Hoppas alla ni har rätt. Jag hoppas bara Wiken får ihop det här. Så vi kan få njuta av säsongen!Knickedick skrev: ↑2025-05-13 12:20:11Min vän, inte för att dissa spelare. Men vi har spelare som planeras spela som är bra mycket större chansningar än Frondell och Eklund. Att ta in en jänkare som har passerat bäst före datum och som man aldrig vet vilket humör han är på är en större chansning. Eklund med Krûger exempelvis bredvid sig är definitivt ingen chansning.Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:12:45Det jag menar med att chansa.Knickedick skrev: ↑2025-05-13 12:08:41Chansa? Förtroende ger utveckling, istid ger utveckling. Det handlar inte så mycket om det är kedja 1-2-3 på pappret med laguppställningen. Utan hur mycket istid dom får oavsett. Att ge dem 4-8 minuter vore katastrof. Spela dom i rätt omgivning och ge dom förtrende. Det är så man får utveckling på dem. Frondell var skadad i början, men sett över hela säsongen har ju iaf fimpen varit väldigt fin i spelet. Fysiken som man kan tycka är fimpens stora ackilleshäl klarade han ju i HA där det handlar mycket mer om Fysik i form av kraft än i SHL.Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 11:57:35Klart dom är grymma, samt kommer bli top spelare!Jim Morrison skrev: ↑2025-05-13 11:53:44 Om man tvivlar på Eklund och Frondell nästa säsong ska man nog tänka om.
Kika på Lekkerimäki, Öhgren och Östlunds säsonger i SHL året efter oss för en liten måttstock. Och då är Eklund och Frondell större talanger än alla dom tre.
Men frågan är ifall dom är top 6 spelare i höst?
Ska vi chansa på det, samt JJ? Så lär vi antingen lira slutspel eller vara i botten hela säsongen?
Önskar att vi "minimerar chansningar"! Så kan junisarna och JJ få den tid dom behöver?
Är att DIF hockey måste vinna matcher, ta poäng. Är det jag är orolig för!
Junisarna kommer få bra karriärer. Frågan är om vi håller oss kvar i SHL?
Hur ska vi kunna driva ett hockeylag som levererar över tid om vi inte kan spela in yngre spelare. Gör vi det rättså är det ingen chansning utan det som kommer att gå oss ett försprång mot andra klubbar som inte har en bra juniorverksamhet. Vilket vi har.
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
Är väll lite av samma problem med Brodda. Tar upp plats/lön. Som man velat lägga på top 6!Knickedick skrev: ↑2025-05-13 12:22:33Frågan är ju vad vi gör med Klasse då? Var ska vi annars ha honom? Inte fjärde väl? Vi har som jag varit inne på tidigare en jävla massa tredjeline spelare.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-13 12:15:09Jag ser att många sätter Klasen i andrakedjan och jag kan ju lätt säga att jag tror både Eklund och Frondell kommer ha starkare säsonger än honom. Folk glömmer alltid att ta utveckling i beaktning när man ser på ålder men tänker nästan aldrig på stagnation.Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:12:45 Det jag menar med att chansa.
Sedan har båda två redan spelat en hel säsong mot vuxna spelare i ett A-lag med väldigt goda resultat och kommer inte direkt från juniorlaget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Sett till lön absolut. Skillnaden är väl att Brodda kan spela brunk-line(Fjärde-line) vilket jag inte ser Klasen kunna göra. saken är ju den att det kostar oss att bryta deras kontrakt också så kostnaden står vi ju med oavsett.Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:26:48Är väll lite av samma problem med Brodda. Tar upp plats/lön. Som man velat lägga på top 6!Knickedick skrev: ↑2025-05-13 12:22:33Frågan är ju vad vi gör med Klasse då? Var ska vi annars ha honom? Inte fjärde väl? Vi har som jag varit inne på tidigare en jävla massa tredjeline spelare.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-13 12:15:09Jag ser att många sätter Klasen i andrakedjan och jag kan ju lätt säga att jag tror både Eklund och Frondell kommer ha starkare säsonger än honom. Folk glömmer alltid att ta utveckling i beaktning när man ser på ålder men tänker nästan aldrig på stagnation.Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:12:45 Det jag menar med att chansa.
