Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

GULD skrev: 2025-06-04 11:22:24
Osten östlund skrev: 2025-06-04 11:14:04
Jim Morrison skrev: 2025-06-04 10:29:43
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-06-04 10:16:12 Förstår inte riktigt problemet med ekonomin.
Såvidare inte Wikegård är svindålig på att förhandla eller att vi gett en bonus till Dick på 30 millar så bör inte ekonomin vara ett problem med den här truppen.
Vi har liksom 80% Hockeyallsvenska spelare, och även om deras lön ökar med SHL-spel så ska vi knappast ha spenderat så pass mycket att ekonomin nu är ett problem.

Jag hoppas han driver att bara 2 fw ska in annars har vi ett stort problem. Och om en av dessa ska vara en chansning från college så är vi totalfucked.
Vi sitter nog med en hel del rätt stora lån både till fotbollen och privatpersoner får man tänka på också.

- Fotbollen , så lånade hockeyn 9 mille. Betaldes tillbaka i höstas. Stod i bokslutet.

- Privatpersoner tror jag ej begär något i detta läget. Då Wiken lyckades med det han utlovade.

- Däremot så har det ju betalats ut SHL bonusar för ngr miljoner till spelarna.

- Vi slapp dock betala fallskärm till modo på 6 mille.

- Brodda iallafall, kanske Klasen har ju betalt för top 6.

Som folk varit inne på, så hoppas man ju på JJ självklart. Annars skulle han ju ej få chansen.

Tror när Wiken är klar med ev. utköp. Vet status på JJ. Så kommer det förmodligen adderas ngt mer till truppen i höst!?
Yror Klasen har halva Broddas lön !
Lönen mycket lägre men Klasen hade en väldigt hög sign-on som betalas ut varje år. Så är nog rätt jämnt skägg där.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Fick just veta att smällen tog riktigt riktigt illa på Lindström

Tror han är inlagd t o m !
The DIF ONE
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

GULD skrev: 2025-06-04 11:56:11 Fick just veta att smällen tog riktigt riktigt illa på Lindström

Som sagt, bara att börja jobba.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

GULD skrev: 2025-06-04 11:56:11 Fick just veta att smällen tog riktigt riktigt illa på Lindström

Otroligt
Användarvisningsbild
Andspe

Silly Season 2025/26

Inlägg av Andspe »

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Andspe skrev: 2025-06-04 12:44:40 Är det den här?
Verkar som det! Han tar ju sig av själv i alla fall. Kan ju vara näsa/käke som fått ses över av sjukvård, även om huvudet i sig fick en jäkla smäll också.
nevyn

Silly Season 2025/26

Inlägg av nevyn »

Källa?
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Jim Morrison skrev: 2025-06-04 09:36:55 Om det bara blir två forwards till in är det alldeles för lite. Då tror jag att vi får det riktigt kämpigt nästa säsong med många forwards som redan passerat bäst före-datum.
Rant:

Klasen är redan ett frågetecken kring topp 6. Ska vi dessutom lira Eklund eller Frondell i en toppkedja så har vi lite vaskat vår möjlighet att kunna ha en bra 3e kedja för typ inga pengar alls. Såna saker måste vi utnyttja.

Om inte 3 nya forwards kommer in tänkta till topp 6 så blir jag grymt besviken på Wikegård. Det här är saker han ska lösa och han får helt enkelt göra sig av med spelare, tex Ragnarsson och någon av Costmar Saltsten. Hitta andra som kan bära deras löner. Om det nu handlar om pengar.

Är argument just pengar till en ytterst nödvändig topp 6 spelare så lös det bara ! Wikegård har löst så mycket saker och fått backning i så mycket. Köper inte att man inte kan lösa en fw till 2:a pga pengar.

Vem ska spela istället om Klasen inte har lust eller ork den dagen, och om Ylönen är skadad ?
Eklund är redan där, vi kan inte räkna.med Josefson.
Får bli Frondell, Costmar. Saltsten ?
Vi behöver desperat den där tredje spets fw !

