Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Tycker också helt klart att backsidan är OK, speciellt då vi kommer fightas i bottom half så är det en himla stabil backsida under de förutsättningarna.
Det jag känner lite är att vi inte har den där "super offensiva" backen för PP men tror ändå vi har gubbar som fixar det hyffsat.
Backsidan OK, målis helt OK, krydda lite i anfallet nu så är vi safe att slippa harva i botten!
Det jag känner lite är att vi inte har den där "super offensiva" backen för PP men tror ändå vi har gubbar som fixar det hyffsat.
Backsidan OK, målis helt OK, krydda lite i anfallet nu så är vi safe att slippa harva i botten!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2025/26
Joey Laleggia passar väll annars in ganska bra som våran offensiva pp back, är ju typ det han är!captcash skrev: ↑2025-06-05 21:23:48 Tycker också helt klart att backsidan är OK, speciellt då vi kommer fightas i bottom half så är det en himla stabil backsida under de förutsättningarna.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Vi kommer ha ett starkt försvar defensivt.
Skridskoskickligheten brister på vissa håll och jag hoppas vi slipper skador på Pulli och Lindström annars är det svårt med defensiven. Lite många stela backar bakåt annars
Skridskoskickligheten brister på vissa håll och jag hoppas vi slipper skador på Pulli och Lindström annars är det svårt med defensiven. Lite många stela backar bakåt annars
Silly Season 2025/26
3/5 skulle jag säga. Godkänd med tanke på hur mkt kontrakt vi satt på sedan innan. Ser man framåt om vi håller oss kvar så ser jag att vi kan ha en otrolig backsida 26/27DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-06-05 21:12:36Jag kan nånstans känna att den är helt OK.
Gick in med tanken inför säsongen att vi kommer nog få köra med Sissons som tvåa, men om Pulli är så bra som rapporterna så tycker jag djupet är bättre än vad jag hade hoppats.
Men som DIFpodden var inne (om jag inte minns fel), att man hade nog velat ha en bättre etta än LaLeggia, typ Gabriel Carlsson.
Jag hade nog offrat Jeppe P för en vassare etta, typ:
Carlsson-Lindström
LaLeggia-Pulli
Sissons-Berg
Ragge/Blixt
Men på en skala 1-5 skulle jag säga att vi ligger på 2,5/5.
Fyll gärna på, vad tycker andra?
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Meh. Ok.
Pettersson och LaLeggia hade jag kunnat skippa helt till exempel men antar att man får dom till en billigare kostnad eller något. Lindström enda bra och Pulli vet man ju inte hur det blir.
Vi får se till att överleva den här säsongen helt enkelt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Laleggia är väl med för att spela PP mest.Jim Morrison skrev: ↑2025-06-06 07:27:38Meh. Ok.
Pettersson och LaLeggia hade jag kunnat skippa helt till exempel men antar att man får dom till en billigare kostnad eller något. Lindström enda bra och Pulli vet man ju inte hur det blir.
Men med fel skador så kan vi ju stå här med att Sissons-Berg, Ragge och JP ska behöva ta en hel del speltid.
Då vet jag ärligt inte om det håller alls
Silly Season 2025/26
Såhär säger Wiken om JP i HockeyNews idag:Jim Morrison skrev: ↑2025-06-06 07:27:38Meh. Ok.
”När vi kände att det fanns en liten möjlighet att plocka hem honom från Ängelholm lade vi kraft på det. Får tacka Rögle för att det löste sig och tacka Jesper för att han ville bryta sitt kontrakt och komma hit. Vi tar över kontraktet helt enkelt.”
Han kanske inte menar att han får samma lön han hade men det låter ju onekligen som det.
Silly Season 2025/26
Ska nog inte ta alla ord wiken säger till hn bokstavligt. Jeppe hade ett år kvar i Rögle. Han fick två år hos oss. Rögle tar en del av första året av det jag hört. Sen fick han gå ner en del i lön men fick ändå ett extra år.
Som jag fattat det ska också 3 forwards in.
Silly Season 2025/26
Låter bra. Blev lite orolig där.mb81 skrev: ↑2025-06-06 09:04:56 Ska nog inte ta alla ord wiken säger till hn bokstavligt. Jeppe hade ett år kvar i Rögle. Han fick två år hos oss. Rögle tar en del av första året av det jag hört. Sen fick han gå ner en del i lön men fick ändå.ett extra år.
Tack för info.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Det är klart att LaLeggia är ett bra vapen att ha i PP men det är ingen jag lastar över 14-15 minuter på. Men hamnar vi i kval är han en sådan som kan vinna en serie åt oss.Knickedick skrev: ↑2025-06-06 08:39:13 Laleggia är väl med för att spela PP mest.
Men med fel skador så kan vi ju stå här med att Sissons-Berg, Ragge och JP ska behöva ta en hel del speltid.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Det håller jag med om, samtidigt som det kan bli kämpigt om vi ska lasta 30 på Lindström eller PulliJim Morrison skrev: ↑2025-06-06 09:23:03Det är klart att LaLeggia är ett bra vapen att ha i PP men det är ingen jag lastar över 14-15 minuter på. Men hamnar vi i kval är han en sådan som kan vinna en serie åt oss.Knickedick skrev: ↑2025-06-06 08:39:13 Laleggia är väl med för att spela PP mest.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Behöver vi någon back i PP1-linan? Skulle kunna toppa upp den med: Kruger, Klasen, JJ, Mini-Fimp och Frondell.Knickedick skrev: ↑2025-06-06 10:01:24Det håller jag med om, samtidigt som det kan bli kämpigt om vi ska lasta 30 på Lindström eller PulliJim Morrison skrev: ↑2025-06-06 09:23:03Det är klart att LaLeggia är ett bra vapen att ha i PP men det är ingen jag lastar över 14-15 minuter på. Men hamnar vi i kval är han en sådan som kan vinna en serie åt oss.Knickedick skrev: ↑2025-06-06 08:39:13 Laleggia är väl med för att spela PP mest.

Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2025-06-06 12:25:31, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2025/26
Vore konstigt om inte LaLeggia spelar i ett första PP. En av seriens bästa pp-backar. Bäst poängsnitt av alla och även bäst poängsnitt i PP. LaLeggia i PP1 och Sissons i PP2.
-
Silly Season 2025/26
Har du hört via din källa att det ska in 3 fw till från och med nu, eller tolkar du media uttalanden som det ?mb81 skrev: ↑2025-06-06 09:04:56 Ska nog inte ta alla ord wiken säger till hn bokstavligt. Jeppe hade ett år kvar i Rögle. Han fick två år hos oss. Rögle tar en del av första året av det jag hört. Sen fick han gå ner en del i lön men fick ändå ett extra år.