Just den frågan är ju högst relevant, lyckades inte hänga med på den innan. Jag hoppas inte 360k för då har vi chansat rejält. Men jag hoppas han är 360k för 250k när han väl spelar.Knickedick skrev: ↑2025-05-31 14:43:07Frågan är ju om det blev till samma lön som vi erbjöd Borgman? Som ryktas ha 360k i HVdr111DIF skrev: ↑2025-05-31 14:32:14Det är väl inte skitknepigt att lista ut att det blev Pulli istället för Borgman?Knickedick skrev: ↑2025-05-31 13:54:35 En tanke som slog mig är ju att vi gick ju för Borgman. frågan jag ställer mig nu är.....Vem blev det istället för Borgman?
Blev det Lindström istället?
Någonting säger mig att Lindström var på tapeten även om Borgman hade blivit klar?
Jeppe P är väl inte i samma liga som Borgman även om spelstilen kan påminna i vissa avseenden, men ändå känns det väl osannolikt att det blev han istället. Eller hade vi inte tagit Jeppe om Borgman kommit?
Laleggia är ju inte i närheten av samma spelartyp, honom ser jag som "istället för Holm".
Valtteri Pulli är väl den som är mest lik Borgman men frågan är om man erbjudit Pulli lika mycket som man erbjöd Borgman som säkert krävde en hög lön.
jag kanske övertänker detta det grövsta, MEN min tanke är " Var Pulli ett billigare alternativ på Borgmans plats nu när det inte blev Borgman och tog man därför in Petterson med en högre lön än det som var tänkt att spela på hans plats från början" ELLER har vi kvar löneutrymmet som var tänkt för Borgman kvar att spendera på en toppback utöver Lindström?
Det är ju såklart önsketänkande från min sida. Men jag får inte riktigt ihop pusslet. Det känns som Borgman - Holm blev Laleggia-JP-Pulli
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Exakt så.JanneDIF skrev: ↑2025-05-31 12:04:43Köper det till viss del men då behöver man inte skylta med sitt klubbhjärta, då kan man bara vara tyst istället.jsson skrev: ↑2025-05-30 19:02:34Du har sällan tid att ha ett "klubbhjärta" när du ska försöka ha en karriär som förhoppningsvis sträcker sig från åldern 16 till 36, minst.Rolv skrev: ↑2025-05-30 17:33:35Supporter och spelare tror jag kan se lite olika på om man är Djurgårdare eller.
Man får inte glömma att det är deras jobb. De är nog nästan lika less på det emellanåt som vi är på våra svenssonjobb.
Har man då möjligheten att få en betydligt högre lön hos något annat lag är det nog lätt att lägga klubbkänslorna åt sidan. Även om jag personligen tycket det känns otänkbart.
Silly Season 2025/26
Finns der något som talar för oss OM Bemström väljer att spela i Europa.? HN ( Björn Hellqvist kopian ) sa att det blir Alperna snarare än Hammarbybacken om han flyttar på sig.
Tror alla Djurgårdare skulle ursäkta Wikegård om om det bokstavligen kastades pengar över honom.
Oskar Steen kom hem. Hoppas på något liknande för oss.
Tror alla Djurgårdare skulle ursäkta Wikegård om om det bokstavligen kastades pengar över honom.
Oskar Steen kom hem. Hoppas på något liknande för oss.
Silly Season 2025/26
Något finns det väl men Schweiz lär ligga först i kön och sen har vi i princip alla lag i SHL som kommer vara intresserade. Hans farsa tränar Leksands J20 och Emil är ju fostrad i klubben. Så nej, glöm honom skulle jag säga.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Inget är omöjligt för Wiken och Lyxfällan är barskrapade på stålar
Silly Season 2025/26
Ikväll/inatt kan Gustav Lindström bli utslagen i AHL-slutspelet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Jo precis! Det är bäst av 7 nu i semifinalen. Det har varit bäst av 5 i de föregående matchserierna( åttondel, kvartsfinal) men i semi och final är det bäst av 7. Både Lindströms och Hellbergs lag ligger under med 2-0 efter två spelade matcher, skulle deras lag ryka i fyra raka så är det slutspelat på Onsdag för Lindström respektive Torsdagmorgon för Hellberg. Men vi kan få vänta ytterligare en vecka om det går till sju matcher.
Dom möter inte heller varandra så båda spelares lag kan gå till Final där det som sagt också är bäst av 7.
Silly Season 2025/26
Roade mig med att kolla lite free agents från nordamerika. Hittade några exempel på centrar med NHL-erfaranhet som sett till ålder och trend vad gäller roll/speltid kan bli utan kontrakt efter free angent-perioden i juli.