Sedan har båda två redan spelat en hel säsong mot vuxna spelare i ett A-lag med väldigt goda resultat och kommer inte direkt från juniorlaget.
Silly Season 2025/26
Vi har redan Hävelid på kontrakt, kommer såklart att stanna kvar som andraslips. Vi har inte oändligt med pengar för att köpa ut spelare med kontrakt hit och dit som vissa verkar tro.Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:08:34 Vad tror ni om Armalis som andra slips?
Eller Fitzgerald, bra skytt och kanske kunna lira med Klasen. Så det blir lite fart!
Silly Season 2025/26
Gemene man tycks inte riktigt förstå HUR bra/vilka stora talanger Frondell och Eklund är, varken här eller hos "youtube"-scouter på andra sidan pölen. Jämfört med övriga prospects i 2025 draft class har de spelat mot män i en professionell liga av hög klass - och levererat med besked (skador till trots). Eklund bäste målskytt/poängspelare över serien hos det lag som var bäst och Frondell månadens spelare i hela ligan i mars.
De har bevisat att de redan nu kan spela prohockey på hög nivå mot män, kommer väga tungt.
Däremot är jag säker på att de som bestämmer i slutänden har benkoll. Pittsburg flyger inte in GM och halva staben för en nöjeshelg i Mora... de har bettat hårt på våra två järnkaminer. Tyvärr missade de i lotteriet och har sitt första val som 11... med lite (massor) flyt kan de kanske få Eklund men högst osannolikt...
Min "gissning" är att Chicago tar Frondell som trea men det finns ett par andra kandidater, Eklund tror jag Nashville tar som femma eller möjligen Boston (gud förbjude..) som sjua annars blir det nog Pittsburg.
Om det blir så att bägge går topp-5/7 så är nog sannolikheten hög att de blir kvar där borta redan i höst, åtminstone Frondell. Om de spelar hos oss är det givet att det blir topp-6, men det är något helt annat än att redan nu bygga laget med dem där... behöver ha en "alternativ" andraformation... Wikens angenäma huvudvärk.
Glöm inte heller Mackans grabb, Eric har av vissa placerats 15-30 och sen Bom-bom junior... kommer nog gå där han med efter ett strålande genrep i J18 VM i Texas. I Eric har vi en lysande center till kommande säsong.
De har bevisat att de redan nu kan spela prohockey på hög nivå mot män, kommer väga tungt.
Däremot är jag säker på att de som bestämmer i slutänden har benkoll. Pittsburg flyger inte in GM och halva staben för en nöjeshelg i Mora... de har bettat hårt på våra två järnkaminer. Tyvärr missade de i lotteriet och har sitt första val som 11... med lite (massor) flyt kan de kanske få Eklund men högst osannolikt...
Min "gissning" är att Chicago tar Frondell som trea men det finns ett par andra kandidater, Eklund tror jag Nashville tar som femma eller möjligen Boston (gud förbjude..) som sjua annars blir det nog Pittsburg.
Om det blir så att bägge går topp-5/7 så är nog sannolikheten hög att de blir kvar där borta redan i höst, åtminstone Frondell. Om de spelar hos oss är det givet att det blir topp-6, men det är något helt annat än att redan nu bygga laget med dem där... behöver ha en "alternativ" andraformation... Wikens angenäma huvudvärk.
