Förmodligen hv?!Simpan skrev: ↑2025-05-23 11:24:14 Enligt expressen är Jesse Ylönen muntligt överens med icke namngiven svensk klubb, även flera andra SHL lag som varit intresserade! Någon som vi har varit intresserade av?
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... sse-ylonen
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
Eller Luleå de gillar finnarOsten östlund skrev: ↑2025-05-23 11:36:59Förmodligen hv?!Simpan skrev: ↑2025-05-23 11:24:14 Enligt expressen är Jesse Ylönen muntligt överens med icke namngiven svensk klubb, även flera andra SHL lag som varit intresserade! Någon som vi har varit intresserade av?
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... sse-ylonen
Silly Season 2025/26
Kanske inte skulle släppt Dicken och Kelleher så fort.... Ska vara glad om någon vill spela för oss överhuvudtaget!
Skulle betalat Fjällby om inte annat.
Senast redigerad av Manijock den 2025-05-23 11:47:09, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Silly Season 2025/26
Som tur är tror jag inte inte en sportchef tänker ur ett fans-perspektiv
Att skapa långa listor för vad som ”inte är DIF” ger oss väldigt mycket förre gångbara alternativ.
Vi är liksom längst ner i näringskedjan i SHL.
Tänker att vi får glömma, förlåta och titta framåt om spetskompetens med ”Ni är inte DIF-bakgrund” trots en lägre månadslön kan tänka sig att spela hos oss igen
Att skapa långa listor för vad som ”inte är DIF” ger oss väldigt mycket förre gångbara alternativ.
Vi är liksom längst ner i näringskedjan i SHL.
Tänker att vi får glömma, förlåta och titta framåt om spetskompetens med ”Ni är inte DIF-bakgrund” trots en lägre månadslön kan tänka sig att spela hos oss igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Silly Season 2025/26
Det är ett jävligt modigt. Att tacka nej till dom 3.
Vi ser ju hur det blivit i fotbollen. När man är konflikträdd, samt delar ut 4 årskontrakt till mellanmjölk.
Vi är otåliga, men Wikegård fixar det här!
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Kämpigt nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Snacket om Dick <3 Gnaget kan läggas ned nu
Mitt mål var med Djurgården och inget annat. Sedan läste jag något rykte om AIK där och det dementerar jag starkt. Det finns inte en chans. Det hade varit tufft att bli hatad av hemmalagets fans och bortalagets fans om jag hade gått dit.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... for-showen
Mitt mål var med Djurgården och inget annat. Sedan läste jag något rykte om AIK där och det dementerar jag starkt. Det finns inte en chans. Det hade varit tufft att bli hatad av hemmalagets fans och bortalagets fans om jag hade gått dit.
Säg den glädje som varar
-
Silly Season 2025/26
Skulle gått till Luleå bara för att han kan. Synd att han är bunden till Stockholm hade velat se en säsong till i SHLDIF_Soldier skrev: ↑2025-05-23 12:01:28 Snacket om Dick <3 Gnaget kan läggas ned nu
Silly Season 2025/26
Verkligen, hade gärna sätt honom hos oss, verkar va bra. Går inte igång jättemycket på finnarna Heponiemi eller Ylönen, nu slipper vi ju Heponiemi men hoppas Wiken har något bättre på gång. Hoppas det låg nånting i det ryktet om Justin Danforth.
Man börjar ju törsta rejält efter nyförvärv nu, men vi lär nog få lugna oss till tisdag minst innan vi får veta nånting, tror och hoppas Wiken har bra koll på läget
Silly Season 2025/26
Litar på wiken tillsvidare, han kanske har några på gång in som inte ens är ute på den vanliga marknaden.
Silly Season 2025/26
DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-23 12:01:28 Snacket om Dick <3 Gnaget kan läggas ned nu
Du får nog titta genom hans Twitter konto för några år sen vid fotbollsderbyn. Dessutom hans tatuering på handleden, han ändrade ju i:et till ett T som tur va!
Men ja hans broar till att spela i Gnaget var ju brända.
Silly Season 2025/26
Ganska säker på att vi kommer ångra oss i slutändan angående Dick. Han hade lirat i en andraline även i SHL och hamnat i toppen av poängligan precis som vanligt.
Helvete vad jag kommer sakna honom. För helvete Wiken, tänk om.....
Kul sen när vi spetsar truppen med resterna som ingen annan(resten av SHL och toppen i HA) vill ha.
Kul sen när vi spetsar truppen med resterna som ingen annan(resten av SHL och toppen i HA) vill ha.
Silly Season 2025/26
Har väldigt svårt att se Dick hålla tempot i SHL. Visst han har ett spelsinne utöver det vanliga. Men tempot,reaktioner etc etc är en,två levelar högre. Tyckte han var från och till i HA. Dessutom småskadad ofta. Grym men tror Wiken gjorde rätt.Manijock skrev: ↑2025-05-23 12:32:41 Ganska säker på att vi kommer ångra oss i slutändan angående Dick. Han hade lirat i en andraline även i SHL och hamnat i toppen av poängligan precis som vanligt.
Silly Season 2025/26
Nej, Marcus var extremt tydlig mot DIF att han endast ville skriva ett år och sen ta sig vidare till större ligor, men blev övertygad av Jocke Eriksson att skriva tre år med klausul istället för att ge lite positiva signaler till fans. Alla runtomkring laget visste att han egentligen bara skulle spela en säsong, men han gick med på det för att han ändå inte tänkte spela för något annat lag i Sverige.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-23 09:59:07Han bröt kontraktet/utnyttjade klausulen i Februari när vi låg sist i tabellen. Vart ju väldigt omskrivet med tanke på vår situation där och då. https://www.gotteron.ch/fr/News/2022-02 ... -saison-prNypovich skrev: ↑2025-05-23 09:28:10Nej han bröt inte med oss.. Han hade ett kontrakt, med klausul, lika många andra har. Han hade meddelat föreningen att hans ambition varit att nyttja den. Tänker att man bör veta vad som gällde innan man spyr galla över honom. Där av var hanteringen efterår det man kunde reagera på.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-23 09:24:23Jag tror att Marcus var klar för Schweiz oavsett om vi hade blivit kvar eller inte. Har för mig att det fanns en klausul som nyttjades och hade nyttjats ändå.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-23 09:17:06Njae han skrev ju på flerårigt avtal med oss som han bröt i förtid, när vi hade en usel säsong.Nypovich skrev: ↑2025-05-23 09:03:32
Kan ändå köpa att han stack till Schweiz. Han hade ändå sagt att det var hans mål när han skrev på här, att kunna nyttja sin klausul. Sen är det bara tråkigt att det blev klart och kom ut mitt under säsongen.
Det enda som han får stå till svars för är hur han hanterade situationen när sista matchen var spelad. Att det bara var tack och hej.
Har slagit sig för bröstet att han är Djurgårdare vid många tillfällen men drog direkt utan ett ord.
Knappast en spelare och hålla i när det blåser i en förening som Djurgården.
Men vi är alla olika.
Lagkapten.
”Djurgårdare”.
Gjorde klart med Schweiz mitt under brinnande slutskede på säsongen.
Usel när det väl gällde i kvalmatcherna.
Drog utan ett ord när vi åkte ut och la över allt ansvar på Ludde som var ny i laget.
Det vittnar om en ganska oskön människa enligt mig.
Men vi är alla olika och tycker olika som sagt.
Sen har jag svårt att förstå hur jävla upprörd folk kan bli över att han inte ställde upp på en intervju. Fattar inte vad som skulle bli bättre om han stod och sa att han sög? Men folk här inne har ju klagat på att vissa spelare inte ser tillräckligt glada ut efter en seger, så man borde väl inte vara förvånad.
-
Silly Season 2025/26
Sekten plockar in en tjeck med. Hoppas det är utrett/utreds. Ifall dom fuskar till sig skattepengar!?
https://hockeynews.se/nyheter/tjeckisk- ... r-for-hv71
Lite annat som har varit uppe för diskussion här senaste tiden.
Brynäs går för Matt Tomkins alt. Alt en finsk slips
Nolan Stevens har tackat nej till Leksand.
Källa HH
https://hockeynews.se/nyheter/tjeckisk- ... r-for-hv71
Lite annat som har varit uppe för diskussion här senaste tiden.
Brynäs går för Matt Tomkins alt. Alt en finsk slips
Nolan Stevens har tackat nej till Leksand.
Källa HH