Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Mittenlag i SHL.? Ska ändå mycket till för att det ska uppnås. Bla en skadefri Hellberg, Bra leverans från våra toppkedjor med bla Eklund och Klasen, Ett bra försvarsspel samt att våra topp 6 fw håller sig friska. En hel del som kan skita sig med andra ord.
Silly Season 2025/26
Så är det väl för alla lag? Får alla sina topp 5 bästa spelare borta (eller att dom inte producerar som tänkt) så är det hål i vilket lag som helst.
Handlar nog mer om att det ekonomiska ska konkurrera mot mitten, sen gäller det att träffa rätt.
Silly Season 2025/26
https://hockeynews.se/nyheter/podd-han- ... 1750141852
Från 39:00 DIF bl a Hellbergs "monsterlön" - ca 340´ /mån
Silly Season 2025/26
Det viktiga inför återkomsten är att vi är ödmjuka inför uppgiften. Inge hybris och "nr 17 hit å dit". Jag säger inte att vi ska vara undfallande och be om ursäkt för att vi är tillbaka men vi lär ha lite känsla för att det är ett rejält jobb som behöver göras över många år för att bli ett topplag i SHL igen. vi kan inte hoppa över några trappsteg dit utan processen lär gå succesivt uppåt.
så vitt jag vet har inget lag vunnit nånting på pappret innan en säsong ens startat. hockey är en L A G sport och det är många pusselbitar som ska falla på plats inte bara ett "fancy name" i en laguppställning. Får vi ihop gruppen, L A G et på ett bra sätt så har vi lite 3p in på kontot under säsongen bara där.
Fooorrzzaa!
så vitt jag vet har inget lag vunnit nånting på pappret innan en säsong ens startat. hockey är en L A G sport och det är många pusselbitar som ska falla på plats inte bara ett "fancy name" i en laguppställning. Får vi ihop gruppen, L A G et på ett bra sätt så har vi lite 3p in på kontot under säsongen bara där.
Fooorrzzaa!
-
Silly Season 2025/26
Är han hel, samt levererar som en top slips? Så är det förmodligen värt det!DIF_dif skrev: ↑2025-06-17 08:09:36 https://hockeynews.se/nyheter/podd-han- ... 1750141852
Silly Season 2025/26
Äsch! Vi e DIF vi ska vara kaxiga, vi ska ut i landet o spöa bönder.m0ng00se skrev: ↑2025-06-17 08:36:06 Det viktiga inför återkomsten är att vi är ödmjuka inför uppgiften. Inge hybris och "nr 17 hit å dit". Jag säger inte att vi ska vara undfallande och be om ursäkt för att vi är tillbaka men vi lär ha lite känsla för att det är ett rejält jobb som behöver göras över många år för att bli ett topplag i SHL igen. vi kan inte hoppa över några trappsteg dit utan processen lär gå succesivt uppåt.
Fooorrzzaa!
"Grattis SHL, DIF är tillbaka" Kaxigt precis som vi vill ha det. Vi supportar ska ha ett mål och det är MOT17!
Silly Season 2025/26
Wersäll till Almtuna. Det blir bra för honom. Känns som fler lär följa, DIFs ungdomsverksamhet blir deras räddningsplanka.
Inte mig emot, bra miljö där nästan alla blir bättre och några kanske blir aktuella för DIF framöver.
Inte mig emot, bra miljö där nästan alla blir bättre och några kanske blir aktuella för DIF framöver.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Rätt attityd. Det är viktigt att vi supportrar stöttar i både med och motgång. Alltid oavsett.DJUU1891 skrev: ↑2025-06-17 10:02:52Äsch! Vi e DIF vi ska vara kaxiga, vi ska ut i landet o spöa bönder.m0ng00se skrev: ↑2025-06-17 08:36:06 Det viktiga inför återkomsten är att vi är ödmjuka inför uppgiften. Inge hybris och "nr 17 hit å dit". Jag säger inte att vi ska vara undfallande och be om ursäkt för att vi är tillbaka men vi lär ha lite känsla för att det är ett rejält jobb som behöver göras över många år för att bli ett topplag i SHL igen. vi kan inte hoppa över några trappsteg dit utan processen lär gå succesivt uppåt.
Fooorrzzaa!
"Grattis SHL, DIF är tillbaka" Kaxigt precis som vi vill ha det. Vi supportar ska ha ett mål och det är MOT17!
