Tydligen kan dom/vill dom inte det? För det här är långt ifrån första gången det händer alla lag inräknat… men folk dömer alltid spelare över minsta lilla rykte media kommer med.#10 skrev: ↑2025-05-30 17:19:16Bra spelare kan alltid vänta, dom sitter inte i skiten.Nypovich skrev: ↑2025-05-30 16:57:06Sen sa han själv att han gjorde det klart direkt och inte kunde vänta pga att han ville ha saker klart. Men folk tycker det är lättare att acceptera att Wiken är snål och att Borgman är en förrädare.Osten östlund skrev: ↑2025-05-30 16:53:03Är ju ingen som vet. Men tror det var madhawk som spekulerade med sanny för ett tag sedan. Att Borgman inväntade DIF, har ju även lägenheten på Kungsholmen.
Sedan såg HV att vi var på väg att greja det. Så dom klev in med ett top bud, med kort tid att fundera.
Hade varit spännande att veta hur mycket vi kunnat erbjuda. HV erbjöd väll 310K/mån.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Supporter och spelare tror jag kan se lite olika på om man är Djurgårdare eller.#10 skrev: ↑2025-05-30 17:19:16Bra spelare kan alltid vänta, dom sitter inte i skiten.Nypovich skrev: ↑2025-05-30 16:57:06Sen sa han själv att han gjorde det klart direkt och inte kunde vänta pga att han ville ha saker klart. Men folk tycker det är lättare att acceptera att Wiken är snål och att Borgman är en förrädare.Osten östlund skrev: ↑2025-05-30 16:53:03Är ju ingen som vet. Men tror det var madhawk som spekulerade med sanny för ett tag sedan. Att Borgman inväntade DIF, har ju även lägenheten på Kungsholmen.
Sedan såg HV att vi var på väg att greja det. Så dom klev in med ett top bud, med kort tid att fundera.
Hade varit spännande att veta hur mycket vi kunnat erbjuda. HV erbjöd väll 310K/mån.
Man får inte glömma att det är deras jobb. De är nog nästan lika less på det emellanåt som vi är på våra svenssonjobb.
Har man då möjligheten att få en betydligt högre lön hos något annat lag är det nog lätt att lägga klubbkänslorna åt sidan. Även om jag personligen tycket det känns otänkbart.
Silly Season 2025/26
Du har sällan tid att ha ett "klubbhjärta" när du ska försöka ha en karriär som förhoppningsvis sträcker sig från åldern 16 till 36, minst.Rolv skrev: ↑2025-05-30 17:33:35Supporter och spelare tror jag kan se lite olika på om man är Djurgårdare eller.#10 skrev: ↑2025-05-30 17:19:16Bra spelare kan alltid vänta, dom sitter inte i skiten.Nypovich skrev: ↑2025-05-30 16:57:06Sen sa han själv att han gjorde det klart direkt och inte kunde vänta pga att han ville ha saker klart. Men folk tycker det är lättare att acceptera att Wiken är snål och att Borgman är en förrädare.Osten östlund skrev: ↑2025-05-30 16:53:03Är ju ingen som vet. Men tror det var madhawk som spekulerade med sanny för ett tag sedan. Att Borgman inväntade DIF, har ju även lägenheten på Kungsholmen.
Man får inte glömma att det är deras jobb. De är nog nästan lika less på det emellanåt som vi är på våra svenssonjobb.
Har man då möjligheten att få en betydligt högre lön hos något annat lag är det nog lätt att lägga klubbkänslorna åt sidan. Även om jag personligen tycket det känns otänkbart.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Silly Season 2025/26
Är inga problem att ta sig tid om man tillhör den övre hyllan, men pengarna styr i 98%, typ 2% klubbkänsla nuförtidenjsson skrev: ↑2025-05-30 19:02:34Du har sällan tid att ha ett "klubbhjärta" när du ska försöka ha en karriär som förhoppningsvis sträcker sig från åldern 16 till 36, minst.Rolv skrev: ↑2025-05-30 17:33:35Supporter och spelare tror jag kan se lite olika på om man är Djurgårdare eller.#10 skrev: ↑2025-05-30 17:19:16Bra spelare kan alltid vänta, dom sitter inte i skiten.Nypovich skrev: ↑2025-05-30 16:57:06Sen sa han själv att han gjorde det klart direkt och inte kunde vänta pga att han ville ha saker klart. Men folk tycker det är lättare att acceptera att Wiken är snål och att Borgman är en förrädare.Osten östlund skrev: ↑2025-05-30 16:53:03
Är ju ingen som vet. Men tror det var madhawk som spekulerade med sanny för ett tag sedan. Att Borgman inväntade DIF, har ju även lägenheten på Kungsholmen.
Silly Season 2025/26
Då är snart klara ?? Eller vad tror ni ? "'Bara"' en ny 1a line som saknas.
Pulli, Lindström
La leggia JP
Sissons Berg ( Eventuellt T.Nilsson om Gädda plockar in fler backar )
Tror att Josefson går rakt in i vårt lag. Han känns extremt målinriktad, taggad och i bra fysisk form.
