Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Kommer inte ihåg hur Wiken utryckte sig om han sa ”Vi ska in med en ny första femma eller om han sa fem spelare av hög SHL-klass.

Hur som helst så kommer förmodligen de spelarna redan klara men det blev 4 backar och en forward+ målvakt på det.
Vi har i princip ett helt nytt försvar. (4 backar)
En av SHLs bästa målvakter.
Ylonen som har över 100nhl-matcher och Wikegård säger att 2 ytterligare forwards ska in. Dessutom har vi plockat in en spännande utvecklingsbar VM-Norsk i HåvardForward.

Ni som säger att det är tunt? Vilken ekonomisk verklighet lever ni i? Vi har haft likviditetsproblem i hockeyn sen flera år tillbaka. Vi har Sveriges bästa juniorverksamhet som producerar nya spelare till NHL på löpande band som inte är gratis men som vi gärna vill behålla. Själva verksamheten alltså.

Vi har förutom de redan listade 12forwards + JJ + de två som Wiken säger att han ska värva också juniorerna Viggo Björck, Theo Stockselius, Arvid Drott och Marcus Nordmark m.fl.

Sen finns även 10 Backar med Lindström inräknat, varav någon/säkert köps ut.

Men att säga att det är tunt är nog snarare en grov underskattning av de spelare vi redan har på kontrakt.
Sen kommer det säkerligen en till insamling innan deadline i februari. Se till att bidra till den så kan det säkert bli nån ny avdankad NHL- spelare som Peter Holland eller varför inte en Emile Poirier :wink:
JanneDIF
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av JanneDIF »

Jim Morrison skrev: 2025-06-04 10:29:43
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-06-04 10:16:12 Förstår inte riktigt problemet med ekonomin.
Såvidare inte Wikegård är svindålig på att förhandla eller att vi gett en bonus till Dick på 30 millar så bör inte ekonomin vara ett problem med den här truppen.
Vi har liksom 80% Hockeyallsvenska spelare, och även om deras lön ökar med SHL-spel så ska vi knappast ha spenderat så pass mycket att ekonomin nu är ett problem.

Jag hoppas han driver att bara 2 fw ska in annars har vi ett stort problem. Och om en av dessa ska vara en chansning från college så är vi totalfucked.
Vi sitter nog med en hel del rätt stora lån både till fotbollen och privatpersoner får man tänka på också.
Nej, det gör vi inte. Lånen till fotbollen ska vara återbetalda och vi lånar aldrig av privatpersoner.
JanneDIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av JanneDIF »

Rutger skrev: 2025-06-04 13:48:38 Tror vi behöver och kommer kolla på spelare som spelar i Europa och som ännu inte har kontrakt nästa år, transatlanter såväl som skandinaver.
En som Pontus Åberg måste ändå vara intressant. Han gjorde ett skitår i Timrå men annars har han varit ganska lyckosam de senaste åren, dessutom Djurgårdare och högerskytt. Borde vara en förstärkning.
Ett annat namn skulle kunna vara Nolan Stevens i Södertälje. Stor spelare, gjorde ett bra slutspel, och borde funka i SHL med sin storlek.
Åberg är redan avskriven för sitt svek 2022.
JanneDIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av JanneDIF »

Intressant att läsa folks gissningar på vad våra spelare har föl löner. 125-160k för Grewe läste jag, då har man inte koll på hockey och löner. Han hade 40k i HA, gjorde ingen jättesäsong alls i grundserien förra säsongen men var magisk i slutspelet. Säg att han fått en höjning med 50% så har han 60k kanske. Hans roll kommer ju vara densamma, han går ju inte från att vara fjärdelinagnuggare i HA till andralina i SHL. Därav kan jag aldrig tänka mig att han har mer än MAX 70k i månaden nu.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

JanneDIF skrev: 2025-06-04 17:23:05 Intressant att läsa folks gissningar på vad våra spelare har föl löner. 125-160k för Grewe läste jag, då har man inte koll på hockey och löner. Han hade 40k i HA, gjorde ingen jättesäsong alls i grundserien förra säsongen men var magisk i slutspelet. Säg att han fått en höjning med 50% så har han 60k kanske. Hans roll kommer ju vara densamma, han går ju inte från att vara fjärdelinagnuggare i HA till andralina i SHL. Därav kan jag aldrig tänka mig att han har mer än MAX 70k i månaden nu.
Vad är snittlönen i SHL då?
Och För Grewe i sin Prime?
En otroligt viktig lagspelare som dessutom visar att han presterar i viktiga matcher och att han har mycket mer i sig än att han bara är en gnuggare. Han visade när han väl fick chansen att han är och har mycket mer hockey i sig än det facket du placerar honom i
Att prestera i viktiga matcher är något alla klubbar är villiga att betala för idag.
Ge mig gärna din källa på att hans förslag på nytt kontrakt var 50k om vi legat kvar i HA.
Spelar han för 70 så ska vi va glada för då är det en grym rabatt på den killen, eller har du tänkt att han har en högre sign on och låg lön?

