Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Olon skrev: 2025-05-23 20:59:05
Remy Lebeau skrev: 2025-05-23 20:35:47
Olon skrev: 2025-05-23 19:47:35
Remy Lebeau skrev: 2025-05-23 13:37:28
Olon skrev: 2025-05-23 13:07:48

Nej, Marcus var extremt tydlig mot DIF att han endast ville skriva ett år och sen ta sig vidare till större ligor, men blev övertygad av Jocke Eriksson att skriva tre år med klausul istället för att ge lite positiva signaler till fans. Alla runtomkring laget visste att han egentligen bara skulle spela en säsong, men han gick med på det för att han ändå inte tänkte spela för något annat lag i Sverige.

Sen har jag svårt att förstå hur jävla upprörd folk kan bli över att han inte ställde upp på en intervju. Fattar inte vad som skulle bli bättre om han stod och sa att han sög? Men folk här inne har ju klagat på att vissa spelare inte ser tillräckligt glada ut efter en seger, så man borde väl inte vara förvånad.
Löjligt jämförelse med att se glad ut vid en seger. Lite skillnad på att spela ur en klubb ur högsta serien och se till att folk blir av med jobben, kontra gnälla på folks kroppsspråk vid seger.

Det handlar om att man som lagkapten är ansiktet utåt gentemot fans och media. Han var inte tvingad och bli lagkapten och vart det mot sin vilja. Han var affischnamnet utåt och spelade ner oss i Allsvenskan och bara drog utan ett ord.
Så fick istället Ludde stå och bli pepprad av alla journalister som ville ha svar och ställa frågor.

Som sagt extremt osympatiskt och oskönt beteende av Sörensen där.
Var jämförde jag det? Öva på läsförståelsen lite innan du skriker sig röd i ansiktet.

Jag ifrågasatte varför folk lägger sådan vikt vid en intervju efter en degradering. För mig gör det då ingen skillnad, jag känner inte "Synd att vi åkte ur SHL, men som tur var tog vår lagkapten en intervju där han förklarade att det var trist att det gick åt helvete, så då känns ändå allt bra!". Kunde verkligen inte bry mig mindre. Alla fattar väl att han var helt jävla förstörd efter 0-4 mot Timrå.

Men det är väl så i hela samhället numera. Det är viktigare vad folk säger än hur man presterar. Folk gör karriär utan att bidra ett skit bara för att man kan "spela spelet" bland chefer. Då föredrar då jag Sörensen som ensam var nära att rädda hela DIF:s säsong jämfört med valfri sopa som står i en intervju och beklagar sig.
Ja det är synd att folk ställer krav på en lagkapten i ett professionellt ishockeylag när det drabbar väldigt många människor.
Jobbigt och ta ansvar gentemot fans och media helt enkelt.

Borde väl inte bli förvånad med tanke på din ”det var bättre förr” kommentar egentligen. Men ja vi är alla olika som sagt.
Vad hade blivit bättre om han hade tagit en intervju efter slutsignalen mot Timrå, tycker du?
Mest att det i stort sett står i arbetsbeskrivningen, att vara ett ansikte utåt och företräda föreningen. Sen vad som vara rätt eller fel är väl personligt.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2025/26

Inlägg av Remy Lebeau »

Olon skrev: 2025-05-23 13:07:48

Nej, Marcus var extremt tydlig mot DIF att han endast ville skriva ett år och sen ta sig vidare till större ligor, men blev övertygad av Jocke Eriksson att skriva tre år med klausul istället för att ge lite positiva signaler till fans. Alla runtomkring laget visste att han egentligen bara skulle spela en säsong, men han gick med på det för att han ändå inte tänkte spela för något annat lag i Sverige.

Sen har jag svårt att förstå hur jävla upprörd folk kan bli över att han inte ställde upp på en intervju. Fattar inte vad som skulle bli bättre om han stod och sa att han sög? Men folk här inne har ju klagat på att vissa spelare inte ser tillräckligt glada ut efter en seger, så man borde väl inte vara förvånad.
Löjligt jämförelse med att se glad ut vid en seger. Lite skillnad på att spela ur en klubb ur högsta serien och se till att folk blir av med jobben, kontra gnälla på folks kroppsspråk vid seger.

Det handlar om att man som lagkapten är ansiktet utåt gentemot fans och media. Han var inte tvingad och bli lagkapten och vart det mot sin vilja. Han var affischnamnet utåt och spelade ner oss i Allsvenskan och bara drog utan ett ord.
Så fick istället Ludde stå och bli pepprad av alla journalister som ville ha svar och ställa frågor.