Glöm inte heller Mackans grabb, Eric har av vissa placerats 15-30 och sen Bom-bom junior... kommer nog gå där han med efter ett strålande genrep i J18 VM i Texas. I Eric har vi en lysande center till kommande säsong.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Om man tar slutspel i åtanke där var junisarna osynligaOsten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:25:25Hoppas alla ni har rätt. Jag hoppas bara Wiken får ihop det här. Så vi kan få njuta av säsongen!Knickedick skrev: ↑2025-05-13 12:20:11Min vän, inte för att dissa spelare. Men vi har spelare som planeras spela som är bra mycket större chansningar än Frondell och Eklund. Att ta in en jänkare som har passerat bäst före datum och som man aldrig vet vilket humör han är på är en större chansning. Eklund med Krûger exempelvis bredvid sig är definitivt ingen chansning.Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:12:45Det jag menar med att chansa.Knickedick skrev: ↑2025-05-13 12:08:41Chansa? Förtroende ger utveckling, istid ger utveckling. Det handlar inte så mycket om det är kedja 1-2-3 på pappret med laguppställningen. Utan hur mycket istid dom får oavsett. Att ge dem 4-8 minuter vore katastrof. Spela dom i rätt omgivning och ge dom förtrende. Det är så man får utveckling på dem. Frondell var skadad i början, men sett över hela säsongen har ju iaf fimpen varit väldigt fin i spelet. Fysiken som man kan tycka är fimpens stora ackilleshäl klarade han ju i HA där det handlar mycket mer om Fysik i form av kraft än i SHL.Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 11:57:35
Klart dom är grymma, samt kommer bli top spelare!
Men frågan är ifall dom är top 6 spelare i höst?
Ska vi chansa på det, samt JJ? Så lär vi antingen lira slutspel eller vara i botten hela säsongen?
Önskar att vi "minimerar chansningar"! Så kan junisarna och JJ få den tid dom behöver?
Hur ska vi kunna driva ett hockeylag som levererar över tid om vi inte kan spela in yngre spelare. Gör vi det rättså är det ingen chansning utan det som kommer att gå oss ett försprång mot andra klubbar som inte har en bra juniorverksamhet. Vilket vi har.
Klasse och Gubbarna satte avtryck så folk här som inte hört talas om Stockholm viste vem Klasen var
Jag är tyvärr orolig att våra junisar kan få det tufft
Även våra 4 line spelare kan bli rundnings koner
Nuvarande lag ser jag
Kruger Klasen Ludde om han blir kvar
Backar Siss och Berg Sen resten nja
The DIF ONE
-
Silly Season 2025/26
Jag tänkte ett tag att San Jose ville plocka Eklund Jr också, men så fick de andravalet och riktigt så högt är väl inte Eklund? Jag blir däremot inte jätteförvånad om de passar på Misa och faktiskt plockar Frondell då de ju verkar gilla Djurgårdare. Bara en teoretisk spekulation från min sida.bbjs skrev: ↑2025-05-13 12:49:14 Gemene man tycks inte riktigt förstå HUR bra/vilka stora talanger Frondell och Eklund är, varken här eller hos "youtube"-scouter på andra sidan pölen. Jämfört med övriga prospects i 2025 draft class har de spelat mot män i en professionell liga av hög klass - och levererat med besked (skador till trots). Eklund bäste målskytt/poängspelare över serien hos det lag som var bäst och Frondell månadens spelare i hela ligan i mars.
Möjligt att det kan bli rekord för antal svenskar i första rundan. Vet inte vad rekordet för antal Djurgårdare i draften ligger på men det borde nästan vara i fara.
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Sharks har ju möjlighet att även välja Victor med andravalet. Kommer vara oerhört frustrerande som Djurgårdare, för de lär väl ta Misa. Skiter i draften, men båda Eklunds i Sharks vore oerhört kulbbjs skrev: ↑2025-05-13 12:49:14 Gemene man tycks inte riktigt förstå HUR bra/vilka stora talanger Frondell och Eklund är, varken här eller hos "youtube"-scouter på andra sidan pölen. Jämfört med övriga prospects i 2025 draft class har de spelat mot män i en professionell liga av hög klass - och levererat med besked (skador till trots). Eklund bäste målskytt/poängspelare över serien hos det lag som var bäst och Frondell månadens spelare i hela ligan i mars.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Jo inte omöjligt, har tänkt så med men tror att SJ kommer ta Misa före Viktor.Knickedick skrev: ↑2025-05-13 13:02:23 Jag tänkte ett tag att San Jose ville plocka Eklund Jr också, men så fick de andravalet och riktigt så högt är väl inte Eklund? Jag blir däremot inte jätteförvånad om de passar på Misa och faktiskt plockar Frondell då de ju verkar gilla Djurgårdare. Bara en teoretisk spekulation från min sida.