Vad har Costmar? Blomgren? Laleggia? Berätta nu du som vet, detta är ju intressant.
Senast redigerad av Knickedick den 2025-06-04 17:53:45, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

JanneDIF skrev: 2025-06-04 17:11:18
Jim Morrison skrev: 2025-06-04 10:29:43
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-06-04 10:16:12 Förstår inte riktigt problemet med ekonomin.
Såvidare inte Wikegård är svindålig på att förhandla eller att vi gett en bonus till Dick på 30 millar så bör inte ekonomin vara ett problem med den här truppen.
Vi har liksom 80% Hockeyallsvenska spelare, och även om deras lön ökar med SHL-spel så ska vi knappast ha spenderat så pass mycket att ekonomin nu är ett problem.

Jag hoppas han driver att bara 2 fw ska in annars har vi ett stort problem. Och om en av dessa ska vara en chansning från college så är vi totalfucked.
Vi sitter nog med en hel del rätt stora lån både till fotbollen och privatpersoner får man tänka på också.
Nej, det gör vi inte. Lånen till fotbollen ska vara återbetalda och vi lånar aldrig av privatpersoner.
Toppen. Betalades det av i och med uppgången eller innan? Var väl 10 miljoner om jag minns rätt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

GULD skrev: 2025-06-04 11:56:11 Fick just veta att smällen tog riktigt riktigt illa på Lindström

Tror han är inlagd t o m !
Säger vem? Inte dom jag pratar med som pratat med Lindström.
Expert.
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

Knickedick skrev: 2025-06-04 17:48:40
JanneDIF skrev: 2025-06-04 17:23:05 Intressant att läsa folks gissningar på vad våra spelare har föl löner. 125-160k för Grewe läste jag, då har man inte koll på hockey och löner. Han hade 40k i HA, gjorde ingen jättesäsong alls i grundserien förra säsongen men var magisk i slutspelet. Säg att han fått en höjning med 50% så har han 60k kanske. Hans roll kommer ju vara densamma, han går ju inte från att vara fjärdelinagnuggare i HA till andralina i SHL. Därav kan jag aldrig tänka mig att han har mer än MAX 70k i månaden nu.
En otroligt viktig lagspelare som dessutom visar att han presterar i viktiga matcher och att han har mycket mer i sig än att han bara är en gnuggare. Han visade när han väl fick chansen att han är och har mycket mer hockey i sig än det facket du placerar honom i
Att prestera i viktiga matcher är något alla klubbar är villiga att betala för idag.
Ge mig gärna din källa på att hans förslag på nytt kontrakt var 50k om vi legat kvar i HA.
Spelar han för 70 så ska vi va glada för då är det en grym rabatt på den killen, eller har du tänkt att han har en högre sign on och låg lön?

Vad har Costmar? Blomgren? Laleggia? Berätta nu du som vet, detta är ju intressant.
2024 hade Grewe ca. 40k i lön, går att se hur enkelt som helst med en snabb Googling. Vill du kan du säkert betala 10kr eller vad det är hos Ratsit för att se hans inkomst också.
https://www.hockeyscore.se/loner-hockeyallsvenskan/

Nu vet jag inte om SHL har någon minimumlön eller liknande, men att tro att Grewe sitter på något megakontrakt nu bara för att han steppade upp i slutspelet är ganska naivt. Grundserien spelar också roll.
Eller du kanske tror Hammarn också ska få megalön bara för att han hade typ 3 bra matcher i slutspelet fast han var skit i grundserien och alla ville bänka honom?
OBS jag kallar inte Grewe skit här. Älskar Grewe.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

tadaa123 skrev: 2025-06-04 18:06:17

2024 hade Grewe ca. 40k i lön, går att se hur enkelt som helst med en snabb Googling. Vill du kan du säkert betala 10kr eller vad det är hos Ratsit för att se hans inkomst också.

