Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Så synd att vi inte gick riktigt hårt efter Gabriel Carlsson.

Men då kanske vi inte hade haft råd med bra forwards. Vet inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Daven
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Daven »

Tycker backsidan ser bra ut med tanke på att vi är nykomlingar, mer oro för offensiven. Men den här säsongen måste vi se som överlevnad, klarar vi oss från plats 13 och 14 så är jag nöjd, allt annat över det en bonus.
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2025-06-07 16:00:30 Så synd att vi inte gick riktigt hårt efter Gabriel Carlsson.

Men då kanske vi inte hade haft råd med bra forwards. Vet inte.
Jo det hade varit fint. Sen tror jag de spelar större roll att vi är nykomling rent sportsligt än att vår budget skulle vara så extremt mycket mindre när så mycket hänger på tv-avtal. Inte så att vi är Oskarshamn med noll intäkter i övrigt som går upp.

Vi hoppas vi hittat något oslipat men lika bra i Pulli. Lindström är ju på Carlssonhyllan definitivt.
Difsky

Silly Season 2025/26

Inlägg av Difsky »

Är inte orolig över backarna, tror Pulli och Lindström kommer visa stor kompetens och bilda ett grymt backpar samt att LaLeggia gör sina 30 poäng. Har vi tur så gör JP en bounceback med stabilt och bestämt spel med bra puckhantering.

Hoppas fortfarande att vi tar in två spetsar till och gör en liten satsning på Nolan Stevens. Vet att Leksand är på han och tror jag ändå vi skulle kunna matcha med en rimlig lön för båda parter
Felix.32

Silly Season 2025/26

Inlägg av Felix.32 »

Tychonick till Slovakien, lite oväntat eller?
Tolkade hans story ”See you soon *kanada flagga*” som att han skulle vända tillbaka dit
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Difsky skrev: 2025-06-07 17:15:58 Är inte orolig över backarna, tror Pulli och Lindström kommer visa stor kompetens och bilda ett grymt backpar samt att LaLeggia gör sina 30 poäng. Har vi tur så gör JP en bounceback med stabilt och bestämt spel med bra puckhantering.

Hoppas fortfarande att vi tar in två spetsar till och gör en liten satsning på Nolan Stevens. Vet att Leksand är på han och tror jag ändå vi skulle kunna matcha med en rimlig lön för båda parter
Jag är riktigt sugen på Nolan Stevens. Tror han skulle kunna ge väldigt mycket bang for the buck.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
vincent1891

Silly Season 2025/26

Inlägg av vincent1891 »

Jim Morrison skrev: 2025-06-07 19:20:20
Difsky skrev: 2025-06-07 17:15:58 Är inte orolig över backarna, tror Pulli och Lindström kommer visa stor kompetens och bilda ett grymt backpar samt att LaLeggia gör sina 30 poäng. Har vi tur så gör JP en bounceback med stabilt och bestämt spel med bra puckhantering.

Jag är riktigt sugen på Nolan Stevens. Tror han skulle kunna ge väldigt mycket bang for the buck.
Var tänker du han då, tredjecenter?
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Emil Larsson värkar hamna HA !
När han var i Luleå trodde jag att han skulle gå långt
Fick det inte o funka. I Öbro eller Växsjö doc

Undrar om vi hafft något intresse han va ju i Almtuna som blivit nått vi söker oss till ang värvningar !

Nu värkar det bli Modo enligt ryckten HN
The DIF ONE
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2025-06-07 19:20:20

Hade definitivt kunnat tänka mig om vi hade behövt mer bredd. Med comebackande Josef känns det som två spelare för samma roll isf.