Alla lag kommer förlora matcher. Alla lag kommer slå några indianare i egen zon. Alla lag kommer ha en målvakt som då och då släpper in enkla puckar. Även det laget som tar SM-guld. Så när det händer oss måste vi fortsätta vara kaxiga och tro på våra Järnkaminer.
Silly Season 2025/26
Visar ju bara på att Wiken vet att våran målvaktsida var bristfällig och var inte rädd att kasta pengar på problemet för att ha en chans i SHL.Osten östlund skrev: ↑2025-06-17 09:28:39Är han hel, samt levererar som en top slips? Så är det förmodligen värt det!DIF_dif skrev: ↑2025-06-17 08:09:36 https://hockeynews.se/nyheter/podd-han- ... 1750141852
Jag gillar det.
Silly Season 2025/26
Hej på er glad midsommar. Har räknat på ungefär hur mycket vi har att spendera på nyförvärv.Har inga garanti siffror,men utgår efter shl siffror.175-230 för center och160-210 för forward per månad exclusive privat finansiärer.
Silly Season 2025/26
En djurgårdare går alltid med bröstet utåt oavsett vad. SM-guld ska vara målet varje säsong. Sen kan vi vara lite mer ödmjuka internt såklart, till en början iafPhilly Flu skrev: ↑2025-06-17 13:41:40Rätt attityd. Det är viktigt att vi supportrar stöttar i både med och motgång. Alltid oavsett.DJUU1891 skrev: ↑2025-06-17 10:02:52Äsch! Vi e DIF vi ska vara kaxiga, vi ska ut i landet o spöa bönder.m0ng00se skrev: ↑2025-06-17 08:36:06 Det viktiga inför återkomsten är att vi är ödmjuka inför uppgiften. Inge hybris och "nr 17 hit å dit". Jag säger inte att vi ska vara undfallande och be om ursäkt för att vi är tillbaka men vi lär ha lite känsla för att det är ett rejält jobb som behöver göras över många år för att bli ett topplag i SHL igen. vi kan inte hoppa över några trappsteg dit utan processen lär gå succesivt uppåt.
Fooorrzzaa!
Alla lag kommer förlora matcher. Alla lag kommer slå några indianare i egen zon. Alla lag kommer ha en målvakt som då och då släpper in enkla puckar. Även det laget som tar SM-guld. Så när det händer oss måste vi fortsätta vara kaxiga och tro på våra Järnkaminer.

Silly Season 2025/26
Krogdahl avtackad, som väntat.
Någon till back ut permanent? Eller utlåning?
Larsson, lämnar han eller blir han utlånad?
Någon till back ut permanent? Eller utlåning?
Larsson, lämnar han eller blir han utlånad?
Silly Season 2025/26
Hur var det med backsidan. Anser Wikegård att han är.klar eller pratar han om en till ?
Är P Holm helt avskriven, Eller skulle vi kumna få in Honom på 2 år för en ""rimlig"" lön ? Om hans valmöjligheter inte är skitstora ?
Kan vi få in en bra back till så kan jag köpa att Wikegård bygger bakifrån och bara tar in 3 fw ( + 13-16 fw Håvard ). Blir i så fall väldigt tydligt för alla hur vi ska nå resultat nästa säsong.
Ingen skam i det, Ruggigt imponerande hur Växjö nådde sina framgångar.
Är P Holm helt avskriven, Eller skulle vi kumna få in Honom på 2 år för en ""rimlig"" lön ? Om hans valmöjligheter inte är skitstora ?
Kan vi få in en bra back till så kan jag köpa att Wikegård bygger bakifrån och bara tar in 3 fw ( + 13-16 fw Håvard ). Blir i så fall väldigt tydligt för alla hur vi ska nå resultat nästa säsong.
Silly Season 2025/26
Backarna färdiga. Är väl 3 forwards in sen är vi klara(Förutom eventuella förstärkningar under säsong).SkallePer skrev: ↑2025-06-19 13:46:05 Hur var det med backsidan. Anser Wikegård att han är.klar eller pratar han om en till ?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Det är väl 2 forwards som ska in?mb81 skrev: ↑2025-06-19 14:29:22Backarna färdiga. Är väl 3 forwards in sen är vi klara(Förutom eventuella förstärkningar under säsong).SkallePer skrev: ↑2025-06-19 13:46:05 Hur var det med backsidan. Anser Wikegård att han är.klar eller pratar han om en till ?