Hellberg spelar ju fortfarande (1-3 i matcher, blir tillgänglig tidigast lördag.)
Silly Season 2025/26
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Så är det såklart, skriver man mer än ett år är det ju 12-månaders som gäller. Skriver man en säsong kan det vara allt mellan 9 och 12 månader.Knickedick skrev: ↑2025-06-05 12:47:03Det beror väl lite på när dom signar förstås. Kontrakten brukar ju ha en standard på när de upphör på typ 15 maj eller 31april om man bara har en säsong.JanneDIF skrev: ↑2025-06-05 11:31:33Det är nog oftast bara de mindre klubbarna med taskig ekonomi som skriver 9-månaderskontrakt. Utan att veta tror jag vi har 12-månaders på alla som är i DIF nu.-daniel- skrev: ↑2025-06-05 10:20:13 Har inte våldsamt mycket med silly att göra men en generell anmärkning på lönenivåer i SHL / HA. Många verkar bara ta taxerad årsinkomst och dela på 12 och få fram en månadslön men ska man vara petig är väl de flesta kontrakt skrivna på 9 månader (försäsong + säsong + ett tag efter säsong) vilket förstås ger en högre månadslön. Sen kan som sagt signon/off bonusar finnas UTÖVER taxerad inkomst (om det inte betalats ut innevarande år alltså), eller exempelvis bonus vid avancemang / guld etc.
Men det är ju det totala kontraktsvärdet som är grejen Oavsett när man skriver på så vill ju spelaren ha en summa på kontraktsvärde, med bonusar inkluderade, typ sign-on, sign off och liknande.
Silly Season 2025/26
Lindström kommer bli jävligt bra. Riktig klassvärvning!
Silly Season 2025/26
Antar att backsidan är klar nu.
Laleggia - Lindström
Pulli - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge/Blixt
Laleggia - Lindström
Pulli - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge/Blixt
Silly Season 2025/26
Nån med Sportbladet+?
”Leksand ser ut att gå bet på drömnamn”- Ser ut att vara en bild på Emil Bemström. Står det nå vart han hamnar?
”Leksand ser ut att gå bet på drömnamn”- Ser ut att vara en bild på Emil Bemström. Står det nå vart han hamnar?
Silly Season 2025/26
Vi är väl ändå hyfsat nöjda med backsidan? Även om jag inte skulle protestera om Wiken värvar ännu en toppback. Likaså målvaktsidan ser helt ok ut när Hellberg ansluter. Synd att Nardella sålde sig till Putin...Även om man bara tänker på pengar och skiter i det moraliska så är det väl ingen god ide att signa med ett KHL-lag i detta läge, mycket kan hända i Ryssland under kontraktets gång.
Men oj, det behövs väl minst 2 om inte 3 klassvärvningar på forwardssidan? Kollar man på nuvarande uppställning så ser jag bara att Krüger är en självklar center i en andraline? Ingen i uppställningen är väl en självklar spelare i en första line på SHL-nivå?
Men oj, det behövs väl minst 2 om inte 3 klassvärvningar på forwardssidan? Kollar man på nuvarande uppställning så ser jag bara att Krüger är en självklar center i en andraline? Ingen i uppställningen är väl en självklar spelare i en första line på SHL-nivå?
-
Silly Season 2025/26
Oklart svammel?
"Bemström stannar i Nordamerika
Emil Bemströms framtid har varit dolt i dunkelt ljus senaste tiden.
Han har inte riktigt fått fäste i NHL senaste säsongerna och i våras fick han spela i Penguins farmarlag i AHL där han blev den enda som snittade en poäng per match och blev bästa målskytt, trots avsevärt färre matcher spelade.
Nu har han utgående kontrakt. Men hans facit i AHL är så starkt att staben runt honom tar det för givet att Emil blir kvar i Nordamerika. Speciellt när han kan pumpa in två-vägskontrakt till ett värde av 8 miljoner kronor.
Han har varit på den europeiska marknaden där bland annat Leksand visade intresse.
– På samma sätt som jag vill se honom i mitt lag har du 13 andra sportchefer i SHL som tänker likadant. Jag gillar hans spetsegenskaper och en sån spelartyp, som är ett otroligt hot i offensiven, växer inte på träd så jag förstår om han är attraktiv både här hemma och utomlands, sa Thomas Johansson till Falu Kuriren."
Silly Season 2025/26
Ni som är insatta, hur nöjda är vi? Vilken SHL klass håller backsidan på pappret?
Sväva i det blå
-
Silly Season 2025/26
Jag kan nånstans känna att den är helt OK.
Gick in med tanken inför säsongen att vi kommer nog få köra med Sissons som tvåa, men om Pulli är så bra som rapporterna så tycker jag djupet är bättre än vad jag hade hoppats.
Men som DIFpodden var inne (om jag inte minns fel), att man hade nog velat ha en bättre etta än LaLeggia, typ Gabriel Carlsson.
Jag hade nog offrat Jeppe P för en vassare etta, typ:
Carlsson-Lindström
LaLeggia-Pulli
Sissons-Berg
Ragge/Blixt
Men på en skala 1-5 skulle jag säga att vi ligger på 2,5/5.
Fyll gärna på, vad tycker andra?