Var jämförde jag det? Öva på läsförståelsen lite innan du skriker sig röd i ansiktet.

Jag ifrågasatte varför folk lägger sådan vikt vid en intervju efter en degradering. För mig gör det då ingen skillnad, jag känner inte "Synd att vi åkte ur SHL, men som tur var tog vår lagkapten en intervju där han förklarade att det var trist att det gick åt helvete, så då känns ändå allt bra!". Kunde verkligen inte bry mig mindre. Alla fattar väl att han var helt jävla förstörd efter 0-4 mot Timrå.

Men det är väl så i hela samhället numera. Det är viktigare vad folk säger än hur man presterar. Folk gör karriär utan att bidra ett skit bara för att man kan "spela spelet" bland chefer. Då föredrar då jag Sörensen som ensam var nära att rädda hela DIF:s säsong jämfört med valfri sopa som står i en intervju och beklagar sig.
Ja det är synd att folk ställer krav på en lagkapten i ett professionellt ishockeylag när det drabbar väldigt många människor.

Borde väl inte bli förvånad med tanke på din ”det var bättre förr” kommentar egentligen. Men ja vi är alla olika som sagt.
Vad hade blivit bättre om han hade tagit en intervju efter slutsignalen mot Timrå, tycker du?
Vad är det som är svårt och förstå att det är en del av jobbet när man väljer att vara lagkapten?
Man är ansiktet utåt och ska bemöta fans, media och sponsorer, inte svårare än så. Det Marcus gjorde var att fly från sitt ansvar gentemot fans, sponsorer och media och skickade istället fram Ludde i den skottlinjen.

Förstår att det verkar läskigt för dig med kravställning och att man ska göra det man får väldigt bra betalt för att göra.
Inte slänga över det på andra så fort det blir lite tufft, men det kanske du gör privat och inte tycker är konstigt, vem vet.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

Joey LaLeggia, nån som har koll på honom. Vad är egentligen haken, snubben har gjort otroligt många poäng i SHL, har relativt korta kontrakt med olika lag, och vi verkar vara första alternativet för honom?
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Rutger skrev: 2025-05-23 21:38:26 Joey LaLeggia, nån som har koll på honom. Vad är egentligen haken, snubben har gjort otroligt många poäng i SHL, har relativt korta kontrakt med olika lag, och vi verkar vara första alternativet för honom?
Han har alltid följt Nubben, men inför denna säsong fick Nubben ärva 9 backar av Kimmo Kapanen när han hastigt lämnade Timrå och då valde Nubben att ge det Sista feta kontraktet till sin svärson Marcus Hardegård istället.

Resterande lag har rätt fullt på toppbackar, så han får en roll han vill ha här och förmodligen en bra slant. Men inget är ju bekräftat och klart.
Men jag skulle inte bli förvånad om vi ser honom i ett lag som har Nubben som GM i framtiden.
Olon

Silly Season 2025/26

Inlägg av Olon »

Remy Lebeau skrev: 2025-05-23 21:37:50

Vad är det som är svårt och förstå att det är en del av jobbet när man väljer att vara lagkapten?
Man är ansiktet utåt och ska bemöta fans, media och sponsorer, inte svårare än så. Det Marcus gjorde var att fly från sitt ansvar gentemot fans, sponsorer och media och skickade istället fram Ludde i den skottlinjen.

Förstår att det verkar läskigt för dig med kravställning och att man ska göra det man får väldigt bra betalt för att göra.
Inte slänga över det på andra så fort det blir lite tufft, men det kanske du gör privat och inte tycker är konstigt, vem vet.
Min kravställning på den bäst betalda hockeyspelaren i DIF är att han ska vara bäst på isen, vilket han utan tvekan var den säsongen. Inte att han ska "ta sitt ansvar" gentemot fans. Tvivlar på att någon supporter hade fått någon tröst när vi degraderades bara för att han skulle tagit en intervju. Men du kanske hellre betalar för en dålig hockeyspelare som tar sitt ansvar i media så fort tillfälle ges. Det verkar vara kravställning i din värld.

Låt gå att han inte borde varit kapten, men att han - som en del tycker - inte skulle vara välkommen tillbaka på grund av det är störtlöjligt.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Dom få ggr man sett LHC, så har han petat in ngn puck. Inget kontrakt nu. Samt verkar göra det bra i VM. En gubbe för top 6?