För förstacenter vill jag nog helst se något skickligare och spetsigare offensivt för SHL-nivå. Sen kanske det kan bli svårare än man hoppats att hitta såklart.
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Daven skrev: 2025-06-07 16:47:37 Tycker backsidan ser bra ut med tanke på att vi är nykomlingar, mer oro för offensiven. Men den här säsongen måste vi se som överlevnad, klarar vi oss från plats 13 och 14 så är jag nöjd, allt annat över det en bonus.
Precis så. En OK backuppsättning och en skadefri målvakt räcker förhoppningsvis. Väldigt oroande med Wikegårds plan om att bara 2 fw ska in. Hockey news rapporterar också (senast igår) om att det är 2 st, inte 3.
Innebär I så fall att eklund eller frondell räknas in i top 6. Tillsammans med klasen. Otroligt sårbara och tunna av dom som ska göra det framåt. En skada, vem ska ersätta?
Dessutom, Hellberg får absolut inte gå sönder. 10-12 matcher med en Hävelid som inte förbättras kan förmodligen bara sluta på ett sätt.
Karlander

Silly Season 2025/26

Inlägg av Karlander »

SkallePer skrev: 2025-06-08 10:52:19
Daven skrev: 2025-06-07 16:47:37 Tycker backsidan ser bra ut med tanke på att vi är nykomlingar, mer oro för offensiven. Men den här säsongen måste vi se som överlevnad, klarar vi oss från plats 13 och 14 så är jag nöjd, allt annat över det en bonus.
Precis så. En OK backuppsättning och en skadefri målvakt räcker förhoppningsvis. Väldigt oroande med Wikegårds plan om att bara 2 fw ska in. Hockey news rapporterar också (senast igår) om att det är 2 st, inte 3.
Innebär I så fall att eklund eller frondell räknas in i top 6. Tillsammans med klasen. Otroligt sårbara och tunna av dom som ska göra det framåt. En skada, vem ska ersätta?
Dessutom, Hellberg får absolut inte gå sönder. 10-12 matcher med en Hävelid som inte förbättras kan förmodligen bara sluta på ett sätt.
Tror inte Hävelid kommer göra bort sig som andrafiol. Trots en del upp och ner så visade han på bra pannben i slutspelet när alla förväntade sig att vi skulle vinna. Det borde vara ett passande nästa steg att få tävla om speltid i SHL.

Topp-6 på backsidan känns ju riktigt stabil. Ragge, Blixt, Hammarn ska kunna logga när det behövs, men en habil backvärvning till hade så klart känts bra.

Är de två tilltänkta forwardsvärvningarna från tillräckligt hög hylla så borde det vara tillräckligt, men det gäller naturligtvis att vi prickar rätt. Ekonomin är säkerligen ansträngd med tanke på åren i HA, samtidigt finns det bra förutsättningar för marknadsföringen att kamma in ordentligt med "SHL-hajpen".
peter johansson

Silly Season 2025/26

Inlägg av peter johansson »

Nu borde Hellberg presenteras snart då hans lag åkte ut 8) 8)
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Jag tror att spelar som Klasen och de andra äldre spelarna kommer ta ett steg till nu när man spelar i Shl igen. De tycker nog det är mycket roligare att spela nu när man inte behöver åka till dessa små skitföreningar längre. Sen kan Modo och Hv klara sig första året så kan DIF. För deras lagbyggen var inte mycket bättre.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Silly Season 2025/26

Inlägg av Disciplinnämnden »

klintan85 skrev: 2025-06-09 04:58:24 Jag tror att spelar som Klasen och de andra äldre spelarna kommer ta ett steg till nu när man spelar i Shl igen. De tycker nog det är mycket roligare att spela nu när man inte behöver åka till dessa små skitföreningar längre. Sen kan Modo och Hv klara sig första året så kan DIF. För deras lagbyggen var inte mycket bättre.
Nu såg inte jag så många SHL-matcher förra säsongen men i de jag såg var spelet rätt mycket renare och inte lika många ryggsäckar. Gissar att det kan underlätta med även om tempot är högre.
GULD

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

klintan85 skrev: 2025-06-09 04:58:24 Jag tror att spelar som Klasen och de andra äldre spelarna kommer ta ett steg till nu när man spelar i Shl igen. De tycker nog det är mycket roligare att spela nu när man inte behöver åka till dessa små skitföreningar längre. Sen kan Modo och Hv klara sig första året så kan DIF. För deras lagbyggen var inte mycket bättre.

Skiten som dom kallar hockey i HA ryggsäck hakningar o bök är inte Hockey Dåliga hockeyspelare som förstör sporten !!!
The DIF ONE
Skriv svar