Antagligen inte, om man inte kan få till någon extern sponsor vilket jag inte tycker borde vara omöjligt direkt.blocco skrev:Nu när Falken verkar vara omskolad till back (http://www.difhockey.se/truppen.php) så finns det ju plats för en forward.
Men har vi ekonomin till att få loss Mackan från NHL? Knappast troligt.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Calgary vill ju inte släppa Mackan av någon konstig anledning, utan vill endast låna ut honom.android skrev:Jag är inte helt insatt i NHL-reglerna gällande transfers. Denna lösensumma hur mycket är den på tror ni? Ska den betalas för att Mackan tillhör Calgary? Kan man inte låna Mackan isåfall?
Det här kanske är jättedumma frågor, men jag har som sagt inte hängt med riktigt.
Ses på hovet.
När man lånar en spelare så betalar man oftast denna spelares lön...
Problemet där är att hans lön är så hög att vi förmodligen inte kan betala den utan en extern finansiär.
Djurgår'n tills jag dör!
- Remy Lebeau
Var inte fallet likadant med Espen Knutsen när han skulle hem till DIF sista gången? Columbus lät han inte spela i NHL, utan lät han spela i AHL, men dom ansåg att han var för bra för den ligan. Minns inte riktigt hur det löste sig, men köpte han inte ut sig själv från kontraktet?
Om DIF vill ha honom, och om Mackan vill till DIF, så går det nog att lösa rent ekonomiskt. Det fungerade ju med Espen..
Om DIF vill ha honom, och om Mackan vill till DIF, så går det nog att lösa rent ekonomiskt. Det fungerade ju med Espen..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3339678.ab
Ingen Marcus för oss. Lånas ut till Lokomotiv Jaroslavl.
Tråkigt.
Ingen Marcus för oss. Lånas ut till Lokomotiv Jaroslavl.
Tråkigt.
i
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ur SvD;
Segern kan dock ha blivit dyrköpt. Stabile backen Timmy Pettersson tvingades av redan i första perioden, med en befarad meniskskada och i så fall minst två veckor utanför laget. Sedan tidigare saknar Dif (DIF!) backen Ronny (Ronnie!) Pettersson.
– Skulle Timmy bli skadad, så måste vi titta runt och se vad vi kan hitta, sade Ola Josefsson i Dif:s sportkommitté.
Segern kan dock ha blivit dyrköpt. Stabile backen Timmy Pettersson tvingades av redan i första perioden, med en befarad meniskskada och i så fall minst två veckor utanför laget. Sedan tidigare saknar Dif (DIF!) backen Ronny (Ronnie!) Pettersson.
– Skulle Timmy bli skadad, så måste vi titta runt och se vad vi kan hitta, sade Ola Josefsson i Dif:s sportkommitté.
Säg den glädje som varar
- rollestolz
rollestolz skrev:vad ä de me ronny ?
Varför ska alla Svenska lag alltid spela bakom egen kasse? ...
Ronny har probläm mäd sin ryg
Översättning: Ronnie har problem med sin rygg.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
enligt vad jag hört ska vi vara glada om Ronnie lirar något alls i år. helt klart behöver vi värva minst en ny back, helst två.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi kan ju glädja oss åt att Dick inte gjort någon succé under rookie-campen och därmed inte riskerar att bli kvar där borta.
Blir Timmy borta ett tag pga sitt knä så bör man nog undersöka möjligheten redan nu att få in en back (om nu ekonomin finns för detta).
Blir Timmy borta ett tag pga sitt knä så bör man nog undersöka möjligheten redan nu att få in en back (om nu ekonomin finns för detta).
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Betalar DIF lönen till tex Ronnie som blir borta länge eller är dom försäkrade mot sånt? Om han blir borta hela säsongen är det bara lägga grejerna på hyllan annars blir det en ny Edvin.
-
Rickard Lintner är man själv väldigt sugen på. Någon som har info om hur hans status är?
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road