Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Själv hoppas jag man åtminstone testar Hammarlund under försäsongen, kan han fortsätta sitt spel från slutspelet och bygga vidare på det kan han bli en joker att få in.
Silly Season 2025/26
Hammarlund har inte det som krävs för SHL. Alldeles för osäker och för många dåliga beslut, dessutom långsam.
Under en period platsade han knappt i HA!
Silly Season 2025/26
- Remy Lebeau
Silly Season 2025/26
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Silly Season 2025/26
Om man vill bryta med Krogdahl så måste man ju bryta med Hammarlund och Ragnarsson också för de är ännu sämre.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-28 21:25:59 Max Krogdahl out enligt Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... x-krogdahl
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Alla räknar väl redan med Hammarlund ut. Sen är det väl inte så enkelt som "vem är sämre". Det handlar om vad dom sitter på för avtal, vem som kan tänka sig lämna och vem som kan locka andra intressenter.klintan85 skrev: ↑2025-05-28 22:00:04Om man vill bryta med Krogdahl så måste man ju bryta med Hammarlund och Ragnarsson också för de är ännu sämre.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-28 21:25:59 Max Krogdahl out enligt Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... x-krogdahl
Expert.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Om Hammarlund ska vara kvar får han öva passningar på blad varje dag fram till premiär. Alldeles för slarvig enligt mitt tycke.
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-28 19:21:59 Ska vi gissa på något liknande då?
LaLeggia-Lindström
Pulli-Pettersson
Sissons-Berg
Blixt-Ragnarsson
Krogdahl
Svårt med Ragnarsson, Blixt, Krogdahl och Hammarlund tycker jag.
Men min gissning är att sistnämnda kommer lämna. Antigen permanent eller lånas ut.
Får vi in LaLeggia-Lindström så tycker jag det ser spännande ut och absolut OK för en nykomling.
Edit. Tvåa på pucken men nästan identisk tanke. Ja jag tror också vi är klara men jag tror dock Wikegård kör vidare på bred trupp och låter en(1) gå, inte fler.
Silly Season 2025/26
Beredd att hålla med. Under hela slutspelet så var Hammarlund en av få riktigt jämna trygga backar. Egentligen bara Berg och Hävelid som var bättre. Sissons fladdrade. Blixt fladdrade. Krogdahl, Ragnarsson, Tychonick blev märkbart sämre.
Edvin gjorde i stort sett bara ett misstag och det kostade balja bakåt mot Zetterberg och Aik. I övrigt mr 100%.
-
Silly Season 2025/26
Manijock skrev: ↑2025-05-29 07:52:49Beredd att hålla med. Under hela slutspelet så var Hammarlund en av få riktigt jämna trygga backar. Egentligen bara Berg och Hävelid som var bättre. Sissons fladdrade. Blixt fladdrade. Krogdahl, Ragnarsson, Tychonick blev märkbart sämre.
Edvin gjorde i stort sett bara ett misstag och det kostade balja bakåt mot Zetterberg och Aik. I övrigt mr 100%.
Hockeynews analyserar.....
Tror att Wikegård har kvar i truppbygget.
- Vänsterforward/Center 1:a linan.
- Högerforward 2:a linan
- Center 3:e linan.
Förutsatt att slips, samt 2 backar till som ryktas klara kommer?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Är lite skeptisk till sådana här finska "landslagsspelare" utan några särskilda meriter som Pulli. Känns som fler floppar än lyckas. Winberg, Ikonen, Koivula, Tikka osv är bara några jag kom och tänka på från SHL 24/25.
Ylönen känns dock mycket intressant.
Silly Season 2025/26
Pulli är endast 24 och gjort 2 säsonger i finska landslaget, en säsong i ahl och en säsong i schweiz. Jättebra siffror från Schweiz, framförallt defensiva.Cykelpåköpet skrev: ↑2025-05-29 09:04:38 Är lite skeptisk till sådana här finska "landslagsspelare" utan några särskilda meriter som Pulli. Känns som fler floppar än lyckas. Winberg, Ikonen, Koivula, Tikka osv är bara några jag kom och tänka på från SHL 24/25.
Jag gillar åldern på värvningarna. Inga spelare som är på väg ned i karriäen och vill ha ett sista kontrakt.
Silly Season 2025/26
När Hammarlund kom till oss var han ju mycket bra och flera SHL klubbar visade intresse enligt uppgift. Mellanperioden har ju dock varit tämligen blek men när han fick chansen nu under slutspelet var det riktigt bra.Manijock skrev: ↑2025-05-29 07:52:49Beredd att hålla med. Under hela slutspelet så var Hammarlund en av få riktigt jämna trygga backar. Egentligen bara Berg och Hävelid som var bättre. Sissons fladdrade. Blixt fladdrade. Krogdahl, Ragnarsson, Tychonick blev märkbart sämre.
Känslan är att han har ngt stort i sig men det måste ju bevisas förstås.
-
Silly Season 2025/26
Vill ju till NHL!mb81 skrev: ↑2025-05-29 10:18:18Pulli är endast 24 och gjort 2 säsonger i finska landslaget, en säsong i ahl och en säsong i schweiz. Jättebra siffror från Schweiz, framförallt defensiva.Cykelpåköpet skrev: ↑2025-05-29 09:04:38 Är lite skeptisk till sådana här finska "landslagsspelare" utan några särskilda meriter som Pulli. Känns som fler floppar än lyckas. Winberg, Ikonen, Koivula, Tikka osv är bara några jag kom och tänka på från SHL 24/25.
Jag gillar åldern på värvningarna. Inga spelare som är på väg ned i karriäen och vill ha ett sista kontrakt.
HH nedan:
"Det är en back som är nästan två meter lång, så inte oväntat är det defensiven som är hans styrkor och under åren i Nordamerika är det av rapporter därifrån att döma så att han placerats i ett fack som just defensiv back. Men det går att ana att han har ambitionen att vara mer än så. Han får på många håll beröm för sin rörlighet och skridskoåkning, och när han slog igenom i Finland var han mer av en tvåvägsback som även kunde följa med i anfallen. Han ska även ha förmågan att styra spelet från blålinjen och ha ett tungt skott."
Silly Season 2025/26
Låter nästan som Ossi Väänänen.Osten östlund skrev: ↑2025-05-29 10:24:02 Vill ju till NHL!
HH nedan:
"Det är en back som är nästan två meter lång, så inte oväntat är det defensiven som är hans styrkor och under åren i Nordamerika är det av rapporter därifrån att döma så att han placerats i ett fack som just defensiv back. Men det går att ana att han har ambitionen att vara mer än så. Han får på många håll beröm för sin rörlighet och skridskoåkning, och när han slog igenom i Finland var han mer av en tvåvägsback som även kunde följa med i anfallen. Han ska även ha förmågan att styra spelet från blålinjen och ha ett tungt skott."
Avgå Jocke.