Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Galning1998

Landslagshockey

Inlägg av Galning1998 »

captcash skrev: 2025-05-27 06:47:44
B.I.B.A skrev: 2025-05-26 13:48:42
captcash skrev: 2025-05-26 07:46:42
B.I.B.A skrev: 2025-05-25 18:59:37
captcash skrev: 2025-05-25 16:47:01
Svårt att se det så, iallafall inget jag sa till min son när han fick sin första brons trofé i en pingis turnering... each to their own.
Är han elitidrottare?
Nej, spelar det roll? Är det bra mentalitet att om man inte är no1 är man skit? Jävligt få personer i världen som är nöjda med sina insatser då, antar du dominerar på ditt jobb iallafall, så grattis där!
Ja, det spelar roll. Om du är en av världens ledande nationer inom din sport så ska du ha ambitionen att vinna. Du når inte några guldmedaljer om du har inställingen att brons är en framgång. Tror du Kanada hade åkt hem från en turnering och känt "Nice, vi kom trea!"?

Jag fattar att det är stort för Danmark eller Lettland, men i Sverige förväntar jag mig lite mer jäkla vinnarmentalitet. Så himla trött på att folk gullar med landslaget när de inte levererar.

Och jag är inte professionell idrottare så vet inte vad mitt jobb har med saken att göra.
Gullar inte ett skit men för fan, komma på medaljplats i ett VM är HELT ok för ett land som Sverige, oavsett sport. Vägrar anse det som skit och spelarna som förlorare när de tar med sig en medalj hem. Initial besvikelse, sure, men även om ambitionerna är att vinna guld (trots vårt lilla land) är bronspeng ett helt OK resultat, alla dagar i veckan.
Räcker att man har en halvdålig match på denna nivå (som vi hade mot USA) så är guldet kört och det kan hända, det vet ALLA som spelat någon form av sport att även om du siktar på vinst hela tiden så är det lätt hänt att tappa en match här och där.

Nepp, det är fan inte skit, det är brons och inte skit. Vi är inte världsledande heller i hockey så att hamna bakom USA eller Kanada är inte ens orimligt.
Klart man kan förlora mot USA i en semi sånt händer. Det är sättet vi förlorar på som är oacceptabelt med en bättre trupp PÅ HEMMAPLAN!
Samhall måste lämna
B.I.B.A

Landslagshockey

Inlägg av B.I.B.A »

captcash skrev: 2025-05-27 06:47:44 Gullar inte ett skit men för fan, komma på medaljplats i ett VM är HELT ok för ett land som Sverige, oavsett sport. Vägrar anse det som skit och spelarna som förlorare när de tar med sig en medalj hem. Initial besvikelse, sure, men även om ambitionerna är att vinna guld (trots vårt lilla land) är bronspeng ett helt OK resultat, alla dagar i veckan.
Räcker att man har en halvdålig match på denna nivå (som vi hade mot USA) så är guldet kört och det kan hända, det vet ALLA som spelat någon form av sport att även om du siktar på vinst hela tiden så är det lätt hänt att tappa en match här och där.

Nepp, det är fan inte skit, det är brons och inte skit. Vi är inte världsledande heller i hockey så att hamna bakom USA eller Kanada är inte ens orimligt.
Gullar är precis vad du gör. Det är inte "Helt ok" att plocka en bronsmedalj då och då. Det finns typ fem lag som kan vinna den där turneringen. Finland och Tjeckien blandar och ger, USA vinner aldrig och Ryssland är inte ens med. Det enda riktiga hotet varje år är Kanada. Om man går in i en turnering där man på pappret är topp 2 eller 3 varenda år är det inte ok att ha inställningen att brons är bra nog. Det är förlorarmentalitet så det skriker om det. Som om Barcelona skulle fira att komma trea i La liga.