?............?.............?
Klasen Kruger Ylönen
Frondell Josefson Eklund
Grewe Rensfeldt Brodin/Costmar/Saltsten/V Björck
Förhoppningsvis gör Hellberg en av sina bättre säsonger, är skadefri och spelar 40+ matcher.
Trots att vi plockar in 4 backar så är min ödmjuka gissning att backsidan är vår svagaste lagdel på förhand när vi drar igång i September. Det tillsammans med att vi är väldigt beroende av att Hellberg håller sig skadefri.
Pulli, Lindström
La leggia JP
Tror att Josefson går rakt in i vårt lag. Han känns extremt målinriktad, taggad och i bra fysisk form.
Klasen Kruger Ylönen
Frondell Josefson Eklund
Förhoppningsvis gör Hellberg en av sina bättre säsonger, är skadefri och spelar 40+ matcher.
Trots att vi plockar in 4 backar så är min ödmjuka gissning att backsidan är vår svagaste lagdel på förhand när vi drar igång i September. Det tillsammans med att vi är väldigt beroende av att Hellberg håller sig skadefri.
Silly Season 2025/26
Glömde Blomgren?SkallePer skrev: ↑2025-05-30 20:33:48 Då är snart klara ?? Eller vad tror ni ? "'Bara"' en ny 1a line som saknas.
Pulli, Lindström
La leggia JP
Klasen Kruger Ylönen
Frondell Josefson Eklund
Silly Season 2025/26
Samt att Blixt, Ragnarsson och Hammarlund kan gå som 7e. Eller enstaka match i ett tredje par. Så blir backsidan decimerad så är det tunt även där just nu. Får tänka att Eklund och Frondell är borta drygt en månad på jvm.Felix.32 skrev: ↑2025-05-30 20:46:38Glömde Blomgren?SkallePer skrev: ↑2025-05-30 20:33:48 Då är snart klara ?? Eller vad tror ni ? "'Bara"' en ny 1a line som saknas.
Pulli, Lindström
La leggia JP
Klasen Kruger Ylönen
Frondell Josefson Eklund
Silly Season 2025/26
Även Viggo drar väl?Nypovich skrev: ↑2025-05-30 20:53:15Samt att Blixt, Ragnarsson och Hammarlund kan gå som 7e. Eller enstaka match i ett tredje par. Så blir backsidan decimerad så är det tunt även där just nu. Får tänka att Eklund och Frondell är borta drygt en månad på jvm.Felix.32 skrev: ↑2025-05-30 20:46:38Glömde Blomgren?SkallePer skrev: ↑2025-05-30 20:33:48 Då är snart klara ?? Eller vad tror ni ? "'Bara"' en ny 1a line som saknas.
Pulli, Lindström
La leggia JP
Klasen Kruger Ylönen
Frondell Josefson Eklund
Silly Season 2025/26
Tycker backsidan (inklusive Lindström) känns väldigt robust, det är väl den offensiva spetsen som kan vara ett frågetecken där. Men tror att exempelvis Sissons kommer hålla bra SHL-nivå och kunna ligga mer på sin högstanivå nu när han inte är ledande back och inte behöver logga lika mycket speltid.
Sedan är väl oddsen hyfsat goda att minst en av Blixt/Hammarn/Ragge tar chansen och är habil. Nardella på det hade känts komplett.
Sedan är väl oddsen hyfsat goda att minst en av Blixt/Hammarn/Ragge tar chansen och är habil. Nardella på det hade känts komplett.
Silly Season 2025/26
Garanterat! Men han har inte etablerat sig så pass på seniornivå som dom andra två. Därför ska man inte ha för höga krav i år när det är shl också. Av den anledningen kommer det inte bli någon skillnad i laget om han försvinner.Felix.32 skrev: ↑2025-05-30 21:20:04Även Viggo drar väl?Nypovich skrev: ↑2025-05-30 20:53:15Samt att Blixt, Ragnarsson och Hammarlund kan gå som 7e. Eller enstaka match i ett tredje par. Så blir backsidan decimerad så är det tunt även där just nu. Får tänka att Eklund och Frondell är borta drygt en månad på jvm.Felix.32 skrev: ↑2025-05-30 20:46:38Glömde Blomgren?SkallePer skrev: ↑2025-05-30 20:33:48 Då är snart klara ?? Eller vad tror ni ? "'Bara"' en ny 1a line som saknas.
