DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 14:03:03
Vad händer med en sådan som Alexander Holtz. Är det omöjligt med ett omtag i Europa för honom, eller är han för bra?
Har verkligen inte flugit sett till förväntningarna (känns det om), och har utgående.
Holtz tar jag i första alla dar i veckan... nyss fyllda 23 men med cap hit/årslön på knappa 9M och skills för vara avslutare topp-6 lär det knappast ske... kommer hitta nytt kontrakt så får ge honom två år till att ta stegen och slå sig in.
Skulle Wiken lyckas locka hem honom redan nu så... kudos.
Vad händer med en sådan som Alexander Holtz. Är det omöjligt med ett omtag i Europa för honom, eller är han för bra?
Har verkligen inte flugit sett till förväntningarna (känns det om), och har utgående.
Nej
Han var förra som beskrevs vara World Nr 1
Som några här bedömer våra barn i år !’
Frondell duktiga riktigt duktiga barn men när dom ställs mot dom bästa vuxna så är det något som stannar upp
Holtz skulle nog kunna få fart med en omstart här hemma
Han däremot har ålder far att prestera i SHL
Holtz tar jag i första alla dar i veckan... nyss fyllda 23 men med cap hit/årslön på knappa 9M och skills för vara avslutare topp-6 lär det knappast ske... kommer hitta nytt kontrakt så får ge honom två år till att ta stegen och slå sig in.
Skulle Wiken lyckas locka hem honom redan nu så... kudos.
Du kan jämföra honom med Bemström efter att hans Rookie-kontrakt gick ut, dom har jämförbar statistik, och han fick två nya år av Columbus. Sen handlar det ju självklart om lagets situation. Men Vegas ser ut att ha det rätt tunt på RW så jag tror han blir kvar, sen brukar du alltid få fler chanser om du draftats i första-rundan, rent generellt.
Ang målvakter, det finns ju en tillgänglig ( pensionerad från NHL ) kanadensisk målvakt i Stockholm just nu. Bara 40 år gammal. Skulle dock vara lite kul o se i DIF bara för att....