Nej, vi ska aldrig ha någon annan målbild än guld. Allt annat är ett misslyckande. Tills vi får in det i huvudet på spelare, ledare, media och publik så får vi nöja oss med att vara sämst när det gäller - och se sämre lag ta guldmedaljen rakt ur våra händer.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Landslagshockey

Inlägg av captcash »

B.I.B.A skrev: 2025-05-28 17:26:40
captcash skrev: 2025-05-27 06:47:44 Gullar inte ett skit men för fan, komma på medaljplats i ett VM är HELT ok för ett land som Sverige, oavsett sport. Vägrar anse det som skit och spelarna som förlorare när de tar med sig en medalj hem. Initial besvikelse, sure, men även om ambitionerna är att vinna guld (trots vårt lilla land) är bronspeng ett helt OK resultat, alla dagar i veckan.

Gullar är precis vad du gör. Det är inte "Helt ok" att plocka en bronsmedalj då och då. Det finns typ fem lag som kan vinna den där turneringen. Finland och Tjeckien blandar och ger, USA vinner aldrig och Ryssland är inte ens med. Det enda riktiga hotet varje år är Kanada. Om man går in i en turnering där man på pappret är topp 2 eller 3 varenda år är det inte ok att ha inställningen att brons är bra nog. Det är förlorarmentalitet så det skriker om det. Som om Barcelona skulle fira att komma trea i La liga.

Nej, vi ska aldrig ha någon annan målbild än guld. Allt annat är ett misslyckande. Tills vi får in det i huvudet på spelare, ledare, media och publik så får vi nöja oss med att vara sämst när det gäller - och se sämre lag ta guldmedaljen rakt ur våra händer.
1) Jag sa aldrig att vår målbild är att komma trea, lär dig läsa. Sa att vi går för vinst men en sämre insats mot USA och vips har vi iallafall brons.
2) Vi är inte världsledande i hockey även om du verkar tro det. Barca är ledande i sin liga, vi är långt efter Kanada, USA & Ryssland i hockey.
3) Har fortfarande svårt att se brons i ett Världsmästerskap som "förlorare".
4) Du gnäller med samma kvalitet som min 11åriga son, så nu lägger jag ner (precis som jag gör med honom ibland och låter honom "vinna").

Trevlig helg.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
B.I.B.A

Landslagshockey

Inlägg av B.I.B.A »

captcash skrev: 2025-05-28 18:20:09 1) Jag sa aldrig att vår målbild är att komma trea, lär dig läsa. Sa att vi går för vinst men en sämre insats mot USA och vips har vi iallafall brons.
2) Vi är inte världsledande i hockey även om du verkar tro det. Barca är ledande i sin liga, vi är långt efter Kanada, USA & Ryssland i hockey.
3) Har fortfarande svårt att se brons i ett Världsmästerskap som "förlorare".
4) Du gnäller med samma kvalitet som min 11åriga son, så nu lägger jag ner (precis som jag gör med honom ibland och låter honom "vinna").

Trevlig helg.
1. Hur kan du vara nöjd om du inte nått dina mål? Det finns inget "iallafall brons" för ett lag som är guldfavoriter. Det är precis det här gullandet jag pratar om. Om spelare och ledare har den mentaliteten kommer de aldrig kunna slå ett lag som gör allt för att vinna guld.
2. Vi är absolut ett av de världsledande lagen. Kanada är störst, absolut, men Ryssland och USA är inte större hockeynationer än Sverige. Ryssland deltar dessutom inte.
3. Är man nöjd med att förlora vinner man aldrig. Tror du Kanada dreglar av avund och önskar att de kom hem med ett brons?
4. Snyggt att erkänna att du inte ens kan argumentera mot ett barn.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
captcash

Landslagshockey

Inlägg av captcash »

blocked!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
B.I.B.A

Landslagshockey

Inlägg av B.I.B.A »

captcash skrev: 2025-05-28 19:29:09blocked!
Ååååh nej.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
captcash

Landslagshockey

Inlägg av captcash »

Kod: Markera allt

B.I.B.A som är på din lista över ignorerade användare, gjorde detta inlägg.
Visa detta inlägg.
Internet troll filter working as intended! :D
Skriv svar