Känns som att det är svårare att få in trygghet på back och målvaktssidan. Så länge man har en bra defensiv så löser sig oftast offensiven, även om det kan bli ”tråkig” hockey.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Håller med. Hittills har vi ju bara hört lösa rykten om större namn, så långt kvar innan vi har en bättre defensiv som håller SHL-klass.
Samma sak med offensiven där det verkligen också behövs fyllas på, oroväckande att det inte ens finns lösa rykten.
Silly Season 2025/26
Jag har inga kontakter,men jag tror att wiken väntar med forwards tills alla ligor är slutspelade.Det blir troligtvis många utländska spelare in.För som det varit i både shl och ha sista åren,så har utländska spelare toppat skytteligorna.
Silly Season 2025/26
Trolleri-trollera?vincent1891 skrev: ↑2025-05-24 21:49:13 Linden Vey (Fribourg) och Philippe Maillet (Ambri-Piotta) är två centrar i Schweiz som inte verkar få förlängt, första har flera år bakom sig i KHL med bra säsonger och lämnade under säsongen för Fribourg, vilket verkar vara ett signum för honom, flera flyttar senaste åren.
Maillet har flera bra säsonger i AHL, två säsonger i KHL och nu senast en säsong i NL, 38 poäng på 43 matcher. Tycker Maillet känns som en bra förstacenter om inte för dyr.
Slänger fram Robin Press, Fredrik Claesson och Johan Mattsson! Starka pjäser med djurgårdsanknytning som gjort det bra i KHL på sistone!

Silly Season 2025/26
Har inget emot JP om det är ersättare/uppgradering för en av de vi har på kontrakt, alltså bye både Hammarn och Krogdahl. Samt att det är rimlig peng och han inte ses som en ledande toppback. Tror t.ex att både Sissons och Berg potentiellt är bättre backar.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-24 17:50:10Wikegård upprepar sitt mönster och startar med en svag backsida. Arvid Bergström, Elias Degnell, Adrian Carnebo ut,Mattias Hävelid, August Berg, Max Krogdahl in under säsong.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-24 16:51:07 Tror man ser det som en möjlighet att fynda lite grann då Rögle är villiga att äta en del av lönen och därmed frigöra mer pengar till toppspelare.
NY - Lindström
LaLeggia - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge - Blixt
Skillnaden denna gång att det inte finns en enkel högre hylla att plocka från för att lösa problemen. Dessutom en ännu svagare forwardssida, ett problem vi inte hade sist.
JP är första spiken i kvalkistan. Jag förväntar mig en kofot av rang nu, helst flera.
3st topp och JP + Sissons, Berg, Blixt, Ragge tror jag blir bra. Finns ju utrymme då att ta in en back till om något riktigt fett kommer på marknaden.
Silly Season 2025/26
Skulle Holm gå i stupet pga kontraktslängd (han är ändå 34 tills säsongstart) så är nog Maxime Lajoie ett intressant alternativ
- Lee Harvey Oswald
Silly Season 2025/26
Fortsatt trygg med att vi inte bygger ett lag ur sett ur ett Fansperspektiv.
Jesper i ett 3:e backbar luktar mittenlag i SHL, iaf för mig
Vissa pratar redan om kval, jösses, är imponerad att ni hänger i och orkar, kämpa!
Att lägga en stor summa på AJF som offensiv spets vore naivt, jag avvaktar och tänker att vi kommer landa med något bättre i sommar
Vissa pratar redan om kval, jösses, är imponerad att ni hänger i och orkar, kämpa!
Att lägga en stor summa på AJF som offensiv spets vore naivt, jag avvaktar och tänker att vi kommer landa med något bättre i sommar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Silly Season 2025/26
Kul när du är den positiva i rummet! Tycker det ser lovande ut när man lägger pusslet med rykten och klara in.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-05-25 14:42:49 Fortsatt trygg med att vi inte bygger ett lag ur sett ur ett Fansperspektiv.
Det som oroar mig mest är nog att vi kommer sakna en toppkedja i en månad mitt i säsongen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Eklund och Frondell spelar väl förmodligen på SHL-rookiekontrakt?