Patrick Russell

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... ck-russell
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2025-05-24 07:44:22 Dom få ggr man sett LHC, så har han petat in ngn puck. Inget kontrakt nu. Samt verkar göra det bra i VM. En gubbe för top 6?

Patrick Russell

Fel ålder och inte tillräckligt bra säger jag. Då hade Woods eller TK varit bättre.
Whidah

Silly Season 2025/26

Inlägg av Whidah »

Både hammarlund och hampus larsson har borttagna bilder på lineup på hemsidan. Säkert avslutade avtal där.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2025-05-24 08:31:28
Osten östlund skrev: 2025-05-24 07:44:22 Dom få ggr man sett LHC, så har han petat in ngn puck. Inget kontrakt nu. Samt verkar göra det bra i VM. En gubbe för top 6?

Patrick Russell

Fel ålder och inte tillräckligt bra säger jag. Då hade Woods eller TK varit bättre.
Säg att det är 4 forwards som ska in. Nån som spelat tidigare i Europa vill säker Wiken ha?

Har HV ngn vi skulle kunna plocka mer, måste väll försöka bli av med lite spelare.
Felix.32

Silly Season 2025/26

Inlägg av Felix.32 »

Diffensilly skriver på X att hammarlund mest troligt lämnar
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2025-05-24 09:01:47
dr111DIF skrev: 2025-05-24 08:31:28

Patrick Russell

Säg att det är 4 forwards som ska in. Nån som spelat tidigare i Europa vill säker Wiken ha?

Har HV ngn vi skulle kunna plocka mer, måste väll försöka bli av med lite spelare.
Jag tror inte vi i nuläget ska fylla på med underpresterare från LHC till vår förstakedja. Lite tålamod får vi ha.

Stod vi över Woods kan jag inte se varför vi skulle betala rätt dyr lön för Russel.
Senast redigerad av dr111DIF den 2025-05-24 09:28:29, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK

Silly Season 2025/26

Inlägg av EspenK »

Whidah skrev: 2025-05-24 08:58:52 Både hammarlund och hampus larsson har borttagna bilder på lineup på hemsidan. Säkert avslutade avtal där.
Rimligt.

Sen var Hammarn grym i slutspelet så borde kunna få kontrakt i HA med topplag.

Blixt kommer nog klara att ta steget. Ragge är jag lite mer osäker på.

Gissningsvis:
La leggia- Lindström
Scissons-Holm
Berg- Bilxt
Ragge

Helt ok backsida ändå.
EspenK

Silly Season 2025/26

Inlägg av EspenK »

Fw är ju väldigt osäkert. Behöver 4 spets in. Då kan vi spela med två kedjor som kan producera på SHl nivå.
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

EspenK skrev: 2025-05-24 09:28:23
Whidah skrev: 2025-05-24 08:58:52 Både hammarlund och hampus larsson har borttagna bilder på lineup på hemsidan. Säkert avslutade avtal där.
Rimligt.

Gissningsvis:
La leggia- Lindström
Scissons-Holm
Berg- Bilxt
Ragge

Helt ok backsida ändå.
La leggia spelade i andra kedjan i HV. Tror vi är ute efter något bättre i första kedjan. Holm vill säkert spela topp 2 kedja, frågan om han håller för det plus att vi troligen behöver fler rightare. I så fall följande:

X - Lindström
La leggia - Holm
Scissons - Blixt

Berg, Ragge
Senast redigerad av Rutger den 2025-05-24 09:55:12, redigerad totalt 1 gånger.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Rutger skrev: 2025-05-24 09:49:38
EspenK skrev: 2025-05-24 09:28:23
Rimligt.

Gissningsvis:
La leggia- Lindström
Scissons-Holm
Berg- Bilxt
Ragge

Helt ok backsida ändå.
La leggia spelade i andra kedjan i HV. Tror vi är ute efter något bättre i första kedjan. Holm vill säkert spela topp 2 kedja, frågan om han håller för det plus att vi troligen behöver fler rightare. I så fall följande:

X - Lindström
La leggia - Holm
Scissons - Blixt

Berg, Ragge
Hur är tanken kring leftare ska spela med rightare?

I den här uppställningen har vi en rightare och det är Lindström som ju borde spela med en leftare.
Om Holm kommer då kommer nog en av honom och Laleggia spela i första backpar. Men då borde även en Rightare till komma in. Därför undrar jag om det kommer någon Holm eller om det blir en rightare istället för honom.
Skriv svar