Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BigJ

Silly Season 2025/26

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2025-05-23 12:32:41 Ganska säker på att vi kommer ångra oss i slutändan angående Dick. Han hade lirat i en andraline även i SHL och hamnat i toppen av poängligan precis som vanligt.

Helvete vad jag kommer sakna honom. För helvete Wiken, tänk om.....

Kul sen när vi spetsar truppen med resterna som ingen annan(resten av SHL och toppen i HA) vill ha.
Japp, tragiskt med Dick. Wikegård säger att han återigen vill ha en bred trupp och då kan jag tycka att det är självklart med Dick även om det kan bli en del frånvaro pga av slitningar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2025/26

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev: 2025-05-23 12:32:41 Ganska säker på att vi kommer ångra oss i slutändan angående Dick. Han hade lirat i en andraline även i SHL och hamnat i toppen av poängligan precis som vanligt.

Kul sen när vi spetsar truppen med resterna som ingen annan(resten av SHL och toppen i HA) vill ha.
Ganska säker på att vi gjort rätt val

Dick ska ha ett jättestort tack för sin avslutande säsong hos oss, och ja, Dick kommer man alltid sakna.
Men tempomässigt blev det tydligt att hans tak nog var HA, tror det skulle bli kämpigt att hänga med i SHL.
Så, detta blev nog ett värdigt avslut för Dick, tror även han själv kan summera det så med lite distans

Litar på Wikegård tills motsatsen bevisas, njuter fortfarande av avancemanget, bara för att jag kan... :)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Difsky

Silly Season 2025/26

Inlägg av Difsky »

Difjs skrev: 2025-05-23 11:29:40 Drake Caggiula fortsätter i Nordamerika enligt Madhawks Sillyrum
Den sög ju
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2025/26

Inlägg av Doyle 1 »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share

Djurgårdens lagbygge för SHL börjar ta fram.
Nu är man muntligt överens med Joey LaLeggia om ett avtal.
Backen gjorde över en poäng per match i HV71:s negativa kval i våras.
vincent1891

Silly Season 2025/26

Inlägg av vincent1891 »

Doyle 1 skrev: 2025-05-23 13:29:45 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share

105 poäng på 170 matcher totalt i Rögle, Timrå och senast HV71. Jag har ingen vidare koll på Laleggia men då måste han ses som en offensiv back? Kanske in i samma backpar med Gustav Lindström för stabilitet. Så får antingen Sissons eller någon ny ta plats bredvid Holm?

Laleggia - Lindström
Holm - Sissons/ny
Blixt - Berg
Extra: Ragge
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2025/26

Inlägg av Remy Lebeau »

Olon skrev: 2025-05-23 13:07:48
Remy Lebeau skrev: 2025-05-23 09:59:07
Nypovich skrev: 2025-05-23 09:28:10
Jim Morrison skrev: 2025-05-23 09:24:23
Remy Lebeau skrev: 2025-05-23 09:17:06

Njae han skrev ju på flerårigt avtal med oss som han bröt i förtid, när vi hade en usel säsong.
Har slagit sig för bröstet att han är Djurgårdare vid många tillfällen men drog direkt utan ett ord.

Knappast en spelare och hålla i när det blåser i en förening som Djurgården.

Men vi är alla olika.
Jag tror att Marcus var klar för Schweiz oavsett om vi hade blivit kvar eller inte. Har för mig att det fanns en klausul som nyttjades och hade nyttjats ändå.
Nej han bröt inte med oss.. Han hade ett kontrakt, med klausul, lika många andra har. Han hade meddelat föreningen att hans ambition varit att nyttja den. Tänker att man bör veta vad som gällde innan man spyr galla över honom. Där av var hanteringen efterår det man kunde reagera på.
Han bröt kontraktet/utnyttjade klausulen i Februari när vi låg sist i tabellen. Vart ju väldigt omskrivet med tanke på vår situation där och då. https://www.gotteron.ch/fr/News/2022-02 ... -saison-pr

Lagkapten.
”Djurgårdare”.
Gjorde klart med Schweiz mitt under brinnande slutskede på säsongen.
Usel när det väl gällde i kvalmatcherna.
Drog utan ett ord när vi åkte ut och la över allt ansvar på Ludde som var ny i laget.

Det vittnar om en ganska oskön människa enligt mig.
Men vi är alla olika och tycker olika som sagt.

Sen har jag svårt att förstå hur jävla upprörd folk kan bli över att han inte ställde upp på en intervju. Fattar inte vad som skulle bli bättre om han stod och sa att han sög? Men folk här inne har ju klagat på att vissa spelare inte ser tillräckligt glada ut efter en seger, så man borde väl inte vara förvånad.
Löjligt jämförelse med att se glad ut vid en seger. Lite skillnad på att spela ur en klubb ur högsta serien och se till att folk blir av med jobben, kontra gnälla på folks kroppsspråk vid seger.

Det handlar om att man som lagkapten är ansiktet utåt gentemot fans och media. Han var inte tvingad och bli lagkapten och vart det mot sin vilja. Han var affischnamnet utåt och spelade ner oss i Allsvenskan och bara drog utan ett ord.
Så fick istället Ludde stå och bli pepprad av alla journalister som ville ha svar och ställa frågor.

Som sagt extremt osympatiskt och oskönt beteende av Sörensen där.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

vincent1891 skrev: 2025-05-23 13:37:15
Doyle 1 skrev: 2025-05-23 13:29:45 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share

105 poäng på 170 matcher totalt i Rögle, Timrå och senast HV71. Jag har ingen vidare koll på Laleggia men då måste han ses som en offensiv back? Kanske in i samma backpar med Gustav Lindström för stabilitet. Så får antingen Sissons eller någon ny ta plats bredvid Holm?

Laleggia - Lindström
Holm - Sissons/ny
Blixt - Berg
Extra: Ragge
Stabil över flera säsonger i olika lag säger ändå något. Backbesättningen ovan skulle vara fin att börja med.
Difjs

Silly Season 2025/26

Inlägg av Difjs »

Laleggia känns bra på förhand! Beprövat kort ändå
Rolv

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rolv »

Vemodigt att se bild på JFL i en Brynäskläder. Säger ingenting om det var rött eller fel att nobba honom då jag inte vet vad som erbjöds/krävdes. Men jag gillade honom skarpt när han var här senast. Kändes dessutom som en ”Djurgårdare”.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

Har vi våra topp 2 backar klara där med en leftare och en rightare i LaLeggia och Lindström, känns fint på förhand.
Spela fult
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Då borde det väll komma en avtackning ifrån sekten snart. Fortfarande kvar i truppen.

https://www.hv71.se/team/3db0-3db09jXTE ... hv71/squad

Bra att Colby får en kompis med.
Praljak

Silly Season 2025/26

Inlägg av Praljak »

Olon skrev: 2025-05-23 13:07:48
Remy Lebeau skrev: 2025-05-23 09:59:07
Nypovich skrev: 2025-05-23 09:28:10
Jim Morrison skrev: 2025-05-23 09:24:23
Remy Lebeau skrev: 2025-05-23 09:17:06

Njae han skrev ju på flerårigt avtal med oss som han bröt i förtid, när vi hade en usel säsong.
Har slagit sig för bröstet att han är Djurgårdare vid många tillfällen men drog direkt utan ett ord.

Knappast en spelare och hålla i när det blåser i en förening som Djurgården.

Men vi är alla olika.
Jag tror att Marcus var klar för Schweiz oavsett om vi hade blivit kvar eller inte. Har för mig att det fanns en klausul som nyttjades och hade nyttjats ändå.
Nej han bröt inte med oss.. Han hade ett kontrakt, med klausul, lika många andra har. Han hade meddelat föreningen att hans ambition varit att nyttja den. Tänker att man bör veta vad som gällde innan man spyr galla över honom. Där av var hanteringen efterår det man kunde reagera på.
Han bröt kontraktet/utnyttjade klausulen i Februari när vi låg sist i tabellen. Vart ju väldigt omskrivet med tanke på vår situation där och då. https://www.gotteron.ch/fr/News/2022-02 ... -saison-pr

Lagkapten.
”Djurgårdare”.
Gjorde klart med Schweiz mitt under brinnande slutskede på säsongen.
Usel när det väl gällde i kvalmatcherna.
Drog utan ett ord när vi åkte ut och la över allt ansvar på Ludde som var ny i laget.

Det vittnar om en ganska oskön människa enligt mig.
Men vi är alla olika och tycker olika som sagt.
Nej, Marcus var extremt tydlig mot DIF att han endast ville skriva ett år och sen ta sig vidare till större ligor, men blev övertygad av Jocke Eriksson att skriva tre år med klausul istället för att ge lite positiva signaler till fans. Alla runtomkring laget visste att han egentligen bara skulle spela en säsong, men han gick med på det för att han ändå inte tänkte spela för något annat lag i Sverige.

Sen har jag svårt att förstå hur jävla upprörd folk kan bli över att han inte ställde upp på en intervju. Fattar inte vad som skulle bli bättre om han stod och sa att han sög? Men folk här inne har ju klagat på att vissa spelare inte ser tillräckligt glada ut efter en seger, så man borde väl inte vara förvånad.
Tycker man att dom andra har svikit har Sörensen också svikit
Eller så har man nåt innanför pannbenet och fattar att hockeybranschen ser ut så här nu och karriären är kort, ser inte ut som är Nicholas Falk spelade
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Härligt med en bra producerande back.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-05-23 13:23:14

Ganska säker på att vi gjort rätt val

Dick ska ha ett jättestort tack för sin avslutande säsong hos oss, och ja, Dick kommer man alltid sakna.
Men tempomässigt blev det tydligt att hans tak nog var HA, tror det skulle bli kämpigt att hänga med i SHL.
Så, detta blev nog ett värdigt avslut för Dick, tror även han själv kan summera det så med lite distans

Litar på Wikegård tills motsatsen bevisas, njuter fortfarande av avancemanget, bara för att jag kan... :)
Väldigt rätt val. Dick var bra i början men efter skadan så kom han aldrig riktigt tillbaka. Att satsa på en sådan spelare känns extremt riskfyllt. Dick måste ha förstått själv innan han fick beskedet att han inte skulle få en förlängning. Jag tycker om Dick men för riskabelt i en liga som är några nivåer upp. Hade man spelat kvar i Hockeyallsvenskan hade det varit en annan sak.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild

Silly Season 2025/26

Inlägg av #87 »

Gillar värvningen av LaLeggia. De offensiva uppsidorna kommer såklart med lite defensiva brister, men precis den här typen av beprövade, fungerande SHL-spelare vi behöver. Har inte råd att chansa med massa går-det-så-går-det värvningar.
Skriv svar