Har Wikegård en övertro på vår forwardsida ? DET är i så fall oroande.
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-06-04 10:33:03
Jim Morrison skrev: 2025-06-04 10:29:43
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-06-04 10:16:12 Förstår inte riktigt problemet med ekonomin.
Såvidare inte Wikegård är svindålig på att förhandla eller att vi gett en bonus till Dick på 30 millar så bör inte ekonomin vara ett problem med den här truppen.
Vi har liksom 80% Hockeyallsvenska spelare, och även om deras lön ökar med SHL-spel så ska vi knappast ha spenderat så pass mycket att ekonomin nu är ett problem.

Jag hoppas han driver att bara 2 fw ska in annars har vi ett stort problem. Och om en av dessa ska vara en chansning från college så är vi totalfucked.
Vi sitter nog med en hel del rätt stora lån både till fotbollen och privatpersoner får man tänka på också.
Tänkte inte på det.
Men sure, jag köper det.

Svinorolig för våran säsong om det är såhär vi ska starta dock.
Nu bara väntar man på beskedet att Krüger ska anses vara förstecenter också. Det vore katastrof.

Men visst, om allt går som det ska, och då menar jag allt. Då kan vi i bästa fall stå med:

NY(Vesey)-NY(Pitlick)-Ylönen
Klasen-Krüger-NY(low risk, high reward värvning)
Frondell-Josefson-Eklund

Där Frondell och Eklund har en utveckling likt Lekkerimäki och Öhgren och där Josefson är tillbaka på en "respektabel" nivå eller hur man ska uttrycka sig. Och då har vi fått ihop det bra!

Eller så går allting fel...
Du läser Wikegård fel. Han ska bara ta in 2 nya fw. Varav den ena är en billigare variant. Total katastrof om så.är fallet. Vilket det är. Otroligt tunna och svaga framåt..Svårt att greppa hur Wikegård kan tänka på.det sätt han gör.
GULD

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

nevyn skrev: 2025-06-04 12:50:56

Källa?
Källa Montreal s Eken
The DIF ONE
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

Tror vi behöver och kommer kolla på spelare som spelar i Europa och som ännu inte har kontrakt nästa år, transatlanter såväl som skandinaver.
En som Pontus Åberg måste ändå vara intressant. Han gjorde ett skitår i Timrå men annars har han varit ganska lyckosam de senaste åren, dessutom Djurgårdare och högerskytt. Borde vara en förstärkning.
Ett annat namn skulle kunna vara Nolan Stevens i Södertälje. Stor spelare, gjorde ett bra slutspel, och borde funka i SHL med sin storlek.
GULD

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Om jag förstår ska vi ha in en 3 målvakt ?
Typ Div 1 Fynd

1 Fw/C hög klass
1 Fw spåkula fynd som ska ge Ryan Lasch utdelning
Lycka till med den OM Ahl lagen har 2-3 Agenter på varje match här i ungdom -Universitet -lokala småklubbar
för att hitta russin i pajen Vad har då NHL

Snälla säg att jag misstolkar något ?

Nää det måste in en topp FW till vår spelidé bredd och så
Eller ?
Senast redigerad av GULD den 2025-06-04 14:01:02, redigerad totalt 1 gånger.
The DIF ONE
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

GULD skrev: 2025-06-04 13:54:01 Om jag förstår ska vi ha in en 3 målvakt ?
Typ Div 1 Fynd

1 Fw/C hög klass
Lycka till med den OM Ahl lagen har 2-3 Agenter på varje match här i ungdom -Universitet -lokala småklubbar

Intervjun med WIkegård i HN sänkte verkligen hoppet om att hålla sig kvar I SHL....
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Rutger skrev: 2025-06-04 13:59:25
Typ Div 1 Fynd

1 Fw/C hög klass

Intervjun med WIkegård i HN sänkte verkligen hoppet om att hålla sig kvar I SHL....
Om Wiken fixar ett bra namn, så be om pengar. Ingen stridskassa. Utan namn, så fixar supportrarna pengarna.

Brodda är knepig, vad gör man där. Bland dom bäst betalda, platsar knappt!
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2025/26

Inlägg av captcash »

Rutger skrev: 2025-06-04 13:59:25
Typ Div 1 Fynd

1 Fw/C hög klass

Har inte lyssnat, vad sades det och varför så illa?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar