Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

Osten östlund skrev: 2025-05-14 19:10:04
SirDIFalot skrev: 2025-05-14 19:05:25
Knickedick skrev: 2025-05-14 18:42:47
SirDIFalot skrev: 2025-05-14 18:27:15
klintan85 skrev: 2025-05-14 16:32:47 Jag tror de mesta börja hända efter vm.
Jag tror det mest händer i juli och framåt. Vi måste ha några kanadensare och får vänta på "Free agency frenzy" och följderna av det.
Jag tror också vi väntar ut Free agent. Men är det risken med att vänta eller är det något annat som gör att du tänker att vi måste ha några kanadensare?
För att svenska marknaden är i princip död. Det finns väl ingen större risk med att vänta heller. Det finns alltid spelare at hämta därborta. Det här med att det är så angeläget på forumet att ha ett lag spikat i typ maj har ju uteslutande med känslomässiga anledningar att göra.
Träningen drar väll igång nästa vecka?

Tror om Wiken fått välja. Så hade han nog viljat ha klart lagbygget nu ( vi vet om omständigheterna, samt tror på Wiken ). Det känslomässiga. Är väll att vi är typ 3-4 alt? Vilket är frustrerande!
Spelarna tränar förhoppningsvis hela sommaren. Men till exempel ifjol när vi signade Johnny rätt tidigt (5 juni) så anslöt ju inte han till laget förrän typ sent i augusti.
Expert.
Hillberry blue
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Hillberry blue »

Felix.32 skrev: 2025-05-14 19:15:22
Hillberry blue skrev: 2025-05-14 19:13:38 Välförtjänt förlängning för Rensfelt
Forza Dif
Vadå har han förlängt?
Eller syftar du på att han är förtjänt av en ev. förlängning?
Han har förlängt ett år, Aftonbladet sport
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

SirDIFalot skrev: 2025-05-14 19:39:07
Osten östlund skrev: 2025-05-14 19:10:04
Jag tror det mest händer i juli och framåt. Vi måste ha några kanadensare och får vänta på "Free agency frenzy" och följderna av det.
Jag tror också vi väntar ut Free agent. Men är det risken med att vänta eller är det något annat som gör att du tänker att vi måste ha några kanadensare?
För att svenska marknaden är i princip död. Det finns väl ingen större risk med att vänta heller. Det finns alltid spelare at hämta därborta. Det här med att det är så angeläget på forumet att ha ett lag spikat i typ maj har ju uteslutande med känslomässiga anledningar att göra.
Träningen drar väll igång nästa vecka?

Tror om Wiken fått välja. Så hade han nog viljat ha klart lagbygget nu ( vi vet om omständigheterna, samt tror på Wiken ). Det känslomässiga. Är väll att vi är typ 3-4 alt? Vilket är frustrerande!
Spelarna tränar förhoppningsvis hela sommaren. Men till exempel ifjol när vi signade Johnny rätt tidigt (5 juni) så anslöt ju inte han till laget förrän typ sent i augusti.
För att sätta det i lite perspektiv så kanske vi behöver rada upp de spelare som förmodligen kommer sitta och vänta på ett eventuellt nytt kontrakt men som skulle kunna bli aktuella om de ej får något så kanske det blir lite mer förståeligt varför vi väntar tills juli....
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2025/26

Inlägg av Vikas »

Å ena sidan är det kul att Rensfeldt får komma tillbaka till SHL då han varit med på hela resan. Å andra sidan börjar det bli väldigt trångt om plats.

Då den svenska marknaden verkar stendöd så blir det nog endast AHL-värvningar för att försöka få in spets. Och de är alltid mer oförutsägbara.
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Det är ju efter vm. :D
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Självklart är det viktigt att få ihop laget så tidigt som möjligt?
För det första blir det färre spelare kvar ju längre tid det går och risken att vi behöver chansa blir därmed större.
Nu har vi 11 forwards på kontrakt (12 med Viggo?) och det är ju i stora drag ett Hockeyallsvenskt lag vi har just nu. Det är ganska oroande.

Resterande forwards som ska in behöver vara SUPERSPETS för att man ska ha någon chans i SHL nästa säsong och med tanke på det jag skrev ovanför att truppen börjar bli full så finns det ju noll marginaler till att värva en Carey eller Lorito.

Jag hoppas tanken är att det blir utlåning på några (Salsten, Larsson typ?) och att man tar in 3-4 st på forwardssidan, för just nu skriker det kvalspel om den här truppen.

Med betoning på just nu, ska sägas.
Jag hoppas vi får in några pangnyförvärv och att Josefsons comeback håller.
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Naturligtvis helt korrekt med Ludde. Funkar minst lika bra i SHL som HA. Våran överlägset mest underkattade spelare. Inte varit dålig en enda match på fyra säsonger. Aldrig skadad, aldrig sjuk. Kan spela alla former! En ledare, ett föredöme. Rakryggad, smart och full av karaktär.

