniorled, men också extremt skralt djup, eftersom spelare som inte tillhör den absoluta toppen inte kommer vilja spela här för att de känner sig förbisedda. DIF måste prioritera andrasorteringen mycket mer än vad man gör. Man stirrar sig blind och är alldeles för generösa med spelare som KANSKE återvänder när de är 37 år gamla.
Det jag vill är att vi prioriterar spelare som peakar på SHL-nivå. Hellre 15 habila spelare som lirar 400 matcher än två världsstjärnor som KANSKE lirar 100.