Möjligt att det kan bli rekord för antal svenskar i första rundan. Vet inte vad rekordet för antal Djurgårdare i draften ligger på men det borde nästan vara i fara.
Frondell kan också passa, mycket beror nog på vad de gör med Will Smith - fortsatt FW eller skola som C.
De har redan William E/Celebrini/Will Smith och något stort på gång med sin rebuild, inte fel klubb att hamna i.
-
Silly Season 2025/26
Nej det är några fina Franschise players de har på gång där. Vi får se vad som händer runt midsommar. Oavsett vad så har vi ju en väldigt fin juniorverksamhet vi har som kommer producera fina spelare åt oss. Jag är nästan lite rädd för "överproduktion" eller balansen mellan att satsa på spelare som sen försvinner över och så sticker skiktet under till andra klubbar i Sverige för att de inte fick förtroendet.bbjs skrev: ↑2025-05-13 13:16:40Jo inte omöjligt, har tänkt så med men tror att SJ kommer ta Misa före Viktor.Knickedick skrev: ↑2025-05-13 13:02:23 Jag tänkte ett tag att San Jose ville plocka Eklund Jr också, men så fick de andravalet och riktigt så högt är väl inte Eklund? Jag blir däremot inte jätteförvånad om de passar på Misa och faktiskt plockar Frondell då de ju verkar gilla Djurgårdare. Bara en teoretisk spekulation från min sida.
Frondell kan också passa, mycket beror nog på vad de gör med Will Smith - fortsatt FW eller skola som C.
De har redan William E/Celebrini/Will Smith och något stort på gång med sin rebuild, inte fel klubb att hamna i.
Har ni hört något mer om ryktet angående Arvid Drott till SSK- tillexempel?
Silly Season 2025/26
Vem skulle vara första slips i det läget? Sen har inte jag haft någon vidare koll på honom sen han lirade här…Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:08:34 Vad tror ni om Armalis som andra slips?
Eller Fitzgerald, bra skytt och kanske kunna lira med Klasen. Så det blir lite fart!
-
Silly Season 2025/26
Hellberg, påstås vara klar?HCCL skrev: ↑2025-05-13 13:34:13Vem skulle vara första slips i det läget? Sen har inte jag haft någon vidare koll på honom sen han lirade här…Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:08:34 Vad tror ni om Armalis som andra slips?
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... s-hellberg
Om nu Armalis vill bo i Stockholm? Kanske får ta ett år, sämre betalt.
Silly Season 2025/26
Fimpen sa i podd att det är ju inte omöjligt att SJ byter bort sitt förstaval i år då det är ett "mellanår" rent talangmässigt.
-
Silly Season 2025/26
Tror inte det är klart. Kan mycket väl få ett nytt kontrakt där borta om han vill vara kvar…Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 13:43:44Hellberg, påstås vara klar?HCCL skrev: ↑2025-05-13 13:34:13Vem skulle vara första slips i det läget? Sen har inte jag haft någon vidare koll på honom sen han lirade här…Osten östlund skrev: ↑2025-05-13 12:08:34 Vad tror ni om Armalis som andra slips?
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... s-hellberg
Om nu Armalis vill bo i Stockholm? Kanske får ta ett år, sämre betalt.
-
Silly Season 2025/26
Vad händer med en sådan som Alexander Holtz. Är det omöjligt med ett omtag i Europa för honom, eller är han för bra?
Har verkligen inte flugit sett till förväntningarna (känns det om), och har utgående.
Har verkligen inte flugit sett till förväntningarna (känns det om), och har utgående.