Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

SkallePer skrev: 2025-06-03 13:00:38 Vesey ja tack!
Men det får bara inte stämma att vi bara ska plocka in 2 nya fw. Vi behöver minst 3. Det är absolut minimum.
Wikegård kan inte mena allvar med att Costmar, Brodin, Saltsten eller Blomgren ska lira i en av våra topp 2 kedjor. Alldeles för låga ambitioner enligt mig.
Sen är jag tveksam till Thoresen för topp 6. Håller inte med om att han ska spela med Klasen och Kruger. Stor risk att det går alldeles för långsamt.
Vore mycket märkligt ifall vi inte kommer ta in minst 4 nya spetsforwards.
Varken Klasen eller Thoresen håller för topp 6. Klasen kan spela endel i special teams men hans defensiv är lite för dålig för SHL. Thoresen är en smart spelare, kanske kan lira ihop med Eklund och Frondell i tredjekedjan.
Puckey

Silly Season 2025/26

Inlägg av Puckey »

vincent1891 skrev: 2025-06-03 13:55:18
Difsky skrev: 2025-06-03 12:36:47
vincent1891 skrev: 2025-06-03 12:12:35 Vesey - Pitlick - Ylönen

Klasen - Kruger - Ny?

Vesey var ju klar för MoDo så hans löneanspråk kan ju inte vara för höga för oss. Pitlick tror jag har sänkt sina löneanspråk jämfört med Rögle ville ha honom, efter att han var klubblös ett tag. Tycker det saknas en riktig sniper, Ylönen verkar vara mer en playmaker.
När jag kollat highlights är det ju främst skytte som kommit fram. Men kan ju vara så att det är ett litet utdrag bara
101 mål på över 600 NHL matcher på Vesey, så han kanske är tänkt som snipern ändå.
Om han har kvar motivationen vore det en grym värvning. Har följt Rangers hyfsat nära fram till senaste säsongen. Gjorde det riktigt bra i bottom 6-roll och offensivt sett kapabel nog för att vikariera högre upp i hierarkin vid skador. Skeppades ut som del av ett paket för att lämna utrymme för de yngre när säsongen gick åt skogen.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Rutger skrev: 2025-06-03 14:28:48
Men det får bara inte stämma att vi bara ska plocka in 2 nya fw. Vi behöver minst 3. Det är absolut minimum.
Wikegård kan inte mena allvar med att Costmar, Brodin, Saltsten eller Blomgren ska lira i en av våra topp 2 kedjor. Alldeles för låga ambitioner enligt mig.
Sen är jag tveksam till Thoresen för topp 6. Håller inte med om att han ska spela med Klasen och Kruger. Stor risk att det går alldeles för långsamt.
Varken Klasen eller Thoresen håller för topp 6. Klasen kan spela endel i special teams men hans defensiv är lite för dålig för SHL. Thoresen är en smart spelare, kanske kan lira ihop med Eklund och Frondell i tredjekedjan.
Tror absolut inte att vi kommer landa 4 till utöver det vi har nu. Räknar med att Josef kommer spela till att börja med åtminstone. Tror på minst 2 till, kanske 3e senare efter NHL free agency beroende på vad vi hittar nu och om tex Bemström eller Holtz dyker upp.

Skulle vi av t ex de som HN listar landa drömnamnen Pitlick och Vesey men få betala saftigt för det är vi nog rätt nöjda så med utlänningar.

Vi har t.ex. en Viggo Björck som är största FW-talangen på decennier. Eklund / Frondell kanske säras på också. Vi har mycket forwards och vi kommer nog inte värva ihop allt utan några får ta kliv i den egna truppen också. Klasen kommer nog färga på ett liknande sätt i SHL som i HA gissar jag, samma toppar och dalar. Kan gynna honom att spelet 5v5 är mer strukturerat rent av.
Användarvisningsbild
Chabo

Silly Season 2025/26

Inlägg av Chabo »

dr111DIF skrev: 2025-06-03 18:15:02
Tror absolut inte att vi kommer landa 4 till utöver det vi har nu. Räknar med att Josef kommer spela till att börja med åtminstone. Tror på minst 2 till, kanske 3e senare efter NHL free agency beroende på vad vi hittar nu och om tex Bemström eller Holtz dyker upp.

Skulle vi av t ex de som HN listar landa drömnamnen Pitlick och Vesey men få betala saftigt för det är vi nog rätt nöjda så med utlänningar.

Vi har t.ex. en Viggo Björck som är största FW-talangen på decennier. Eklund / Frondell kanske säras på också. Vi har mycket forwards och vi kommer nog inte värva ihop allt utan några får ta kliv i den egna truppen också. Klasen kommer nog färga på ett liknande sätt i SHL som i HA gissar jag, samma toppar och dalar. Kan gynna honom att spelet 5v5 är mer strukturerat rent av.
Vi ska klara oss utan dessa tre talanger en månad också.
Josef är ej kalkylerad utan bonus enligt vad man sagt hittills och jag tycker att Wiken oftast varit rätt rak med sådana här saker.
Thore och Dick kanske ansluter i december för att täcka upp för jvm ;)

Hur lätt kommer det vara att fylla på sent på säsongen? Jag tycker de senaste åren visat att det rätt svårt. Kommer ej gå att låna spets från SHL likt i HA.