Nu vet jag inte om SHL har någon minimumlön eller liknande, men att tro att Grewe sitter på något megakontrakt nu bara för att han steppade upp i slutspelet är ganska naivt. Grundserien spelar också roll.
Eller du kanske tror Hammarn också ska få megalön bara för att han hade typ 3 bra matcher i slutspelet fast han var skit i grundserien och alla ville bänka honom?
Trodde Kentääs stjärna pojkar hade mer.

Bäst betald i Hockeyallsvenskan 2024

"Djurgårdens Daniel Brodin är alltså den Hockeyallsvenska-spelare som har högst inkomst enligt de senast tillgängliga uppgifterna från tidigare inkomst år. Med sina 2 122 200 kronor i taxerad årsinkomst är han HA:s bäst betalda spelare just nu."
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

tadaa123 skrev: 2025-06-04 18:06:17

”Megalön i SHL” vad är en Megalön i SHL för dig?
Den där sidan visar ju att Hammarlund spelade för högre lön i HA. Vilket är sjukt.
Men det där är väl taxerad inkomst. Finns många sätt att komma runt det där.

Räknar man på det där sättet. Annars skulle Marek Hrivik i Leksand haft ett kontrakt som var typ lika mycket värt som Ludde Rensfedlts och det lär inte stämma så dom där siffrorna ger jag inte mycket för.
Senast redigerad av Knickedick den 2025-06-04 18:33:12, redigerad totalt 1 gånger.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2025-02-28 08:18:22
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-28 07:32:47
Praetori skrev: 2025-02-27 17:02:05
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-27 07:26:30 Backsidan är ju väldigt stabil och fin att bygga på, om det blir Hockeyallsvenskan. Tydligt vad som behöver adderas.
Blir det SHL så är det många som behöver byta klubb eller lånas ut.
Majoriteten av alla kontrakt lär vara skrivna så att de anulleras automagiskt om vi går upp. Brukar vara så. Sen kan det säkert vara ett par som sajnat/förlängt med SHL-klausul.

Ja jag vet att det är ett goddag-yxskaft-svar men följdfrågan eller förvirring kring det hela dyker regelbundet upp varför det känns rimligt att nämna det.
Isåfall så måste det stå i kontraktet tydligt, att det bara gäller Hockeyallsvenskt spel. Inget kontrakt annuleras automatiskt.
Det gick dem igenom förra våren när Oskarshamn trodde att alla deras kontrakt bröts vid degradering, men vissa kontrakt var fel ifyllda.
För vår del, så bröts samtliga kontrakt när vi åkte ut.

Skulle det bli att vi går upp, så är det väll angenäma bekymmer.

Svårt att se dom här senaste förhandlingarna, där Wikegård har förlängt. "Du får inte följa med upp i SHL".

Så det lär bli att man släpper, lånar ut eller utköp av vissa spelare med kontrakt.

Men ekonomin är ju något annat i SHL, samt slipper ju klubben som går upp. Betala 6 mille. Till klubben som åker ner.
När man åker ur. Så är det praxis att SHL-standard kontrakt bryts.

Vet dock inte hur det är när man går upp.
Flunk

Silly Season 2025/26

Inlägg av Flunk »

SirDIFalot skrev: 2025-06-04 17:52:24
GULD skrev: 2025-06-04 11:56:11 Fick just veta att smällen tog riktigt riktigt illa på Lindström

Vad säger de du pratat med?
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Montreals egen M Ek sa att Lundström fördes till Sjukhus efter smäll
Jag följde matchen på det som i gämförelse hos er i Sverige liknande radiosporten

Sedan tittade jag även på matchen i eft hand
Ingen lite propp !!!!

Sedan vad det betyder vet nog ingen tar några dagar innan dom vet hur allvarlig hjärnskakning om det är det eller käke / nacke spekulationer !
The DIF ONE
GULD

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Ok. Vart tog smällen enligt dom du pratat med ?
The DIF ONE
GULD

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

GULD skrev: 2025-06-04 18:43:58

Montreals egen M Ek sa att Lindströn fördes till Sjukhus efter smäll
Jag följde matchen på det som i gämförelse hos er i Sverige liknande radiosporten

Sedan tittade jag även på matchen i eft hand
Ingen lite propp !!!!

Sedan vad det betyder vet nog ingen tar några dagar innan dom vet hur allvarlig hjärnskakning om det är det eller käke / nacke spekulationer !
The DIF ONE
Skriv svar