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Jag har inget emot JP om han ska in som 5-6-back. Men han verkar hittills räknas in på topp 4. Lindström etta, LaLeggia tvåa.diftobbe89 skrev: ↑2025-05-24 20:27:32Men lugna dig. Backsidan ser ju lovande ut, vi är nykomlingar och har redan landat namn som LaLeggia och Lindström, Sissons blir sjukt intressant som en 3-4, jag ser egentligen inga hinder för att han kan vara en toppback även i SHL. Svårbedömd. Det var inte längesen JP var uttagen i landslaget, var en eftertraktad back och marknadsvärdet steg och fick en hög lön i Rögle, där gick det mindre bra men det har handlat om en säsong? Innan dess stabil och nu vänder han hem, har han inte skyhög lön ser jag verkligen inte hur man kan kritisera den värvningen. Befängt att sätta honom i samma fack som Ragge och Blixt som någon gjorde, bara för att dom har liknande spelstil. Jeppe är också en extrem kravställare och har samlat på sig mycket rutin och erfarenhet av ligan vilket ger honom trovärdighet och respekt när han tar ton. Underskatta inte yttre omständigheter. Gillar att Wiken fortsätter bygga med starka defensiva pjäser, med en stabil keeper längst bak. Inga invändningar alls på defensiven såhär långt. Bra fördelning av leftare/rightare också vilket alltid är en fördel även om det inte är avgörande.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-24 17:50:10Wikegård upprepar sitt mönster och startar med en svag backsida. Arvid Bergström, Elias Degnell, Adrian Carnebo ut,Mattias Hävelid, August Berg, Max Krogdahl in under säsong.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-24 16:51:07 Tror man ser det som en möjlighet att fynda lite grann då Rögle är villiga att äta en del av lönen och därmed frigöra mer pengar till toppspelare.
NY - Lindström
LaLeggia - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge - Blixt
Skillnaden denna gång att det inte finns en enkel högre hylla att plocka från för att lösa problemen. Dessutom en ännu svagare forwardssida, ett problem vi inte hade sist.
JP är första spiken i kvalkistan. Jag förväntar mig en kofot av rang nu, helst flera.
Framåt däremot. Låt se vad vi hittar där, men efter en såhär solid säsong kan jag omöjligt kritisera Wiken redan nu, litar på hans tänk och process tills motsatsen bevisas.
Vi behöver en toppback till. Men för att det ska hända måste två, helst tre av Hammarlund, Krogdahl, Ragge, Blixt kapas vilket känns magstarkt även för Wikegård. Hammarn och Max ligger sämst till, men även Blixt och Ragge kan komma att få problem i SHL.
Om vi kapar några, fine. Så länge JP inte är tänkt som topp 4.
Vi får inte en JP från 2018 vilket många verkar glömma Han är mycket sämre än när han lämnade. Vi minns honom i hans prime, men han var petad av en anledning förra säsongen.
Men med tanke på att Berg sannolikt missar ca 25 av matcherna sett till historiken är det väl bra med djupet I guess.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-05-25 18:58:12, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
-
Silly Season 2025/26
Vad betalar vi för JP?
Har Kruger 160k/mån
Klasen 150??
Har Kruger 160k/mån
Klasen 150??
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Nja. Dom förlängde ju förra säsongen så tror dom har mer marknadsmässiga avtal.Knickedick skrev: ↑2025-05-25 15:30:38 Eklund och Frondell spelar väl förmodligen på SHL-rookiekontrakt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Dom räknas ju dock fortfarande som rookies. Så om jag inte är helt ute och cyklar så tjänar dom som en också? Väldigt fördelaktigt för Djurgården som klubb med andra ord.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-25 19:49:32Nja. Dom förlängde ju förra säsongen så tror dom har mer marknadsmässiga avtal.Knickedick skrev: ↑2025-05-25 15:30:38 Eklund och Frondell spelar väl förmodligen på SHL-rookiekontrakt?
-
Silly Season 2025/26
Det gjorde dom, det stämmer. Frågan är väl vad som skrevs. Men en annan fråga är ju hur det funkar vid NHL-kontrakt och utlåning tillbaka? Står NHL-klubb för hela lönen då eller tar vi en del av lönen?Jim Morrison skrev: ↑2025-05-25 19:49:32Nja. Dom förlängde ju förra säsongen så tror dom har mer marknadsmässiga avtal.Knickedick skrev: ↑2025-05-25 15:30:38 Eklund och Frondell spelar väl förmodligen på SHL-rookiekontrakt?
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Slog mig: Om rykterna LaLeggia och Lindström stämmer så har Wiken värvat två backar som sänkt oss. Lindström krossade våra gulddrömmar 2019 och LaLeggia skickade oss ur SHL några år senare.
Blir Greger Artursson och David Petrasek anställda som assisterande tränare tro?

Blir Greger Artursson och David Petrasek anställda som assisterande tränare tro?
Säg den glädje som varar