Grattis Rensfeldt och Grattis DIF.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-05-14 20:29:19
Självklart är det viktigt att få ihop laget så tidigt som möjligt?
För det första blir det färre spelare kvar ju längre tid det går och risken att vi behöver chansa blir därmed större.
Nu har vi 11 forwards på kontrakt (12 med Viggo?) och det är ju i stora drag ett Hockeyallsvenskt lag vi har just nu. Det är ganska oroande.

Resterande forwards som ska in behöver vara SUPERSPETS för att man ska ha någon chans i SHL nästa säsong och med tanke på det jag skrev ovanför att truppen börjar bli full så finns det ju noll marginaler till att värva en Carey eller Lorito.

Jag hoppas tanken är att det blir utlåning på några (Salsten, Larsson typ?) och att man tar in 3-4 st på forwardssidan, för just nu skriker det kvalspel om den här truppen.

Med betoning på just nu, ska sägas.
Jag hoppas vi får in några pangnyförvärv och att Josefsons comeback håller.
Det är superspetsen du vill ha som blir tillgänglig för den europeiska marknaden efter 1 juli.
Det är Carey och Lorito du får om du panikar nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker allt går planenligt, både förlängningar och avtackningar. Ludde betyder mycket för det här laget, och det är fint att ha fjärde intakt.

Den enda förlängning som kan tänkas tveksam är Arvid Costmar. Dock ung fortfarande. Dessutom är djupet i truppen anledningen till att vi lyckades denna gång. Wikegård gjorde läxan på KG:s missar och tanken fortsätter i SHL. Den som inte presterar på försäsongen lånas ut, inte svårare än så.

Grewe, Rensfeldt, Blomgren, Brodin, Costmar, Salsten, Björck slåss förhoppningsvis om fyra-fem platser. Jag gillar djupet.
Säg den glädje som varar
mb81

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev: 2025-05-15 08:28:21 Tycker allt går planenligt, både förlängningar och avtackningar. Ludde betyder mycket för det här laget, och det är fint att ha fjärde intakt.

Den enda förlängning som kan tänkas tveksam är Arvid Costmar. Dock ung fortfarande. Dessutom är djupet i truppen anledningen till att vi lyckades denna gång. Wikegård gjorde läxan på KG:s missar och tanken fortsätter i SHL. Den som inte presterar på försäsongen lånas ut, inte svårare än så.

Grewe, Rensfeldt, Blomgren, Brodin, Costmar, Salsten, Björck slåss förhoppningsvis om fyra-fem platser. Jag gillar djupet.
Tycker Costmar är.en bra förlängning. Så som du säger fortfarande ung men ändå en del rutin från SHL. Var på gränsen i lhc 23/24. Producerade bra hos oss trots att han inte spelade så mycket pp.Kan dessutom både centra och gå vinge och är rightare. Osäker om han går in på 4 kedjor men kommer få mycket speltid ändå mtp jvm, nbl-camper, skador osv. Tror han kan vara stomme under lång tid. Den nya stommen med Blomgren, Costmar, Grewe. Djurgårdare som inte är för bra så de hamnar i NHL eller NL men ändå tillräckligt bra och med rätt attityd.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Brynäs leder kampen om Hägg, enligt Expressen (Premium).
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -till-nhl/

Väntat. Vi lär väl plocka 5e alternativet.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-05-15 13:38:46 Brynäs leder kampen om Hägg, enligt Expressen (Premium).

Deras slips är borta minst halva säsongen. Så lär väll buda på Hellberg med?
Användarvisningsbild
bbjs

Silly Season 2025/26

Inlägg av bbjs »

Osten östlund skrev: 2025-05-15 14:45:51
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-05-15 13:38:46 Brynäs leder kampen om Hägg, enligt Expressen (Premium).

Deras slips är borta minst halva säsongen. Så lär väll buda på Hellberg med?
Hellberg nämns inte som kandidat för BIF hos Expressen eller HN...
Kan ju tyda på att han signat ngn annanstans.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Sinnebilden av norrlänningar som buttra jävla gnällspikar verkar stämma
Säg den glädje som varar
Praetori

Silly Season 2025/26

Inlägg av Praetori »

Till alla som nojjar sig över takten på värvningar.
Ta det lite lugnt.

Som reglerna är skrivna på andra sidan pölen så går det inte att skriva med spelare, ens från AHL, om deras 'husse' har skinn kvar i slutspelet. Det blir därmed en kaskadeffekt ut till andra ligor när spelare är låsta fram tills dess att säsongen är klar därborta. Även om vi inte kommer plocka från den hyllan så är det en rad agenter och spelare (även här) som helt enkelt väntar på att klubbarna där borta skall agera innan dörrar börjar stängas och spelare bjuds ut till Europeiska ligor.
Förhandlingar kan ju fortfarande ske innan dess men det är först när alla dominobrickor slutat falla som man vet utfallet.

Även om man gärna sett att Wiken lirat "safe" och värvat ihop ett lag från försäsongsmarknaden så har vi inte ekonomi för det och samtidigt vilja spetsa om någon blir tillgänglig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar