Jag har inte lyssnat men bladet är inte direkt kända för bra ishockeysilly så.Knickedick skrev: ↑2025-05-27 12:11:33Som gav precis 0 och ingenting av något vi inte redan visste.
Förutom att Ros påstår att Kylington aldrig kommer spela för oss för att han skulle va gnagare?
Han spelade ju för oss som U16 och tog han det inte så hårt då så lär det väl vara än mindre hårt som vuxen?
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
29:- pix fattigare.....
Tomas Ros påstår bl a att:
- Borgman ville hit, men han hade ett högre lönekrav.
- Kylington, uteslutet. Pga råttkoppling.
- Hellberg o Lindström klara
- La Leggia, muntligt överens.
- Finns risk att Frondell/mini fimpem försvinner efter draften.
Wikegård frågade Kimby ifall han ville ha JP. Ja svarade han, samt ser att JP spelar mot dom bästa lagens forwards.
Just nu tippas vi, få spela negativt kval.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Stod det något om JJ´s testresultat på något fystest i den artikeln med? Såg någon rubrik om: (Josefsons otroliga test: ”Han har inte tappat nånting – ett fullblodsproffs”) i en betalartikel jag ej kunde läsa.Osten östlund skrev: ↑2025-05-27 12:16:5229:- pix fattigare.....
Wikegård frågade Kimby ifall han ville ha JP. Ja svarade han, samt ser att JP spelar mot dom bästa lagens forwards.
Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2025-05-27 12:24:02, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2025/26
Färjestad lånade ut honom till gnaget i typ 10 matcher, känns knappast som en deal breaker. Ros svamlar som vanligt.Knickedick skrev: ↑2025-05-27 12:11:33Som gav precis 0 och ingenting av något vi inte redan visste.
Förutom att Ros påstår att Kylington aldrig kommer spela för oss för att han skulle va gnagare?
Han spelade ju för oss som U16 och tog han det inte så hårt då så lär det väl vara än mindre hårt som vuxen?
Silly Season 2025/26
Danke, mycket väntade saker ändå, blir nog definitivt ett år när vi bara ska överleva så vi kan bygga vidare mot ett stabilt SHL lag inför nästkommande säsong!Osten östlund skrev: ↑2025-05-27 12:16:5229:- pix fattigare.....
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Silly Season 2025/26
Var ett program på 1 tim.Disciplinnämnden skrev: ↑2025-05-27 12:20:05Stod det något om JJ´s testresultat på något fystest i den artikeln med? Såg någon rubrik om: (Josefsons otroliga test: ”Han har inte tappat nånting – ett fullblodsproffs”) i en betalartikel jag ej kunde läsa.Osten östlund skrev: ↑2025-05-27 12:16:5229:- pix fattigare.....
JJ var bra på fysen. Men Kimby tonar ner det. Ett steg i taget. Skridskor i augusti, sen tar vi det därifrån typ...
Silly Season 2025/26
Minns Nardella som allt annat än en otrolig tvåvägsspelare när han var hos oss. Visserligen hade vi väl tveksam defensiv generellt.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-27 10:19:07Just den beskrivningen tycker jag passar mer på LaLeggia än Nardella dock. Nardella var en otrolig tvåvägsspelare sist han var hos oss - kanske bäst i ligan. Vet inte vilken nivå han håller nuförtiden dock.dr111DIF skrev: ↑2025-05-27 09:33:48Ja det blev nog LaLeggia där istället om ryktena stämmer. Lite mer tvåvägs också. Känner på mig att Wiken/Kimby inte gillar offensiva riskbackar som trampar lite ur ramarna defensivt.Knickedick skrev: ↑2025-05-27 09:02:36Då känns Laleggia som lite samma/lika fast till en billigare peng.klungspurt skrev: ↑2025-05-27 08:08:31 Vad är oddsen att få Nardellas namnteckning på ett kontrakt? Ett namn jag kan tänka mig att slänga in en slant på vid eventuell namngiven insamling.
Silly Season 2025/26
https://hockeynews.se/nyheter/kylington ... in-karriarBoven skrev: ↑2025-05-27 12:22:05Färjestad lånade ut honom till gnaget i typ 10 matcher, känns knappast som en deal breaker. Ros svamlar som vanligt.Knickedick skrev: ↑2025-05-27 12:11:33Som gav precis 0 och ingenting av något vi inte redan visste.
Här säger han själv att vi är hans första val i Sverige i princip så ja Ros sover ju som vanligt.