Däremot tror jag inte heller fyra till fw men inte heller två som pratats om utan tre st.
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Fyra forwards till kan vi nog glömma. Tre är nog tanken. Larsson lär vi bryta/låna ut. Då har vi ändå:
Ny-Ny-Ylönen
Klasen-Kruger-Ny
Blomgren-Frondell-Fimpen
Grewe-Ludde-Costmar
Brodin/Björck/Salsten.

Jag hoppas mycket på Björck men räknar inte med honom från start. Vi får väl täcka upp med andra forwards under jvm alternativt kanske värva en under säsong. Svårt ta höjd för det redan nu till säsongsstart.
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Chabo skrev: 2025-06-03 18:33:35
dr111DIF skrev: 2025-06-03 18:15:02

Vi ska klara oss utan dessa tre talanger en månad också.
Josef är ej kalkylerad utan bonus enligt vad man sagt hittills och jag tycker att Wiken oftast varit rätt rak med sådana här saker.
Thore och Dick kanske ansluter i december för att täcka upp för jvm ;)

Hur lätt kommer det vara att fylla på sent på säsongen? Jag tycker de senaste åren visat att det rätt svårt. Kommer ej gå att låna spets från SHL likt i HA.

Däremot tror jag inte heller fyra till fw men inte heller två som pratats om utan tre st.
Jag tror ändå på två tillsvidare om vi inte dumpar Costmar, Blomman eller Brodin typ. Josef ritar jag in som C i tredje, tror inte han skulle göra detta om han inte vet att han är bra nog. Om han sedan går sönder första riktiga smällen är en annan femma. Hursom är det en tredjecenter som ska in annars.

Ser också hellre att vi lägger 300k var på 2 st vrålspets av nivå Vesey, Pitlick eller Bemström än att vi tar 200k var på 3 st betydligt svagare kort som florerat här inne och på andra ställen.

Då får vi potentiellt:

Vesey - Pitlick - Eklund
Klasen - Krüger - Ylönen
Frondell - JJ - Björck
Grewe - Ludde - Blomman

Costmar/Brodin/Salsten + T.Stockselius/Nilson/Drott/Nordmark

Sen kan det mkt väl bli en hel och fin Thore lagom till JVM också. Bra täckning ändå, och inte överfullt om något för bra för att vara sant dyker upp i augusti.
vincent1891

Silly Season 2025/26

Inlägg av vincent1891 »

Kupari har det väl snackats om här i forumet, klar för Lugano iallafall så han kan man skriva av.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Så står vi här igen och fiskar efter legoknektar som är oprövade på stor is?? Eller? Klart det finns spännande namn men det får väl räcka med en? Annars kör vi följande

Klasen- x - Ylarn
Eklund - Kryckan- Grewe
JJ - Ludde- Fronda
Brodda- HåvardForward-Blomman
Costmar- Björck- Drott

Pulli- X
Laleggia-Lindström
Sissons- Jeppe
Blixt - Berg
Difjs

Silly Season 2025/26

Inlägg av Difjs »

Lindströms Laval Rocket utslagna inatt.
Emilio4080

Silly Season 2025/26

Inlägg av Emilio4080 »

Då får vi se om vi får en klocka idag då🤔
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

Difjs skrev: 2025-06-04 04:41:45 Lindströms Laval Rocket utslagna inatt.
Och Lindström lämnade matchen med befarad hjärnskakning efter ett " nasty blow to the head"...
Expert.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

SirDIFalot skrev: 2025-06-04 04:48:52
Difjs skrev: 2025-06-04 04:41:45 Lindströms Laval Rocket utslagna inatt.
Och Lindström lämnade matchen med befarad hjärnskakning efter ett " nasty blow to the head"...
Nääämen va roligt.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

https://hockeynews.se/nyheter/difs-stor ... -lagbygget (Plus)

Något nytt om lagbygget här?
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-06-04 06:16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Förutsatt at Hellberg/Lindström är klara.

Så 2 forwards och en 3:e slips är det Wiken söker nu, enligt HN.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Osten östlund skrev: 2025-06-04 06:16:41 Förutsatt at Hellberg/Lindström är klara.

2 forwards och en 3:e slips är det Wiken söker nu, enligt HN.
Satan va tunt.
Är en av dem center, vilket vi spekulerat kring senaste dygnet här, så ser det altså ut såhär på förhand:

NY-NY-Ylönen
Klasen-Krüger-Eklund

Det är fan knappt bättre än Hockeyallsvenska truppen oavsett vilka två som kommer in högst upp. Vi satsar på att åka ur direkt.
Skriv svar