Pulli, Lindström
La leggia JP
Klasen Kruger Ylönen
Frondell Josefson Eklund
Silly Season 2025/26
Köper det till viss del men då behöver man inte skylta med sitt klubbhjärta, då kan man bara vara tyst istället.jsson skrev: ↑2025-05-30 19:02:34Du har sällan tid att ha ett "klubbhjärta" när du ska försöka ha en karriär som förhoppningsvis sträcker sig från åldern 16 till 36, minst.Rolv skrev: ↑2025-05-30 17:33:35Supporter och spelare tror jag kan se lite olika på om man är Djurgårdare eller.#10 skrev: ↑2025-05-30 17:19:16Bra spelare kan alltid vänta, dom sitter inte i skiten.Nypovich skrev: ↑2025-05-30 16:57:06Sen sa han själv att han gjorde det klart direkt och inte kunde vänta pga att han ville ha saker klart. Men folk tycker det är lättare att acceptera att Wiken är snål och att Borgman är en förrädare.Osten östlund skrev: ↑2025-05-30 16:53:03
Är ju ingen som vet. Men tror det var madhawk som spekulerade med sanny för ett tag sedan. Att Borgman inväntade DIF, har ju även lägenheten på Kungsholmen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
En tanke som slog mig är ju att vi gick ju för Borgman. frågan jag ställer mig nu är.....Vem blev det istället för Borgman?
Blev det Lindström istället?
Någonting säger mig att Lindström var på tapeten även om Borgman hade blivit klar?
Jeppe P är väl inte i samma liga som Borgman även om spelstilen kan påminna i vissa avseenden, men ändå känns det väl osannolikt att det blev han istället. Eller hade vi inte tagit Jeppe om Borgman kommit?
Laleggia är ju inte i närheten av samma spelartyp, honom ser jag som "istället för Holm".
Valtteri Pulli är väl den som är mest lik Borgman men frågan är om man erbjudit Pulli lika mycket som man erbjöd Borgman som säkert krävde en hög lön.
jag kanske övertänker detta det grövsta, MEN min tanke är " Var Pulli ett billigare alternativ på Borgmans plats nu när det inte blev Borgman och tog man därför in Petterson med en högre lön än det som var tänkt att spela på hans plats från början" ELLER har vi kvar löneutrymmet som var tänkt för Borgman kvar att spendera på en toppback utöver Lindström?
Det är ju såklart önsketänkande från min sida. Men jag får inte riktigt ihop pusslet. Det känns som Borgman - Holm blev Laleggia-JP-Pulli
Någonting säger mig att Lindström var på tapeten även om Borgman hade blivit klar?
Jeppe P är väl inte i samma liga som Borgman även om spelstilen kan påminna i vissa avseenden, men ändå känns det väl osannolikt att det blev han istället. Eller hade vi inte tagit Jeppe om Borgman kommit?
Laleggia är ju inte i närheten av samma spelartyp, honom ser jag som "istället för Holm".
Valtteri Pulli är väl den som är mest lik Borgman men frågan är om man erbjudit Pulli lika mycket som man erbjöd Borgman som säkert krävde en hög lön.
jag kanske övertänker detta det grövsta, MEN min tanke är " Var Pulli ett billigare alternativ på Borgmans plats nu när det inte blev Borgman och tog man därför in Petterson med en högre lön än det som var tänkt att spela på hans plats från början" ELLER har vi kvar löneutrymmet som var tänkt för Borgman kvar att spendera på en toppback utöver Lindström?
Det är ju såklart önsketänkande från min sida. Men jag får inte riktigt ihop pusslet. Det känns som Borgman - Holm blev Laleggia-JP-Pulli
Silly Season 2025/26
Det är väl inte skitknepigt att lista ut att det blev Pulli istället för Borgman?Knickedick skrev: ↑2025-05-31 13:54:35 En tanke som slog mig är ju att vi gick ju för Borgman. frågan jag ställer mig nu är.....Vem blev det istället för Borgman?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Frågan är ju om det blev till samma lön som vi erbjöd Borgman? Som ryktas ha 360k i HVdr111DIF skrev: ↑2025-05-31 14:32:14Det är väl inte skitknepigt att lista ut att det blev Pulli istället för Borgman?Knickedick skrev: ↑2025-05-31 13:54:35 En tanke som slog mig är ju att vi gick ju för Borgman. frågan jag ställer mig nu är.....Vem blev det istället för Borgman?
Silly Season 2025/26
Förutom drömmar om Bema är det tyst om forwards...
Kastar in ett par långa sillyskott;
-Hört från ett par håll nu (HN bl.a) att Jimmy Vesey kommer spela SHL 25/26... ja tack.
-Nämndes ngnstans att en av Norges tidigare talanger kanske landar i Europa,
Emilio Pettersen.. vet inte mycket om honom men Tradades från Calgary till Dallas förra året,
inga matcher i NHL men 5 säsonger i AHL och två VM. Bra ålder och uppsida/utvecklingspotential.
Vore en typisk Wiken-värvning IMHO men var går han in, ersätta Wagge ?
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -pettersen
Kastar in ett par långa sillyskott;
-Hört från ett par håll nu (HN bl.a) att Jimmy Vesey kommer spela SHL 25/26... ja tack.
-Nämndes ngnstans att en av Norges tidigare talanger kanske landar i Europa,
Emilio Pettersen.. vet inte mycket om honom men Tradades från Calgary till Dallas förra året,
inga matcher i NHL men 5 säsonger i AHL och två VM. Bra ålder och uppsida/utvecklingspotential.
Vore en typisk Wiken-värvning IMHO men var går han in, ersätta Wagge ?
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -pettersen