Silly Season 2025/26
Nu kanske jag inte ser träden för skogen är i vägen, men det enda han säger är,Svanken skrev: ↑2025-05-27 13:00:48https://hockeynews.se/nyheter/kylington ... in-karriarBoven skrev: ↑2025-05-27 12:22:05Färjestad lånade ut honom till gnaget i typ 10 matcher, känns knappast som en deal breaker. Ros svamlar som vanligt.Knickedick skrev: ↑2025-05-27 12:11:33Som gav precis 0 och ingenting av något vi inte redan visste.
Här säger han själv att vi är hans första val i Sverige i princip så ja Ros sover ju som vanligt.
"Men han vet redan hur han vill avsluta sin hockeybana.
– Det hade varit kul att spela ett eller två år till här hemma i Sverige innan man lägger av, säger Kylington till HockeyNews.se."
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Silly Season 2025/26
Lång artikel det där....Eriksson skrev: ↑2025-05-27 13:25:18
Nu kanske jag inte ser träden för skogen är i vägen, men det enda han säger är,
"Men han vet redan hur han vill avsluta sin hockeybana.
– Det hade varit kul att spela ett eller två år till här hemma i Sverige innan man lägger av, säger Kylington till HockeyNews.se."
"Färjestad och Djurgården ligger honom varmt om hjärtat. Men om man måste välja nån gång…
– Jag är från Stockholm och man har många vänner här inom Stockholmsdistriket som spelar. Nu Marcus Krüger för Djurgården och det är kul att se honom försöka hjälpa upp Djurgården. Jag har stora förhoppningar om dem. Det är kul att se bra spelare som har haft bra karriärer vänder hem och ger tillbaka till svensk hockey, säger Oliver Kylington."
Silly Season 2025/26
Tror ni att det kommer presenteras något nyförvärv ikväll?
-
Silly Season 2025/26
JP gick under radarn.... forwards behövs ju så?
Men Holm kanske? Hade varit kul om man bombade in Bemström!
AHL killarna spelar ju fortfarande, La Leggia är ju inte avtackad ( får kolla HVs hemsida runt 18 ).
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-05-27 14:40:53, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2025/26
Nej för enligt den skiten är Ragnarsson en bättre defensiv back än typ Berg....mb81 skrev: ↑2025-05-27 10:31:22LaLeggia är väl en klassisk offensiv back om man nu ska kategorisera. En av seriens bästa offensivt men sämre defensivt om man ska tro underliggande statistik vilket du inte vill göra gissar jag.Manijock skrev: ↑2025-05-27 10:26:06Laleggia är också en tvåvägsback. Vet inte vad snacket om att han skulle vara ren offensiv kommer ifrån.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-27 10:19:07Just den beskrivningen tycker jag passar mer på LaLeggia än Nardella dock. Nardella var en otrolig tvåvägsspelare sist han var hos oss - kanske bäst i ligan. Vet inte vilken nivå han håller nuförtiden dock.dr111DIF skrev: ↑2025-05-27 09:33:48Ja det blev nog LaLeggia där istället om ryktena stämmer. Lite mer tvåvägs också. Känner på mig att Wiken/Kimby inte gillar offensiva riskbackar som trampar lite ur ramarna defensivt.Knickedick skrev: ↑2025-05-27 09:02:36
Då känns Laleggia som lite samma/lika fast till en billigare peng.![]()
Silly Season 2025/26
Rätta mig om jag har fel men presenterade vi inte JP samtidigt som han tackades av? Gör det någon skillnad att LaLeggia har utgående kanske?Osten östlund skrev: ↑2025-05-27 14:38:16JP gick under radarn.... forwards behövs ju så?
AHL killarna spelar ju fortfarande, La Leggia är ju inte avtackad ( får kolla HVs hemsida runt 18 ).
-
Silly Season 2025/26
Ingen expert. Men JP bröt väll sitt kontrakt, tackades av typ 1 tim. Innan vi presenterade.DJUU1891 skrev: ↑2025-05-27 14:43:10Rätta mig om jag har fel men presenterade vi inte JP samtidigt som han tackades av? Gör det någon skillnad att LaLeggia har utgående kanske?Osten östlund skrev: ↑2025-05-27 14:38:16JP gick under radarn.... forwards behövs ju så?
LaLeggia är ju kvar på HVs trupp sida, märkligt att dom inta tackat av? Känns som dom har ekomin, att hålla hemsidan hyfsat uppdaterad?
https://www.hv71.se/team/3db0-3db09jXTE ... hv71/squad