Tyson Jost - relativt stor talang, tidig förstarunda, och stark tvåvägscenter som inte blommat ut riktigt på NHL-nivå. Har blivit en del AHL-spel senaste året efter att tidigare varit ordinarie i bottom 6. Kanske vill till Europa för en större roll och ett äventyr.
Andreas Athanasiou - Offensivt skicklig skridskostark spelare som gjort en del poäng i NHL. Senaste året gled han dock ner i AHL för första gången på många år.
Devin Shore - center med en hel del NHL-erfanranhet som gränsat på AHL senaste säsongerna.
Tyler Motte - Skridskostark och skicklig tvåvägsspelare, bofast i NHL men passerat 30 och kanske är sugen på äventyr med större roll.
Radek Faksa - Storväxt center med bra offensiv. Lite i samma läge som med Motte.
FW bonus:
Daniel Sprong - offensiv vrålspets rakt igenom men lite suspekt defensiv på NHL-nivå. Fick första gången på länge spela en hel del AHL förra säsongen. Absolut drömvärvning men sannolikt inte realistiskt hehe.
Hoppas såklart annars på Bemström. Kan dock få 700-900k AHL-lön av någon organisation som vill ha en backup som kan fylla luckor i de övre linorna.
Holtz skulle nog, innan han blir för gammal, må bra av att få 2 säsonger omstart i Sverige med PP-tid så han kommer igång i den offensiva roll han vill ha. Så kan han försöka på NHL igen sedan.
Tyson Jost - relativt stor talang, tidig förstarunda, och stark tvåvägscenter som inte blommat ut riktigt på NHL-nivå. Har blivit en del AHL-spel senaste året efter att tidigare varit ordinarie i bottom 6. Kanske vill till Europa för en större roll och ett äventyr.
Andreas Athanasiou - Offensivt skicklig skridskostark spelare som gjort en del poäng i NHL. Senaste året gled han dock ner i AHL för första gången på många år.
Devin Shore - center med en hel del NHL-erfanranhet som gränsat på AHL senaste säsongerna.
Tyler Motte - Skridskostark och skicklig tvåvägsspelare, bofast i NHL men passerat 30 och kanske är sugen på äventyr med större roll.
Radek Faksa - Storväxt center med bra offensiv. Lite i samma läge som med Motte.
FW bonus:
Daniel Sprong - offensiv vrålspets rakt igenom men lite suspekt defensiv på NHL-nivå. Fick första gången på länge spela en hel del AHL förra säsongen. Absolut drömvärvning men sannolikt inte realistiskt hehe.
Hoppas såklart annars på Bemström. Kan dock få 700-900k AHL-lön av någon organisation som vill ha en backup som kan fylla luckor i de övre linorna.
Holtz skulle nog, innan han blir för gammal, må bra av att få 2 säsonger omstart i Sverige med PP-tid så han kommer igång i den offensiva roll han vill ha. Så kan han försöka på NHL igen sedan.
Silly Season 2025/26
OM Bemström skulle, mot förmodan, komma till oss i höst. Vad kör man honom i så fall? Är det center eller vinge?
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
3e gången nu jag hör ett ryckte ( från folk som jobbar med och runt hockey Svenska Djurgården går för Finsk Center storväxt NHL erfarenhet
Frågar om Namn man nej antingen snack eller inte
Men vi har ju redan två så ?
Försöker själv leta på finnar men !!!
Någon mer som hört något ?
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Puljujärvl??
Storväxt, NHL erfarenhet, spets, och utgående kontrakt. Ingen utpräglad Center, men det tar J.J hand om.
(Japp, haussar värdet på mitt säsongskort
)
Storväxt, NHL erfarenhet, spets, och utgående kontrakt. Ingen utpräglad Center, men det tar J.J hand om.
(Japp, haussar värdet på mitt säsongskort

-
Silly Season 2025/26
Borde ju vara "nära" Finska landslaget isåfall?GULD skrev: ↑2025-06-01 17:14:27 3e gången nu jag hör ett ryckte ( från folk som jobbar med och runt hockey Svenska Djurgården går för Finsk Center storväxt NHL erfarenhet
https://www.eliteprospects.com/team/1606/finland
Många är ju storväxta. Men Ahti Oksanen var ju nyligen i SHL, vet ej hur det gått för honom i schweiz?
Janne K som Malmö plockade, hade varit grym att få in.
Ahti Oksanen
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... ti-oksanen
Silly Season 2025/26
Om det med storväxt finne stämmer, kan det vara Kupari? Inte alls given i NHL men definitivt stor, talangfull och har åren framför sig. Har vart rätt ok i jets men kanske vill tillbaka till en topproll?